Kaulahihna

powershttiin

Ostin powershot 95s kameran ja mukana tuli vain rannehihna. Mielestäni olis kaulahihna parempi mutta en ole mistään löytänyt sopivaa koska kamerassa on erittäin pienet kiinnitysreiät hihnalle... Onkos kukaan onnistunut löytämään jostasin tai virittelemään jonkun sopivan?

11

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistään

      ”en ole mistään löytänyt sopivaa koska kamerassa on erittäin pienet kiinnitysreiät hihnalle... ”

      Olet ymmärtänyt homman vähän väärin. Ei siitä pienestä reijästä hihnaa pujoteta vaan teräsrengas johon hihna kiinnitetän.
      Esim tuossa kuvassa näkyy em metallirenkaat hihnan päissä
      ttp://www.topshot.fi/product_info.php?pid=3250&sid=30fbc85fe6597f76fbf9d6302b264930

      • Aleksi Hihnavaara

        Tuo vanha linkki ei enää aukea. En kuitenkaan ymmärrä tuota puhetta teräsrenkaista. Minä ainakin pujotin sen rannehihnan päässä olevan ohuen nailonlenkin kamerassa olevan kiinnityskorvakkeen läpi ongelmitta, ilman mitään teräsrenkaita , eikä kamerapaketissa mitään teräsrenkaita edes ollut mukana!


      • mistään
        Aleksi Hihnavaara kirjoitti:

        Tuo vanha linkki ei enää aukea. En kuitenkaan ymmärrä tuota puhetta teräsrenkaista. Minä ainakin pujotin sen rannehihnan päässä olevan ohuen nailonlenkin kamerassa olevan kiinnityskorvakkeen läpi ongelmitta, ilman mitään teräsrenkaita , eikä kamerapaketissa mitään teräsrenkaita edes ollut mukana!

        ”Minä ainakin pujotin sen rannehihnan päässä olevan ohuen nailonlenkin kamerassa olevan kiinnityskorvakkeen läpi ongelmitta, ilman mitään teräsrenkaita ”

        Oliko täysin ylivoimaista ymmärtää, että aloittaja kyseli kaulahihnan (ei rannehihnan) kiinnittämisestä?


      • Aleksi Hihnavaara
        mistään kirjoitti:

        ”Minä ainakin pujotin sen rannehihnan päässä olevan ohuen nailonlenkin kamerassa olevan kiinnityskorvakkeen läpi ongelmitta, ilman mitään teräsrenkaita ”

        Oliko täysin ylivoimaista ymmärtää, että aloittaja kyseli kaulahihnan (ei rannehihnan) kiinnittämisestä?

        Ei ollut ylivoimaista, ei.

        Sen sijaan huomasin vasta aloituksen luettuani, että pokkarissani on hihnan kiinnityskorvakkeet peräti *molemmissa päissä* mokoman kameraattoripahasen ”runkoa”. Olin kuvitellut, että pikku pokkarissa on kiinnityskohdat pelkästään rannehihnalle.

        Kerrankos sitä erehtyy.


    • Aloittaja....

      Niinpäs onkin kiitti vinkistä.

    • Canonin virallinen hihna on PSN100. Sitä ei taida olla saatavilla Suomessa. Usein tosin vyölaukku on kätevämpi. Kaulahihna ei välttämättä ole paras näytöllä kuvattaessa.

      • hihnaa ja hihnaa

        itsellä muutama vuosi sitten hankittu Powershot G11, jossa on kaulahihna. Ok, kävellessä roikkuu mukavasti mukana kaulassa, mutta kuvatessa on epämiellyttävä ja hankala. Olenkin käytännössä kieputtanut sen "rannehihnaksi" ja jatkuvasti ajatellut, että kameraan on hommattava kunnollinen rannehihna... että näin :)


    • Aleksi Hihnavaara

      Ostin jokin aika sitten Canon PowerShot S100:n, lienee ulkoisesti aivan samaa kokoa. Mukana tuli rannehihna, eikä minulla tullut mieleenkään kaivata tuollaiseen savukerasian kokoiseen paidantaskukoneeseen kaulahihnaa!

      Ostin kameralle myös sille tarkoitetun nahkaisen kotelon (joka on niin tukeva ja paksu, ettei kameraa viitsi tunkea sen kanssa paidantaskuun). Rannehihna tulee sen raosta sopivasti ulos kameran ollessa kotelossaan. Kotelossa on vyölenkki – nähtäväksi jää, tuleeko sitä koskaan käytetyksi.

      Järkkärissäni toki käytän sen mukana tullutta kaulahihnaa. Sitä en osaisikaan kantaa vyöllä sen koommin kuin rannehihnastakaan.

      Hihna kameran mukaan.

      • Nounina

        Mäkin etsiskelen canon s110 kameraan kaulahihnaa. Vielä kun löytyis violettina, pinkkinä tai muuna sähäkkänä värinä. Myydäänkö jossain?


      • dfdfdfdfdfdf
        Nounina kirjoitti:

        Mäkin etsiskelen canon s110 kameraan kaulahihnaa. Vielä kun löytyis violettina, pinkkinä tai muuna sähäkkänä värinä. Myydäänkö jossain?

        Jos mieleistä ei löydy valmiina, tee itse.

        Kaupassa myydään eri värisiä lankoja.


    • olli R

      Hommaa jostain mieleisesi tunnistekortin kaulahihna. Siis sellainen kankainen tms. lenkki, jossa on luotettavan tuntuinen klipsi. Sitten tee paksuhkosta siimasta muutaman senttimetrin lenkki pitävällä solmulla. Työnnä lenkki kameran kiinnitysreijän läpi ja vetäse lenkin loppupää sen läpimenneen osan läpi saman lailla kuin rannehihnan kanssa. Klipsaa kaulahihna tähän kiinni. Toimii varsin hyvin kevyellä kameralla ja kameran saa tarvittaessa irti klipsin avulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe