Labradori pentukoulutus

miten teillä

Hei!
Olenkohan ihan väärillä jälillä seuraavassa:

Mulle oli tulossa labraadori narttu (käyttöpuolen) ja olin suunnitellu sille että heti alan kouluttaa sitä siihen malliin että pennusta asti pääsen harrastuksen syrjään kiinni.
Mutta.. koira on nyt 8kk ja olemme tähän asti melekeimpä malttia harjotelleet kaikkein vakavammin. Samoin on 100% tänne tulo. Joitain tottis-liikkeiden alkeita. Silloin ku pentu tekee, niin se tekee täysillä ja innoissaan, juuri tätä kaipasin!

Mutta nyt: Mulle on sanottu että älä kasvata liian paljon innokkaan noutajan kuntoa, muuten se jaksaa tuhota. Nyt me ollaan menty siihen, että ollaan todella paljon metsässä irti juoksemaasa. Siellä otetaan paikalla-oloa ja luoksetuloa.
Sitte ku kokeilen ottaa jotain "virallisempaa" alkaa temppuilu.
Olisko nyt ihan järkevääki vaan huilia tuolla metsässä kuin alkaa väkisin tokoa jankuttaa ja tuhota meidän välit? Alkaa vissiin murkku-ikä painaa päälle ja mistä tietää että myös ekat juoksut..?

Eli otanko teistä ihan rauhallisesti ja etenen oikein. Koira ei saa mitää periksi huutamalla tai karkaamalla.,

1

256

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntoa riittää

Kyllä tuhoaminen loppuu aivan varmasti aikanaan.Labbiksella kuntoa riittää loputtomiin treenasit sitä tai ei mikäli ei saa tarpeeksi liikuntaa tekemistä hermostuu. Pallohassuksi labbista ei kannata mielestäni tehdä se on sitä aina vaatimassa haku ilman esineen heittämistä. 8 kk labbis on vielä niin kaheli ettei se jaksa keskittyä aina.Tokoa vähän kerallaan päivittäin ei liikaa makupala aina tottelemisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      107
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      766
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe