Kamera aloittelijalle (Canon EOS 1000D vs. EOS 400D)

certum

Morjens! Ajattelin viimeinkin hankkia oman 'kunnon' kameran, kun kerran opiskelen mediaa ja valokuvaus on ollut harrastuksena monta vuotta.

Saisin melko edullisesti joko Canon EOS 1000D:n tai Canon EOS 400D:n. Vaihtoehtoisesti Nikon D40:n.

Mikä näistä kameroista olisi minulle paras? Miksi? Millä tapaa kyseiset kamerat eroavat toisistaan, millaisia eroja ominaisuuksilla sun muilla on?

Kiitos vastauksista etukäteen, muistakaahan pliis että olen aloittelija :)

12

734

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeaaaaaaaaaa

NIKON ON PARAS::D:D:D:D

• ghjghjghj

Canon!!!

• %¤%¤tun URPOT!!!!
        ghjghjghj kirjoitti:

Canon!!!

Oliko pakko nostaa?

• Valitettavasti

Canon EOS 1000D ei ole " kunnon" kamera. Laita jäitä hattuun ja ota rauhallisesti, säästä lisää rahaa, syvenny välineisiin tarkemmin ja muista, että
      ehdottamillasi muoviroskalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta pitempiaikaiseen
      käyttöön.

• eikös nuo ala olla poistuneita malleja mutta jos halvalla saat käytettynä tai poistomyynnistä niin sillä on hyvä alkaa. toiset kehuu nikonia ja toiset canonia mutta testaa itse, jos on mahdollista, niin on helppo päättää

• Halvalla pitää saada

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

• 3+3
        Halvalla pitää saada kirjoitti:

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

heh onhan canon tehnyt ainakin 50 vuotta kameroita.
        eikö se anna yrityksestä hyvän kuvan kun se osaa tehdä muutakin kuin pelkkiä kameroita?
        ajat muuttuvat eskoseni.

• ´kunnon´ kamera

Jos aiot hankkia myös kunnon kameran niin mihin tarvitset noita Canon EOS 1000D, 400D tai Nikon D40?
      Jos tarkoitat noita kakkoskameraksi ´kunnon´ kameran rinnalle niin kannattaa hankkia sellainen johon sopii samat objektiivit kuin siihen kunnon kameraan.

• Hasselisetä

Nyt äkkiä ostamaan tuo kunnon kamera Veikon koneesta: tarjoushinta 1100 D:lle 389€ 18 -55:llä ( ei IS versio). Tästä ei hinta parane koska tuo 1100 D on parempi kuin tuo pelkkä tonninen, onhan se ulkolaisen lehden testivoittaja yhdessä Pentax Kr:n kanssa.

• Nikond3100rock

Jos unohdetaan nuo mainitut kamerat ja suuntaat katseesi nikoniin. Sopiva hintainen ja laadukas ja ennen kaikkea laatua sisältävät kuvat saat nikon d3100 -kameralla hyvään hintaan. Pakettizoom pitää lukea sitten VR, muista se!

• Onko tosiaan näin että kun järkkäridigi tulee 5v vanhaksi, niin se on roskis kamaa kun sitä ei kenenkään kannata ostaa? Mulla on toi 7vuotta vanha Olympuksen digipokkari, ja se toimii edelleen ja tulee pirun hyviä kuvia kaiken lisäksi.

• LENSES

Mitä objektiiveja sulla on siihen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      940
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      818
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      634
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      583
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe