Mikä on omintasi vaiko jokin muu, mulla ehkä eka?
määsääse, mäsähää, miesie
yösirkkunen
35359
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
Vastaukset 35
Vanhimmat
Minä sinä se.
minäkö omin
avuin tulisin tänne
pelakuu kukkii
Sade piiskasi kukat,
keltaiset lehdet peittivät
alleen kukkien loiston
maahan kaatuivat,
lakosivat leimut.
Syystuuli vei mukanaan
terälehdet, siemenet
talven alle nukkumaan,
odottamaan uutta kesää.
ruska maan peittää
puutkin antavat viime
loistonsa meille
Kuten ranskassa sanat ja sanonnat lyhentyvät puhekielessä nopeasti keskusteltaessa.
Minä kuulostaa silloin MÄ ja sinä SÄ, he ovat aina HE !
Myö ja työ eivät hyvältä kuulosta, eivät ole oikeita lyhenteitä.
Myö männää, työ määttä.. eEI ei ja EI:
Voi sitä sanoo et,mää,sää ja sit on noi
Ketä ottaa kaljan ?
Tiätkö, miä en kestä.
No häähä hää hää tietty :)
sanoi äskeinen ruuan tekijä TV 1:llä tehdessään
"Syksyista sienisalaattiherkkua", m'alotan viiden tomaatin pesulla...
Ihan kuin ranskan kielessä, minä-sanan paikalla on usein pelkkä j.
"J'ai chanté ces airs."
Sasu on hyvä kokki. Miä tykkään sen ruokaohjeist.
http://www.youtube.com/watch?v=vOwE2rICzAw&feature=related
Määkkii määkkiin..:)
http://www.youtube.com/watch?v=nBVSMReUXJ4&feature=related
p.s. miun mieliohjelma..
Siun varmaan muttei miun... ;-(
Siun on mentävä johonnii muuvalle kahtoo sit määkiohjelmaa.
Vai tuut siä munkaa elläntarhoo tai linnammäell .
Miä pysyn kaaakana niist mis määittää.
Pirre, oletko koskaan asunut lampaan kanssa samassa pihapiirissä?
Kerta riitti meille. Vietimme kerran muutaman päivän vanhassa torpassa. Läheisessä taajamassa asuvat torpan omistajat pitivät siellä kesälammasta jonka aitaus oli melkein torpan seinässä kiinni.
Lammas sanoi mää tai bää noin kolmen minuutin välein, 24/7. Siltä ainakin tuntui, saattoi se yöllä välillä nukkuakin. Toisena yönä otinne peitot ja tyynyt ja pakenimme alas rantasaunalle.
Aamulla varhain rantaan tuli naarassorsa, jolle erehdyimme antamaan leipää, kun se näytti ja kuulosti olevan jotain vailla. Huomasimme siellä täällä ruovikon suojassa sorsan poikasia. Ajattelimme, että ei opeteta pullasorsiksi emmekä jatkaneet enää ruokkimista. Sorsa sanoi vaativasti kvak kvak melkein taukoamatta parin tunnin ajan, univajeen paikkaamisesta ei tullut mitään, joten annoimme periksi ja lähdimme takaisin kuuntelemaan lammasta.
Onhan se aika äänekäs otus, enkä ottaisi edes maiseman hoitajaksi, - mutta tuo sarjis on kiva,..näin lapsellisesta mummosta ainakin..
Ja..en ole asunut lampaan kanssa...leijona tuo miun ukkokin :)
Mnää muistan, kun kerran haaveilin lampaista, sanoit, että siinä ne on oikeat mäkäpäät.
Varmaan määkiä kääkivät, kuin kerrottiin, koko ajan.
No, pitäisiväthän ne pihanurmikon lyhyenä.
.
Vaan mie seth raevostutan kaikelviisii ja ihan kaek, ko mie kirjuuthan tätä meänkieltä hoon päälhtä.
H.
Siansaksaa, suomeksi sanottuna.
"nöfnös.."
NII onkiii!!!!
Ja niin pitikin olla.. :)
H.
Riippuu vastapuolesta ja tilanteesta. Kirjakieltä- minä, sinä, hän- puhun tarvittaessa. Lapsuuskodin ympäristössä ehkä mää, sää, se. Muulloin mä, sä, se.
Minä ja sinä = mää ja nää.
Oomnää joskus kuullut jossain että mnää ja snää, mutt emnää enää muista missä tää tapahtui
"Ooppa nää ölövinä. Mää näkkiin eilen kolome isua lehemää."
http://www.kaleva.fi/uutiset/ookkonaa/murre-sujuu-matkailijaltakin/904057
:)
mulkun ei ookkaan mitään murretta, tuntuu joskus ette oo mistään kotosinkaan.
Lapsuuden vietin kahden erilaisen murrealueen välillä, keskellä tai sisällä.
Jotain aina höpisen täälläkin jollain "murtehella"
Sellainen mie olen.
Murteiden sekakäyttäjä :)
Siis nyt heti :)))))))))))
Mitään kirosanaa en laittanut tonne mihin noi tähtöset heti ilmestyi.
Hassu on tää systeemi :)))))))))))
Sans snää mnuu mnuuks snuuks määki snuu sano.
En iha ossa mut raumlaise tommottis kieltäs puhuva
Joo, sieltä jostain se varmaan oli.
Silloin kun systerin kanssa tätä suomea kierrettiin niin kyllä niin moni murre vastaan tuli.
Kyllä mnääkin Turuus!
minä/mä, sinä/sä nuo/noi
stadilainen alunalkain, Paloma?
En, mutta olen ollut pitkään poissa Suomesta ja murteet jne. tuntuvat vierailta. Yleiskieli on minulle täälä hetkellä kaikkein ominta.
Ominta ei taida ollakaan, mutta jollakin tavalla sujuu esim. minä sinä hän, tai mie sie hää myö työ hyö, tai min sin ja "Virtain" kuten Kuusaalla sanotaan. :)