Saanko ostettua 9mm luvalla 6.35 browning/.25acp paukkuja?
Vastaukset 12
- ET
siis et laillisia ainakaan....
- ressu.
Hankkimislupa, yksityinen valmistamislupa, hallussapitolupa ja rinnakkaislupa oikeuttavat hankkimaan ja pitämään hallussa sellaisia muita kuin erityisen vaarallisia patruunoita, jotka soveltuvat käytettäviksi ampuma-aseessa, jonka lainaamiseen luvanhaltijalla on oikeus siten kuin 87 §:n 1 momentissa säädetään.
Kaikki aseliikkeet eivät tätä tiedosta ja vaativat aina oikean kaliberin luvan.- ressu.
Ampuma-aseen ja aseen osan lainaaminen
Ampuma-aseen saa lainata toiselle seuraavasti:
1) haulikon saa lainata vain sille, jolla on oikeus haulikon, kiväärin tai yhdistelmäaseen hallussapitoon;
2) kiväärin tai yhdistelmäaseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus kiväärin tai yhdistelmäaseen hallussapitoon;
3) pienoiskiväärin tai mustaruutiaseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus haulikon, kiväärin, pienoiskiväärin, pistoolin, revolverin, yhdistelmäaseen tai mustaruutiaseen hallussapitoon; (29.6.2001/601)
4) pistoolin tai revolverin saa lainata vain sille, jolla on oikeus pistoolin tai revolverin hallussapitoon;
5) pienoispistoolin tai pienoisrevolverin saa lainata vain sille, jolla on oikeus pistoolin, pienoispistoolin, revolverin tai pienoisrevolverin hallussapitoon;
6) kaasuaseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus kaasuaseen hallussapitoon;
7) merkinantopistoolin saa lainata vain sille, jolla on oikeus merkinantopistoolin hallussapitoon;
8) 6 §:n 2 momentin 12 kohdassa tarkoitetun muun ampuma-aseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus vastaavan ampuma-aseen hallussapitoon;
9) taskuaseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus taskuaseen hallussapitoon;
10) erityisen vaarallisen ampuma-aseen saa lainata vain sille, jolla on oikeus toimintatavaltaan ja muuten vastaavan ampuma-aseen hallussapitoon;
11) kaasusumuttimen saa lainata vain sille, jolla on oikeus kaasusumuttimen hallussapitoon.
Sille, jolle ampuma-ase lainataan, saadaan samalla luovuttaa myös tarpeellinen määrä aseessa käytettäviksi soveltuvia muita kuin erityisen vaarallisia patruunoita.
Jos ampuma-aseen hallussapitoon oikeuttavaan lupaan on sisällytetty ehto, jonka mukaan aseella ei saa ampua, lainaksiantajan on ilmoitettava siitä lainaajalle. Lainaajan on noudatettava ehtoa.
Aseen osan saa lainata toiselle, jos hänelle 1 momentin mukaan saisi lainata ampumaaseen, jossa lainattava aseen osa on suunniteltu ja valmistettu käytettäväksi. Aseen osan saa lisäksi lainata sille, jolla muuten on oikeus kyseisen aseen osan hallussapitoon.
- Glock37636
Saat. Luvalla saa laillisesti ostaa kaikkia pistoolin ja revolverin patruunoita, vaikka .500 S&W jos haluat.
Kyse on juurikin tuossa laissa mainitusta lainaamisoikeudesta. Koska voit lainata tuota asetta, saat myös ostaa siihen patruunaa. (esim .500 S&W)- Glock37636
Edit. Paitsi tietysti erikseen ERVA-luvallisia patruunoita.
Myyjä kertoo sitten kyllä.
- Anonyymi00006
Saitko ostettua, vai joko olet luovuttanut luvattoman taskuaseesi pois?
- Anonyymi00007
Mitä luulet lukeeko kyselijä 15 vuotta vanhaa juttua? Tuskin enää muistaa koko asiaa. Kannattaisi vähän katsella noita päiväyksiä eikä nostella ikivanhoja juttuja esille.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä luulet lukeeko kyselijä 15 vuotta vanhaa juttua? Tuskin enää muistaa koko asiaa. Kannattaisi vähän katsella noita päiväyksiä eikä nostella ikivanhoja juttuja esille.
Tämmöinen lain tulkinta taitaa olla joku parikymmentä vuotta vanha, miten lienee nyt. Helpotti kyllä kivasti pimeitten käsiaseiden patruuna huoltoa. Itse olen 9mm nimenomaan ostanut eri kaliiberin patruunoita. Myyjien tulkinta kyllä vaihteli, lienee jossakin tullut jonkinlainen fiba. 🌚🌚🌚
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tämmöinen lain tulkinta taitaa olla joku parikymmentä vuotta vanha, miten lienee nyt. Helpotti kyllä kivasti pimeitten käsiaseiden patruuna huoltoa. Itse olen 9mm nimenomaan ostanut eri kaliiberin patruunoita. Myyjien tulkinta kyllä vaihteli, lienee jossakin tullut jonkinlainen fiba. 🌚🌚🌚
Tämä ei ole lain tulkintaa vaan itse laki. Laki ei muutu mihinkään ellei sitä muuteta ja asian voi helposti tarkastaa aselaista. Myyjät vuorostaan ovat tietämättömiä ja asiasta voi ilmoittaa viranomaiselle, ettei myyjä ole asian tasalla ja kyseenalaistaa kyvyn myydä aseita ja patruunoita.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tämä ei ole lain tulkintaa vaan itse laki. Laki ei muutu mihinkään ellei sitä muuteta ja asian voi helposti tarkastaa aselaista. Myyjät vuorostaan ovat tietämättömiä ja asiasta voi ilmoittaa viranomaiselle, ettei myyjä ole asian tasalla ja kyseenalaistaa kyvyn myydä aseita ja patruunoita.
Olen ostanut 6,35 7,65 patruunoita 9mm luvalla. Toisaalta 357 ei olekaan myyty. Aseliikeistä on myös kerrottu että lupavirainomaisen säännöt ovat vaihtelevia. 🍓🍓🍓
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Olen ostanut 6,35 7,65 patruunoita 9mm luvalla. Toisaalta 357 ei olekaan myyty. Aseliikeistä on myös kerrottu että lupavirainomaisen säännöt ovat vaihtelevia. 🍓🍓🍓
Minulla on 9mm ja 357 ERVA lupa. Saako tällä ostaa myös 45 LC ERVA patruunoita. Ei muuten, mutta kun näissä myynnissä olevissa on kovin heikot hylsyt, eivät kestä jälleen latausta.???
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minulla on 9mm ja 357 ERVA lupa. Saako tällä ostaa myös 45 LC ERVA patruunoita. Ei muuten, mutta kun näissä myynnissä olevissa on kovin heikot hylsyt, eivät kestä jälleen latausta.???
Sinulla tuskin on 9mm ja 357 erva lupia. Sinulla on lupa aseisiin, jotka käyttävät kyseisen kaliberin patruunoita.
Jos sinulla on lupa pistooliin tai revolveriin, niin saat ostaa kaikkia tavallisia pistoolin ja revolverin patruunoita. Erva luvalla myös kaikkia pistoolin ja revolverin erva patruunoita.
Etko ymmärtänyt lakitekstiä, jossa asia selitetään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3551491- 1141216
- 1161084
- 116851
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22847- 111822
- 18470
- 38454
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i93441- 36423