kosinta ja sormus.

a

Eli ollaan avovaimon kanssa oltu kohta 4vuotta kihloissa. Haluaisin nyt kosia kunnolla. Voinko yllätykseksi ostaa sormuksen valmiiksi ja kosia sormuksen kera? eli sitten olis kihlasormus sekä tuleva vihkisormus? kuulostaa hullulta, mutta myös kuulostaa idioottimaiselta kosia ilman sormusta. Millaisia näkemyksiä teillä on asiasta. JA TODELLAKIN VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Lapselliset kommentit voi jättää kirjottamatta.

5

2644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pian avovaimo

      Kositko silloin 4 vuotta sitten vai päätittekö vain mennä kihloihin, ettei ollut ollenkaan kosintaa? Mielestäni kositaan vain kerran ja silloin se tehdään kunnolla. Lisäksi kihlaushan on lupaus avioliitosta. Eli kun kerran olette jo kihloissa, ei tarvitse kosia uudelleen, sillä olette jo lupautuneet toisillenne ja että menette naimisiin.

      Kysyit siitä sormus asiasta. Sanon yleisesti, että kyllä sä voit kosia sormuksen kanssa, jos olet varma, millaisesta sormuksesta vaimosi pitää ja tiedät oikean koon. Varmista kuitenkin, että saat vaihtaa sormuksen tai koon, jos vaimosi ei pidäkään siitä tai se koko on väärä, jos siis meinaat sormuksen kanssa kosia. Tarkennuksena sanon, että vain kihlasormuksen kanssa kositaan, ei vihkisormuksen kanssa. Mä ainakin haluisin ihan itse valita vihkisormukseni.

    • Aliisas.

      Voi voi.

      No, tuleva vaimosi voi sitten kaikille aina sanoa, miten häntä on kosittu KAKSI kertaa. Kai sekin on jonkinlainen saavutus.

    • Talvikku

      Samaa mieltä olen ensimmäisen vastaajan kanssa, eli jos silloin alunperin neljä vuotta sitten kihlautuessa ei kosittu lainkaan, vaan kyseessä oli ns. "teinikihlaus" (älä loukkaannu...), että "mennäänks kihloihin? joo mennään!", niin silloin mielestäni kuuluukin kosia nyt kunnolla, kun naimisiin halutaan oikeasti.

      Jos sen sijaan olet silloin aiemmin jo kosinut, eli kysynyt "mennäänkö naimisiin" tai "tuletko vaimokseni" tms, niin minusta olisi hassua kosia uudelleen...?

      Minua ainakin kultani kosi sanomalla että menisinkö hänen kanssaan naimisiin, ja seuraavana päivänä mentiin yhdessä valitsemaan ja ostamaan sormukset molemmille. Eli meille kihlaus tarkoitti sitä, että naimisiin ollaan menossa, eikä minua ainakaan tarvitse uudelleen kosia.

      Jos teillä on jo kosinta tapahtunut silloin neljä vuotta sitten, ehkä voisit muutenvaan romanttisessa tilanteessa ilmaista naisellesi, että mielestäsi nyt olisi sopiva aika "lunastaa lupaukset" (kihlaus on lupaus), eli alkaa häitä suunnittelemaan ja mennä naimisiin!

      Sormusasiaan sen verran, että tässäkin komppaan ensimmäistä kirjoittajaa, eli jos aiot kosia sormuksella, varmista kultasepänliikkeessä, että saatte käydä vaihtamassa sormuksen jälkeenpäin sellaiseksi kun nainen haluaa, ja varsinkin OIKEAN KOKOISEKSI!

      Myös minulla on se käsitys, että vain KIHLASORMUKSELLA KOSITAAN, ja vihkisormus ostetaan sitten "hääsormukseksi" naiselle tai molemmille, eikä vihkisormuksella yleensä mitään kosintaa enään suoriteta.

      Mutta nämähän ovat vain vanhoja tapoja miten yleensä on tapana tehdä, ja säännötkin on tehty rikottaviksi, joten kukin tyylillään! ;)

    • ............

      Ei kai nyt kihloissa ollessa enää kosita? Silloinhan kositaan kun mennään kihloihin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe