Esiintyykö kiusaamista?

Jatko-opiskelija

Esiintyykö yliopistomaailmassa tällä tasolla koulukiusaamiseen verrattavaa toimintaa? Olen kärsinyt kiusaamisesta niin koulussa kuin yliopistossakin ja nyt aloitan tohtoriopinnot. Haluaisin tietää, onko kiusaamista odotettavissa nytkin, jos en valitse täydellistä erakoitumista. Proffat olen jo havainnut mukaviksi, mutta muuten en oikein tästä hommasta tiedä, että kannattaako tässä tutustua yhtään keneenkään.

3

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemi_

Itse tutkijana ollessani en ole törmännyt kiusaamiseen, mutta aina syntyy kuppikuntia. Näin kuitenkin tapahtuu kaikkialla, joten ei se ole negatiivinen juttu. Jokaisessa ihmisessä on ne huonot puolet, täytyy vain löytää sellaiset tyypit, joita kestää.

Kannattaa vilkaista näitä kahta blogia, joissa on paljon hyviä vinkkejä:
      http://jaanmurtajat.blogspot.com (myös kurssi kesäkuussa)
      http://elaparemmin.fi

• dnanana

Itse olen väittärivaiheessa kokenut kiusaamista professoreiden taholta. En ole ainoa. Toisekseen, sellaiseen kiusaamiseen ei yleensä puututa. Professorit saavat tehdä jokseenkin mitä huvittaa, ihan julkisestikin. Ehkä sitten jossain vaiheessa pääsee maksamaan niille potut pottuina...:)

• EeppinenFaili

Professorit ihan OK, kuten suurin osa muutakin porukkaa. Mutta kun omalla taustalla oli reserviläistoimintaa, niin osa tukipalvelujen aktivisti-henkilökunnasta eristi täysin kaikesta sen puolen toiminnasta. Jatkuva seinille puhuminen kävi niin hermon päälle että jatko-opinnot jäivät ja palasin töihin.

Oli lopulta ehkä parempi niin. Pitäköön omat bileensä. Eiköhän Siperia ala lähivuosina opettaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5050
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3522
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3345
    4. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2541
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2513
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2207
    7. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2069
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1809
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1699
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1678
    Aihe