taiteilijan

työtila

Onko yleistä, että taiteilija maalaa vuokratilassa (kotinsa ulkopuolella) vai järjestävätkö taiteilijat työtilat kotiinsa?

Miten sinulla on homma järjestetty?
a) työskentelen kotoa käsin
b) työskentelen kodin ulkopuolella

minä: a)

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle käy...

kumpikin vaihtoehto- eli teen kotoa käsin ja minulla on 'vuokra-ateljee' jossa työskentelen päätoimisesti. Joskus tuntuu kyllä turhauttavalta maksaa 760€ / kuukausi vuokraa kun aina ei ole 'henki päällä'. >( No, onneksi sitä varten on meidän järjestelmässämme kohdeapuraha ja kiitän luojaa että henkilökohtaisesti ainakin vielä olen täyttänyt noi kriteerit. :)

Ainakin minulla käytännössä homma toimii niin että elän töistäni saamilla myyntituloilla ja puskuroin noita 'katastrofeja'- eli 'blackoutejani' juuri noilla kohdeapurahoilla. Se on toiminut ainakin tähän asti ihan jouhevasti.
      Kyllä tässä pikkumaassakin voi taiteilija elää omillaan jos ei elä yli varojensa!

Ainakin minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että 760€ on liian paljon tästä tilasta vaikkakin työtilani sijaitsee kohtuullisen keskeisellä paikalla täällä pääkaupunkiseudulla. Ainakin kolleegani sanovat että kannattaisi etsiskellä halvempia ratkaisuja. Minulla tää on toiminut tällä tavalla jo 3 vuotta, osin todella hyvin ja tuntuisi kuin luopuisin niistä vähistäkin inspiraatioistani vaihtamalla paikkaa.
      No, sen ainakin tietäisin että elintasoni kyllä hieman kohenisi vaihtamalla halvempaan paikkaan, mutta mitä se tekisi luovuudelleni??? siinäpä kysymys mitä sietää miettiä. >(

• Artti k

Taiteen tekemiselle olisi hyvä olla erillinen tila, sillä nuo tuoksut ei sovi asuinhuoneisiin. Pieniä tauluja tietenkin voi kotonakin maalata, kun järjestää kuivaustilat tauluille ja kun huolehtii tuuletuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe