Nyt olis tämmönen pulma, elikkä kannattaako mun ostaa 1000D Gigantin tarjouksesta 299e, ja siihen joku parempilaatuinen objektiivi. Vai sitten 600D ja pärjäillä suttuzoomilla.
Muuten ostaisin 1000D ilman muuta, koska hintaero on merkittävä, mutta kun koen myös videokuvauksen tarpeelliseksi. Ja eikös tuo tonninen ole loppujen lopuksi kuitenkin aika vanhentunut runko..?
Ongelma valinnassa, 600D/1000D ?
8
153
Vastaukset
- Pähkinää
Niin tosiaan, myös 550D on yksi vaihtoehto, jossa en toisaalta säästä kuin 50e verrattuna 600D mutta raha se on sekin. Kannattaako maksaa 50e lisää kääntyvästä näytöstä ja parista pikkulisäyksestä?
Eli kertokaa mikä näistä kolmesta on kannattavin! Budjetti on tosiaan rajallinen.. joko jompikumpi kalliimmista rungoista tai halpa runko ja siihen uus putki. - 24
550D:n ja 600D:n mukana tulee yleensä parempi vakaajallinen objektiivi.
- Pähkinää
No mut kit-objektiivit ei joka tapauksessa mitään erityisen hyviä ole, niin kannattaako ostaa sitten toi 1000D ja siihen parempaa optiikkaa?
- ei videota
1000D:ssä ei ole videota.
- Canonisti minäkin
ei videota kirjoitti:
1000D:ssä ei ole videota.
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos1000d&products=canon_eos1100d&products=canon_eos550d&products=canon_eos600d
Ihan yvä kysymys. Itse tekisin valinnan Canonin rungoista 1100D:n ja 550D:n välillä, koska molemmissa on video (jota halusit) ja 550D:stä puuttuu mm 600D:n typerä kääntyvä näyttö. Periaatteessa nuo sataset ja tonnit ovat saman paketin eri versioita. Siirtyminen kymppiinkään ei auta, koska 60D dawngradettiin verratuna 50D:hen.
Mitä halvemmalla saa pakkopullana myytävän suttuzoomin, sen parempi. Sitä vähemmän häviää rahaa. Tietysti jos myy sen pois, niin joku voi maksaa jonkun euron IS versiosta, vakaajattomaa tuskin kukaan ottaa edes ilmaiseksi.
Kilpailija Nikon myy aloittelijarunkojaan kittinä myös f/1.8 35mm objektiivin kanssa. Se on optisesti hyvä, toki mekanisesti heppoinen. Miksi Canon ei myy 1100D:tä f/2.0 35mm normaalin kanssa paketoituna, voi vain ihmetellä.
Tuon normaalin lisäksi esimerkiksi f/1.8 85mm tele, niin sillä pääsee jo aika pitkälle. Halpaa ja tyydyttävää laajakulmaa Canonilla ei ole croppirunkoihin. Oma valintani oli Zenitar, mutta mm. Peleng kannattaa katsoa.
Itse ottaisin noista rungoista ehkä 1100D:n. Tietysti täytyy katsoa, missä hinnoissa 550D on milloinkin. Tuo 600D putoaa ainakin minulla heti pois, koska siinä on helposti hajoava kääntyvä näyttö.
- 4+1
Ei ne kääntyvät näytöt mihinkään hajoa jos ei niitä hajota.
Kääntyvästä näytöstä on yllättävän monessa kohtaa hyötyä, mutta ethän sinä sitä tajua, kun et valokuvaa.
Hoet vaan jotain typerää mantraa.- Canonisti minäkin
Kääntyvästä näytöstä on apua mm. macrokuvauksessa. Muuten se on vain yksi kallis rikkimenevä osa lisää. Kuuluu samaan sarjaan typerien yhdysrakenteisten salamien ja suuripikselimääräisten croppikennojen kanssa. Enemmän haittaa kuin hyötyä.
Nimimerkin 4 1 avautumisesta näkee, ettei hän kuvaa. Muuten mielipide olisi toinen. Hänen mielipiteenmuodostuksensa on selvästi mainoksista poimittua. Eli kaikki, huonotkin featuret kelpaavat, jos joku niitä mainostaa.
helppoa valita silloin jos videokuvaus on tapeellinen.
eikä ne suttuzoomit sentään niin suttuja ole etteikö niillä kotitarpeiksi kuvaisi.
opettelee kunnolla käyttämään kameraansa, oli se sitten mikä hyvänsä. ja aina kun mahdollista niin käyttää jalustaa, lankalaukaisinta ja viivettä sekä peilin lukitusta. tulee kuvista huomattavasti terävämpiä.
sitten kun on aikansa kuvannut sutuilla ja alkaa hahmottamaan mitä tarvitsee, niin ostelee lisää sen mukaan jos on tarpeen.
itse kuvailen tällä hetkellä yhdelle tutulle antiikkikauppiaalle maljakoita sun muita taidelasiesineitä kotitekoisessa valoteltassa canonin suttuzoomeilla (ensimmäinen keikka muuten :) ) ja jälki kelpasi koekuvissa.
että semmosta.......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036