Jari Puikkonen vs Roar Ljökelsoy

Juha82222

kumpi vie??
kotiinpäin en vedä mut sanon et Puikkonen ollut tasaisempi urallaan silloin kun urheili, ja tää Norjan ilopilleri ollut selvästi epätasaisempi MUTTA huippukausinaan Ljökelsöy oli ehkä vähän parempi kuin Puikkonen, mies joka kykeni tosi pitkiin hyppyihin.

Puikkosen ura alkoi hienosti, mut paha loukkaantuminen aiheutti tietyn arkuuden, eikä skokaan ollu enään entisensä veroinen mutta meni silti voittamaan MM-Kultaa Lahdessa 1989, muistan sen kisan, se oli iltakisa ja olin vain 6 vuotias kun katsoin tuon kisan muistaakseni.

3

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha82222

      Ljökelsöy kykeni voittamaan isoissa kisoissa ellen oikeij muista, mut pitää mennä tsekkaamaan se.

    • Juha82222

      Aivan sama kiinnostaako vai ei....
      mulla on erilaisia juttuja ja väitätkö että tämänkaltaiset juttuni on ainoita mitä mä olen luonut eri palstoille Suomikeskustelu24;ssa.

      Ihme ettet kiusaa mua, jos niin tekisit niin poistaisin kommenttisi samantien...

      Kiusaajat on mätäpaiseita, ne sais ajaa yhteiskunnasta pois kokonaan.
      Ottaa käytäntöön KOVEMPI malli, 3;sta varoituksesta lentää pihalle koko systeemistä eli työpaikka, koulut ja nettikeskustelu.

      Sinä et ole vielä täyttänyt aivan kiusaajan kriteereitä mutta ainakin osoitit kommentillasi sen että aliarvioit minua ja aliarviointi on myös yksi kiusaamismuoto hmm... katsotaan mitä teen asian kanssa yritänkö poistattaa kommenttisi vai en...

      jatkossa muista parempi malli ihmistä kohtaan, kohtelu.

      • Anonyymi

        Puikkonen ei ihan ole samaa sarjaa kuin aikalaisista esim. WEISFLOG ja NYKÄNEN. Mutta erittäin merkittävän uran teki. Nousu 1984 Sarajevon olympialaisissa Pikkumäessä 1. Kierroksen sijalta 22 lopputuloksissa pronssille oli aika temppu. Kuka sitten on kaikkien aikojen mäkimies? Haastava kysymys kun kilpailutiheys nykyaikana ihan eri kuin esim. 1950-luvulla. Olympiakisojen mäkikisojen tuplaaminen [suurmäki / Pikkumäki] tapahtui 1960-luvulla. Maailman Cup ei ollut kilpailuohjrlmassa 1960-luvulla.
        Lähimenneinä vuosina Simon Amman oli aika kaveri. Nykänen ja WEISFLOG tasavahvoja. Nykäsellä ylivoima oli parhaimmillaan mykistävä. WEISFLOG pärjäsi sekä vanhalla tyylillä että V-tyylillä. Tässä hän päihittää Nykäsen.
        Eri vuosikymmeninä hypänneitä [kuten B. Ruud / Nykänen] vaikea vertailla. Nykäsen aikana MM-KISOJEN järjestämistiheys muuttui nykyisenkaltaiseksi.
        Mikä kansainvälinen saavutus Nyköseltä jäi puuttumaan? Pikkumäen maailmanmestaruus. Lähelle Matti pääsi tosin 1987. Hopea ei ole häpeä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe