Kamera aloittelijalle (Canon EOS 1000D vs. EOS 400D)

certum

Morjens! Ajattelin viimeinkin hankkia oman 'kunnon' kameran, kun kerran opiskelen mediaa ja valokuvaus on ollut harrastuksena monta vuotta.

Saisin melko edullisesti joko Canon EOS 1000D:n tai Canon EOS 400D:n. Vaihtoehtoisesti Nikon D40:n.

Mikä näistä kameroista olisi minulle paras? Miksi? Millä tapaa kyseiset kamerat eroavat toisistaan, millaisia eroja ominaisuuksilla sun muilla on?

Kiitos vastauksista etukäteen, muistakaahan pliis että olen aloittelija :)

12

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeaaaaaaaaaa

NIKON ON PARAS::D:D:D:D

• ghjghjghj

Canon!!!

• %¤%¤tun URPOT!!!!
        ghjghjghj kirjoitti:

Canon!!!

Oliko pakko nostaa?

• Valitettavasti

Canon EOS 1000D ei ole " kunnon" kamera. Laita jäitä hattuun ja ota rauhallisesti, säästä lisää rahaa, syvenny välineisiin tarkemmin ja muista, että
      ehdottamillasi muoviroskalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta pitempiaikaiseen
      käyttöön.

• eikös nuo ala olla poistuneita malleja mutta jos halvalla saat käytettynä tai poistomyynnistä niin sillä on hyvä alkaa. toiset kehuu nikonia ja toiset canonia mutta testaa itse, jos on mahdollista, niin on helppo päättää

• Halvalla pitää saada

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

• 3+3
        Halvalla pitää saada kirjoitti:

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

heh onhan canon tehnyt ainakin 50 vuotta kameroita.
        eikö se anna yrityksestä hyvän kuvan kun se osaa tehdä muutakin kuin pelkkiä kameroita?
        ajat muuttuvat eskoseni.

• ´kunnon´ kamera

Jos aiot hankkia myös kunnon kameran niin mihin tarvitset noita Canon EOS 1000D, 400D tai Nikon D40?
      Jos tarkoitat noita kakkoskameraksi ´kunnon´ kameran rinnalle niin kannattaa hankkia sellainen johon sopii samat objektiivit kuin siihen kunnon kameraan.

• Hasselisetä

Nyt äkkiä ostamaan tuo kunnon kamera Veikon koneesta: tarjoushinta 1100 D:lle 389€ 18 -55:llä ( ei IS versio). Tästä ei hinta parane koska tuo 1100 D on parempi kuin tuo pelkkä tonninen, onhan se ulkolaisen lehden testivoittaja yhdessä Pentax Kr:n kanssa.

• Nikond3100rock

Jos unohdetaan nuo mainitut kamerat ja suuntaat katseesi nikoniin. Sopiva hintainen ja laadukas ja ennen kaikkea laatua sisältävät kuvat saat nikon d3100 -kameralla hyvään hintaan. Pakettizoom pitää lukea sitten VR, muista se!

• Onko tosiaan näin että kun järkkäridigi tulee 5v vanhaksi, niin se on roskis kamaa kun sitä ei kenenkään kannata ostaa? Mulla on toi 7vuotta vanha Olympuksen digipokkari, ja se toimii edelleen ja tulee pirun hyviä kuvia kaiken lisäksi.

• LENSES

Mitä objektiiveja sulla on siihen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      218
      1481
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1296
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1138
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1126
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      948
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      920
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      885
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      860
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      38
      806
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      805
    Aihe