Sinun silkinpehmeä
kätösesi
minun karheassa työläisnaisen
kourassani
miten hyvältä se
tuntuukaan
voisinpa vielä uskoa
kauniita sanojasi
joissa tuoksuu kesäheinä
ruusut ja sireenit
sinussa on kaikki
sateenkaaren värit
auringon loiste
syksyn ruska ja
lempeät tuulet
tuot mieleeni muiston
kaukaa nuoruudesta
jonka olin jo unohtanut
kun elämän loputon
arkinen raadanta
hautasi alleen romantiikan
teki minusta realistin
järjellä ajattelevan
kaikesta ja kaikista huolehtivan
arkipäiväisen naisen
naisen joka ei enää usko
ikuiseen onneen
kuolemattomaan rakkauteen
elämässäni on syksy
harmaa ja sateinen
kuitenkin
kätesi lämmin kosketus
saa sydämeni hiljaa
sykkimään .
Runo miehelle
8
1368
Vastaukset
- *laudi*
Kiitos todella kauniista runostasi, joka sai kyyneleet silmiini!!
Olisin tosin laittanut runosi tuonne rakkausrunoihinkin. - - eräs lukija -
Rr-palstalla on niin upeita rakkausrunoja, en ikinä yllä
sellaisiin sanasuorituksiin, sen takia laitoin tämän arkisen
ajatelman tänne. Yleensä vain luen runoja, harvemmin kirjoitan.
Kaunis kiitos palautteestasi ! - rahvaanrunoilija
Pidin tästä vastakkainasettelusta: naisen työläiskäsi vs. miehen silkkikäsi. Tuore vastakkainasettelu, ei niin perinteinen. Lisäksi kuljetit tarinaa hyvin menneeseen kesäheinineen ja ruusuineen.
Yleensä tämäntyyppisissä runoissa minulle muodostuu ongelmaksi tietynlainen kliseisyys: sanasto on kaikissa samanlainen, tunneskaala aika suppea tietyllä tapaa.. tietenkin riippuu kuka ja mihin tarkoitukseen lukee.
Kuitenkin tämä nimenomainen runo oli positiivinen poikkeus minulle, juurikin tuon vastakohdista tulevan jännitteen ja hyvin kuljetetun tarinan vuoksi, itse asiassa tähän runoon sisältyy aika kiintoisa vuoristoratamainen tunteiden kirjo.
Plus: tämä oli niin äärittömän vilpittömän oloinen, ettei tästä voi olla pitämättä.- - eräs lukija -
Hei rahvaanrunoilija !
Hienoa, että vaatimaton sanailuni herätti näinkin paljon ajatuksia !
Näin tasa-arvon aikana voi miehenkin käsi olla silkinpehmeä .
Oivalsit juuri tuon "vuoristoratamaisen tunteiden kirjon " ... :)
Kiitän palautteestasi !
- kiitos,,,
ihana, lämmin, todellinen, kuin elämstäni,
- - eräs lukija -
Olet siis " kohtalotoverini " , samankaltaisin kokemuksin .
Kiva että pidit ja kiitos palautteestasi ! - slaaaaaaarks1
Haa, tuntuu jotenki omituiselta kun joku sanoo noin, jotenki itelle tämä tuntuu epätodelliselta
Ihana ja lämmin se kyllä on :) !
- - eräs lukija -
Kiitos ihanasta ja lämpimästä palautteestasi ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783