Kamera aloittelijalle (Canon EOS 1000D vs. EOS 400D)

certum

Morjens! Ajattelin viimeinkin hankkia oman 'kunnon' kameran, kun kerran opiskelen mediaa ja valokuvaus on ollut harrastuksena monta vuotta.

Saisin melko edullisesti joko Canon EOS 1000D:n tai Canon EOS 400D:n. Vaihtoehtoisesti Nikon D40:n.

Mikä näistä kameroista olisi minulle paras? Miksi? Millä tapaa kyseiset kamerat eroavat toisistaan, millaisia eroja ominaisuuksilla sun muilla on?

Kiitos vastauksista etukäteen, muistakaahan pliis että olen aloittelija :)

12

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeaaaaaaaaaa

      NIKON ON PARAS::D:D:D:D

      • ghjghjghj

        Canon!!!


      • %¤%¤tun URPOT!!!!
        ghjghjghj kirjoitti:

        Canon!!!

        Oliko pakko nostaa?


    • Valitettavasti

      Canon EOS 1000D ei ole " kunnon" kamera. Laita jäitä hattuun ja ota rauhallisesti, säästä lisää rahaa, syvenny välineisiin tarkemmin ja muista, että
      ehdottamillasi muoviroskalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta pitempiaikaiseen
      käyttöön.

    • eikös nuo ala olla poistuneita malleja mutta jos halvalla saat käytettynä tai poistomyynnistä niin sillä on hyvä alkaa. toiset kehuu nikonia ja toiset canonia mutta testaa itse, jos on mahdollista, niin on helppo päättää

      • Halvalla pitää saada

        Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.


      • 3+3
        Halvalla pitää saada kirjoitti:

        Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

        heh onhan canon tehnyt ainakin 50 vuotta kameroita.
        eikö se anna yrityksestä hyvän kuvan kun se osaa tehdä muutakin kuin pelkkiä kameroita?
        ajat muuttuvat eskoseni.


    • ´kunnon´ kamera

      Jos aiot hankkia myös kunnon kameran niin mihin tarvitset noita Canon EOS 1000D, 400D tai Nikon D40?
      Jos tarkoitat noita kakkoskameraksi ´kunnon´ kameran rinnalle niin kannattaa hankkia sellainen johon sopii samat objektiivit kuin siihen kunnon kameraan.

      • Hasselisetä

        Nyt äkkiä ostamaan tuo kunnon kamera Veikon koneesta: tarjoushinta 1100 D:lle 389€ 18 -55:llä ( ei IS versio). Tästä ei hinta parane koska tuo 1100 D on parempi kuin tuo pelkkä tonninen, onhan se ulkolaisen lehden testivoittaja yhdessä Pentax Kr:n kanssa.


    • Nikond3100rock

      Jos unohdetaan nuo mainitut kamerat ja suuntaat katseesi nikoniin. Sopiva hintainen ja laadukas ja ennen kaikkea laatua sisältävät kuvat saat nikon d3100 -kameralla hyvään hintaan. Pakettizoom pitää lukea sitten VR, muista se!

    • Onko tosiaan näin että kun järkkäridigi tulee 5v vanhaksi, niin se on roskis kamaa kun sitä ei kenenkään kannata ostaa? Mulla on toi 7vuotta vanha Olympuksen digipokkari, ja se toimii edelleen ja tulee pirun hyviä kuvia kaiken lisäksi.

      • LENSES

        Mitä objektiiveja sulla on siihen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe