Höh. Voiko olla totta että 1970-luvulla vankisellissä jos oli esimerkiksi
kolme tupakanpolttajaa sekä yksi, joka ei voinut sietää tupakansavua,
niin saiko ne kolme tupakoitsijaa tosiaan tupakoida sellissä?
Vai onko se pelkkää huhua?
SAIKO SELLISSÄ MUKA TUPAKOIDA ??
24
795
Vastaukset
- Really...
Olen joskus ollut vank.ssa, pikku töppäilyni seurauksena. Ne jutut "panoista"
ei oo totta. Kyllä vank.ssa sai melko rauhassa olla.- Veijo & Unto
Vapaaehtoista se (kovin yleinen) on homostelu onkin. Ei Härmässä kettään raiskata talossa. Raiskaukset jenkkiputkissa, ne o sitä ameriikan mustaa kulttuuria!
- Paljun tuoksut
Joo eikä sitä laskettu jos laitoksessa mieheen lankesi, kunhan siviilissä oli naisen kanssa heterosti sillain..
- tyttö!!!2
Heh heh, hyvin sanottu!!!
- evp lusifer X
Mikäs homojen palsta tämä on?Näkee nassikoitten olevan asialla ja ehkä teistä joku onkin käynyt keravan nuppulinnaa...Itse tuli lusittua monet suvet -60-80 luvuilla ja voin vakuuttaa,että ei ne linnalaitokset ainakaan ennen mitään homojen paratiiseja olleet!Satojen ruunien joukossa oli ehkä homo tai pari ja ne tiedettiin mutta hiljaa olivat sellaiset pojat!Riihimäen keskusvankilassa juotettiin muuten aikoinaan valtion maksamaa koskenkorvaa vangeille jotka sitä halusivat!Miksikö?Kyseessä oli uuden lääkkeen(antabus)testaus ja kovat oli krapulat joillakin....Ainakin riihimäen keskusvankilaan sai selliin naisenkin jos oli suhteet ja raha-asiat kunnossa.-60 luvulla tehtiin suomen viimeinen kastraatio seksuaalirikolliselle ja siellä se äijä tippaiitan apupoikana kimitteli.Voisi hyvin ottaaa kastroinnin taas käyttöön...Eräskin seko oli -60 luvun alussa ottanut kaksi pikkupoikaa kiinni ja syönyt heidän pilit!!!Hyi helvata!Toinen näistä pojista kuoli verenvuotoon ja toinen taitaa elää vieläkin.Teppo J.Suonperän ampui aikoinaan hämeessä luutnatti Myssylä joka oli muuten fiksu mies ja pirun päästi päiviltä!Pasasen Tane taas oli verraton puuseppä jonka kanssa väsättiin komeita arkkuja ja välillä kiljutkin pöhisi piilossa.Tane on nyt riihimäellä vanhainkodissa. Savonlinnalaisen poliisin murhaajan kanssa myös lusin samalla kongilla -70 luvulla.Oli muistaakseni savossa murtautunut asekauppaan ja sieltä räiski...Taidan aloittaa kirjan teon jos joku auttaa niin tehdään kunnon dokumentti ja TOSIasioista!
- ~2. alan mies~
Siinä puhuu takuulla alan mies, ei mikään paskiksenjauhaja. Puhuu vieläpä totta.
Muistot kannattaisi kirjoittaa kansiin ja kovalevyille.
Muistan nuo jutut pääpiirteittäin, itse pääsin rosvousvauhtiin vasta v 1971 ja kierrettä kestikin 80 luvulla saakka.
Sitten aloin ottaa iisimmin. Mutta kaikkea on kuullut jälkilähetyksinäkin vaikka linnojen portteja ei ole kohdaltani sen koomin aukaistu. - Siegheil Freud
Jos olet noin Vanhan Liiton mies niin minne unohdit Kakiksen Suklaaosaston ? Saattoi kyllä olla lakkautettu jo tuolloin kun urasi aloitit. Viimeinen Kakolan Ruunahan taisi olla Munaton-Eki. Mulla on tuossa seinällä Vankisäännöt 1951 jonka löysin kerran kongilta ja sosialisoin ne itselleni. Itse en kerennyt lusimaan luokkiin ja viihdyn nykyään paremmin Isolla Avolla. Talot uudet ovat pilaa. Onhan sitä lusittu vaikka kenen kanssa vaikkei itse nakkivarkaana tarvitse niitä täällä retostella. Mutta kaikki historia kannattaa laittaa muistiin. 60-luvun miehet alkavat olla harvinaista kamaa.
- ~alalla ollut~
Siegheil Freud kirjoitti:
Jos olet noin Vanhan Liiton mies niin minne unohdit Kakiksen Suklaaosaston ? Saattoi kyllä olla lakkautettu jo tuolloin kun urasi aloitit. Viimeinen Kakolan Ruunahan taisi olla Munaton-Eki. Mulla on tuossa seinällä Vankisäännöt 1951 jonka löysin kerran kongilta ja sosialisoin ne itselleni. Itse en kerennyt lusimaan luokkiin ja viihdyn nykyään paremmin Isolla Avolla. Talot uudet ovat pilaa. Onhan sitä lusittu vaikka kenen kanssa vaikkei itse nakkivarkaana tarvitse niitä täällä retostella. Mutta kaikki historia kannattaa laittaa muistiin. 60-luvun miehet alkavat olla harvinaista kamaa.
Kakolan Ruunaosastosta tokkiisa liikkui juttuja. Usein niitä "hörhöjä" liikkui pääkaupunkiseudulla tai viimeistään tutkareina uudelleen ja uudelleen. Joistakin niistä näki ja kuuli heti, että "tiili oli purrut". En itse joutunut, kerennyt, ehtinyt koskaan ruunalandiaan :D
Lukeeko vanhoissa vankisäännöissäsi se lekendaarinen juttu *vanki saa syödä silakkaa niin paljon kuin haluaa kuitenkin enintään kaksi silakkaa päivässä*
Isolla avollahan tässä on tullut lusittua jo tovi ja vartti ja ylikin ilman varttihullun papereita. - Siegheil Freud
~alalla ollut~ kirjoitti:
Kakolan Ruunaosastosta tokkiisa liikkui juttuja. Usein niitä "hörhöjä" liikkui pääkaupunkiseudulla tai viimeistään tutkareina uudelleen ja uudelleen. Joistakin niistä näki ja kuuli heti, että "tiili oli purrut". En itse joutunut, kerennyt, ehtinyt koskaan ruunalandiaan :D
Lukeeko vanhoissa vankisäännöissäsi se lekendaarinen juttu *vanki saa syödä silakkaa niin paljon kuin haluaa kuitenkin enintään kaksi silakkaa päivässä*
Isolla avollahan tässä on tullut lusittua jo tovi ja vartti ja ylikin ilman varttihullun papereita.Selailin läpi ja ei lukenut. Tässä ei ole niitä ruokamääriä laitettu, mitä talo joutuu tarjoamaan. Valentin Soine kirjoittelee joistain tutkimusvangeista yms. Mielenkiintoinen kirjanen muuten ja historiaa. Kastraatiolaista on otteita tässä ja siitähän on ollut puhetta pitäisikö palauttaa käyttöön. Eli pallit valtiolle ja pingispallot tilalle. Ongelmanahan lienee lähinnä se ettei salvaus vie aikuiselta mieheltä kykyä välttämättä vuosiin. Onhan se mukavempi vapaalla olla ja joskus jos elon ihanuus unohtuu, niin nuo Vankisäännöt on muistutus siitä että voisi olla asiat huonomminkin.
- ~alalla ollut:) ~
Kävin ketjun läpi, ja huomasin, että jokainen vastaus on karannut aloittajan teemasta. On kaikenlaista homousjauhajaa ja sitä tietä ketju eksynyt muualle.
Kukaanperkele ei ole vastannut aloittajan kysymykseen.
Kyllä. Kaikissa vankiselleissä sai polttaa ja saanee vieläkin. Tosin eiköhän nykyisin jo toivomuksesta pääse tupakoimattomaan tilaan.
1970 luvulla eikä senkään jälkeen ole vankeja säilytetty selleissä kahta enempää. Paitsi tutkintavenkeudessa, isoissa ruumissa (keräilysellit ja sakkojen lusijat) ja matkaselleissä. Ja niissähän poltettiin. Välillä oli sellit niin sakeana savusta (jymy yms) koska vangit polttavat sätkätupakkaa ja ennen vanhaanhan he käärivät niitä jopa sanomalehtiin ja raamatun sivuihin. Vanhan ajan raamatut olivat erittäin hyvää ohutta sätkäpaperia:)
Niin, että kun Bamari (pamppu, vanginvartija) tuli ovelle, se joutui huitomaan kansiollaan savun sekaan, että se hälvenisi ja huutelemaan vangin nimeä, jolle oli asiaa, että vanki ilmestyisi esiin savuverhon seasta.
Ei silloin ollut tupakkalakeja ja tupakoimaton piti yleensä turpansa kiinni. Kerroksilla jo tupakoimattomallakin oli auktoritettia, sai esittää mielipiteen, voiko asua toisen tupakoimattoman kanssa, jos oli tilan ahtautta (vankeja liikaa) ja oli pakko asua jonkun kanssa.
Vain nimimiehet, elinkautisvangit ja kunnon vanhanliitonmiehet saivat asua yksin. He eivät kaveria kaivanneetkaan.- evp lusiferi...;)
"Alalla ollut"puhuu myös tosijuttua mutta kyllä rixun kusikongilla oli melkein koko -70 luvun yhden hengen sellissä neljä äijää.Pirun ahdasta oli ja itse makoilin kahden tuolin päälle laitetulla fanerilla.Vanhat seinille nostettavat sängyt oli myös vaikea juttu kun niissä oli ollut lastulevypohjat ja askarteluselleissä niistä tehtiin komeita arkkuja ruusumaalauksineen...;D
- ~alalla ollut;)~
evp lusiferi...;) kirjoitti:
"Alalla ollut"puhuu myös tosijuttua mutta kyllä rixun kusikongilla oli melkein koko -70 luvun yhden hengen sellissä neljä äijää.Pirun ahdasta oli ja itse makoilin kahden tuolin päälle laitetulla fanerilla.Vanhat seinille nostettavat sängyt oli myös vaikea juttu kun niissä oli ollut lastulevypohjat ja askarteluselleissä niistä tehtiin komeita arkkuja ruusumaalauksineen...;D
Sen verran sanon, että heitin yhden kakun loppuosan Rixun kusikongilla 1973 talvesta kesään. Silloin ei ollut ylimakuuttamista, kaikki lusi omissa selleissään. Siellä oli bamarina mm yks voimannostaja joka oli suht mukava tyyppi. Mut sitten oli sellainen honkeli hiippailija, kuivan kälppeä käpy joka harrasti pisteiden polttamista mm jos konna nukkui kun ovet avautui, alkoi vartiopäällikkö kutsua. Mulla oli kurituspaakkelssi päällä.
Ettet puhu vaan Rixun päiväselleistä (ja rundit) jotka oli samansuuntainen siipi pihan toisella reunalla? 70 luvulla, etenkin 1975 jälkeen vankiluvut oli melkos huipussaan. Sörkkakin ylitäynnä aina. Samoin kaikki tutukintavankilat. Kytät heitti konnia boseen pienestäkin. Se oli lähes aina vangittuna rosikseen. - Siegheil Freud
~alalla ollut;)~ kirjoitti:
Sen verran sanon, että heitin yhden kakun loppuosan Rixun kusikongilla 1973 talvesta kesään. Silloin ei ollut ylimakuuttamista, kaikki lusi omissa selleissään. Siellä oli bamarina mm yks voimannostaja joka oli suht mukava tyyppi. Mut sitten oli sellainen honkeli hiippailija, kuivan kälppeä käpy joka harrasti pisteiden polttamista mm jos konna nukkui kun ovet avautui, alkoi vartiopäällikkö kutsua. Mulla oli kurituspaakkelssi päällä.
Ettet puhu vaan Rixun päiväselleistä (ja rundit) jotka oli samansuuntainen siipi pihan toisella reunalla? 70 luvulla, etenkin 1975 jälkeen vankiluvut oli melkos huipussaan. Sörkkakin ylitäynnä aina. Samoin kaikki tutukintavankilat. Kytät heitti konnia boseen pienestäkin. Se oli lähes aina vangittuna rosikseen.Jotain allergiasellejä alkoi tulemaan 90-luvulla joissa oli tupakointikielto. Nokan ruumassa en koskaan ollut, mutta putsarina jaoin sinne ruokaa. Te kaksi ainakin tiedätte mistä on kyse. Suurin matkaselli missä itse olen ollut oli Sukevalla, lähemmäksi parinkymmenen miehen selli oli. Tyssi-Teuvo siellä silloin johtajana oli. Isompiakin sellejä saattoi olla olemassa kuin tuo, en ole lähessäkään joka talossa ollut edes yönvanhaksi saakka.
- ~alalla ollut~
Siegheil Freud kirjoitti:
Jotain allergiasellejä alkoi tulemaan 90-luvulla joissa oli tupakointikielto. Nokan ruumassa en koskaan ollut, mutta putsarina jaoin sinne ruokaa. Te kaksi ainakin tiedätte mistä on kyse. Suurin matkaselli missä itse olen ollut oli Sukevalla, lähemmäksi parinkymmenen miehen selli oli. Tyssi-Teuvo siellä silloin johtajana oli. Isompiakin sellejä saattoi olla olemassa kuin tuo, en ole lähessäkään joka talossa ollut edes yönvanhaksi saakka.
Nokka tuli tutuksi, jopa lusin siellä pari kertaa ennen siirtoja muihin taloihin. Nokalla oli isot ruumat pitkän kongin itä-avon ovien molemmin puolin. 3 krs itä oli avo, 2 krs itä naisten siipi, 2 krs pohjoispää oli nappula-osasto. Mikä mahtoi olla ykkönen, kirjasto oli ainakin. Sauna. Sitten kellarirundit ja matkasellit pohjoispäässä. Länsipuolella tippa-iita, teräväpää ja kirkko.
Nokan ruumat oli isoja. Varmaan 12 - 18 hengen sellejä jos muistan. Sukevan ison ruuman kautta menin taloon. Lusin siellä hetken joskus 1978 taisi olla. - Siegheil Freud
~alalla ollut~ kirjoitti:
Nokka tuli tutuksi, jopa lusin siellä pari kertaa ennen siirtoja muihin taloihin. Nokalla oli isot ruumat pitkän kongin itä-avon ovien molemmin puolin. 3 krs itä oli avo, 2 krs itä naisten siipi, 2 krs pohjoispää oli nappula-osasto. Mikä mahtoi olla ykkönen, kirjasto oli ainakin. Sauna. Sitten kellarirundit ja matkasellit pohjoispäässä. Länsipuolella tippa-iita, teräväpää ja kirkko.
Nokan ruumat oli isoja. Varmaan 12 - 18 hengen sellejä jos muistan. Sukevan ison ruuman kautta menin taloon. Lusin siellä hetken joskus 1978 taisi olla.Mä kävin Sukevalla suihkussa ja perunapellolla kääntymässä ja pääsin keplottelemaan Sörkkaan takas kun Tyssi-Teuvolla oli vanhentuneet sijoitustalomääräykset käytössä ja jotenkin aavistin sen :D Oli just joku remontti valmistunut ja olin eka asukas sellissä, jossa oli vessa ja suihku. Pamput kyllä kyttäs vainoharhaisesti petien kuntoa yms. Eihän siinä maalin hajussa valkoinen mies kestänyt vaan takas Sörkan yöselleille. Sanoin jo aikaisemmin että talot uudet ovat pilaa.
- Siegheil Freud
Konnun Sellrakennuksessa oli joku ihme systeemi että heitettiin suoraan jonnekin puoliavolle. Sitä säätämistä jaksoi viikon pari katsoa ja sitten pyysin työssäkäyvien suljetulle, eli ovet kiinni töitten jälkeen ja aamulla auki. Vartiopäällikkö ei meinannut päästää sinne, mutta kun sanoin että meen sitten rundiin, niin tilaa löytyi. Ihme juttu, että suljetulle joutuu jonottamaan tai päiväselliosastohan se taisi olla.
Samassa talossa löysin naapurisellin miehen sydäriin kuolleena ja menin jonon ohi ilmoittamaan asiasta. Kolme kertaa yritin asian sanoa, mutta pamppu käski mennä jonon hännille odottamaan. Lähdin sitten pois ja joku selvitti asian ja huusivat perääni, en jaksanut enää palata. Vankilääkäri yritti antaa sydänelvytystä tyypille, jolla oli jo kuolonkankeus ja lautumia. Ammattitaitoista porukkaa kerta kaikkiaan.
Konnulta en päässyt hakemuksella Turkuunkaan ja ainoa vaihtoehto oli kiivetä ulkoilun loppuessa aidan yli, silloin sain kyllä tiilitaloon yksityiskyydin ja rundituomiotakaan ei pidetty Konnulla. Olishan näitä tarinoita varmaan monella muullakin. Ja tää ei ole vankilaleffaa vaan elettyä elämää...
- no. 234/74
"Alalla ollut"puhuu varmaan pampusta nimeltä Yrjö/Ykä joka oli kova puntinnostelija.Sen kanssa tuli kyllä toimeen mutta jos wesparax pöllyssä jäi kiinni ja hanttiin pisti rundiin vietäessä niin nolosti kävi..Niin kauan rundissa istuttivat,että vammat silmistä yms.parani.Se taisi olla -76 -78 kun kusikongi oli ylimiehitetty ja johtui kai siitä kun Kekkonen päätti,että ratit joutuu kaikki istumaan heti ensi kerrasta ja kyllä niitä ratteja siellä riittikin.Sairassellin avo oli vastapäätä ja kun eräs kaatumatautia sairastava vanki oli siellä tukehtunut selliin peruna kurkussa ja mustalainen olis ollut seuraava sairasavolle mutta eihän se sinne mennyt kun pelkäsi kummituksia...Menin hänen tilalleen ja osasto oli 2/1 kusikongi 3/1 jne.Pasasen Tanen kanssa tehtiin joskus kiljua minun sellissä ja lätkällä keiteltiin kahvivedet."Lätkä"oli partakoneen terästä,johdosta ja tulitikuista tehty vastus johon saatiin lapun johdosta virta.Se oli kekseliästä aikaa kun ei ollut radioita tv:sta puhumattakaan.Silloin autettiin kaveria kun perse auki tuli siviilistä ja kahvit/tupakit annettiin alkuun.Supersuljettukin niihin aikoihin tuli mutta sisiliskoja suuri osa taisi siellä olla...?
- ~alalla ollut~
Jäi haiku mielikuva, ett nimi oisi ollut "saari" jotain? En muista mikä oli etunimi. Radiomankat oli jo joillakin kavereilla. Joku veti kuparilangalla lampusta sähkövirityksen ja sai virtaa laitteeseen just siellä kusikongilla. Lätkä oli hyvä keksintö.
Tane oli jo meikän aikaan siellä. Oli lusinut jo yli 4 vuotta. Kyllä sillä tärisi kädet välillä kun kävi hakemassa salpaajia tippaiitalta. Sydän jutuistaan se puhui. Joku ulkopuolinen veti siellä sellaista rentoutumiskerhoa. Tane kävi sielläkin. Psyykkeellehän se otti Pasasta lusiminen. Eka kerta ja elinkautinen. Taisi olla pihapaavalina eli yksi keltainen luottovangin nauha. Kahdella vai kolmella keltaisella pääsi työskentelemään muurin ulkopuolella.
Kaveria autettiin jos oma pokapohja oli sillä mallilla, että riitti jeesiä.
Eniten vituttipa se pisteistä kiinni oleva kirjeenlähetysrajoitus. Pari kertaa pastori toi kirjeen takaisin, sanoi että olet ylittänyt lähetyssaldosi. Oliko se 8-10 kirjettä kuukaudessa sai lähettää. Ei sillä systeemillä pystynyt hoitamaan suhteita läheisiin ja ulkomaailmaan. Lähinnä kulloinkin muijalle tai tyttöystävälle. Onneksi se typerä systeemi jäi pois kun tuli RTlaki 1975. Loppui kuri lusimiset.
Varmaan 1976-1978 on ollutkin yliasutus. Sitä oli joka veetun talossa. Sörkasta muistan 1977 lukemat koska mun yhdellä kamulla oli vankinumero jotakin 1074/77. Kertoo paljonko tuli väkeä sisään.
- ex lusija evp
Rixun 1/1 siivessä oli vähän isompia sellejä kun oli väliseiniä poisteltu.Kävin siellä sen ammattikoulun metallipuolen ja Sovijärvi rehtorina.Muistaakohan kukaan pamppua nimeltä "Thompson"?Ei mikään älykäs mies ja oli aikoinaan ampunut pari karkuria muurin päälle mutta liekö juttu vaan lekenda?Joku Petteri oli aikoinaan ollut betonifirman omistaja ja lahjoitti muureihin betonikuoren kun ne oli aluksi ihan punatiiltä.Topi oli vankilapastorina kauan mutta hörhöt sai puhuttua sen salakuljettamaan kamaa sisälle ja jäi jossain vaiheessa sitten kiinni.Miesparka kuoli sitten ihan deekuna.Oli alkujaan merimiespappi.Tanesta muistan aina sen kun poikansa joutui myös rixun linnaan -70 luvun lopulla ratista yms.ja Tane kesti sen mutta muutama kuukausi vapautumisen jälkeen poikansa ajoi kalliokielekkeeseen ja kuoli.Vaimonsa Liisa oli muuttanut siihen lähettyville pieneen mökkiin niin oli lyhyt matka tapaamisiin.Vaan hän alkoholisoitui paineiden alla ja kun Tane vapautui niin kännissä kuristi vaimonsa luultavasti vähän vahingossa.Viime tiedon mukaan Tane on siellä vanhainkodissa ja dementoitunut pahoin.Riihimäessä oli muuten silloin maailman vittumaisin vartiopäällikkö pieni kiukkuinen äijä ja vaimonsa oli myös joku sosiaalityöntekijä.Apulaisjohtaja Pentti Tarvainen oli mies paikallaan!Akku-Penaksi sanottiin ja oli raitis alkoholisti joka veti AA-ryhmää talossa.Hän lähti minullekin saattajaksi Lahteen tyttären ristiäisiin kun en muuten olisi päässyt.Oli niin fiksu mies,että lähti omille teilleen ja sanoi luottavansa,että tulen iltasella sovittuun paikkaan paluumatkaa varten.Ja toki olin luottamuksen arvoinen sillä joku pamppu olisi varmasti ollut kyljessä koko ajan kiinni ja tod.näk.olisin silloin hatkat ottanut.8suvea siellä meni mutta näköjään aika kultaa muistot kun ei enää ne ajat niin pahalta tunnu...;)25vuotta jo isolla avolla tämäkin vaari...;D
- Anonyymi
Kyllä pitää kieltää tupakointi vankilassa,eihän väkivalta rikollisilla voi helpommin saada hermoja palamaan.Iltapäivä lehtien myynnin kannalta tulemme saamaan mielenkiintoisia otsikkoja päätöksen seurauksena
Vai onko päässyt unohtumaan,että paljon pienemmällä syyllä Riihimäellä meni osastoa paskaksi..,mitähän nyt mahtaa käydä.Kiva seurata Naisviisikko hallituksen päätöksen seurauksia,jotka tuskin ovat muuta kuin lisääntyvää väkivaltaa huonohermoisten vankien muodossa.Vartijoillakin on varmaan kivaa,vaikka syyttömiä tähän ovatkin,mutten ihmettele jos tulee alanvaihtoja,jos nenä kipeänä harva se päivä.Johonkin se vanki turhautumisen ja vitutuksen kohdistaa, pitäisi olla kaikille selvä asia. - Anonyymi
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.Jos on tupakoinut kymmeniä vuosia,niin tuollainen pakkolopetus ei tule tietämään hyvää.Kyllä siellä vankilassa nimenomaan väkivaltarikolliset ovat syystä ja sellaisen ihmisryhmän kiusaaminen on tyhmintä mitä voi tehdä.Syyttömät joutuu kärsimään ja "oviin törmäyksiä vahingossa" alkaa sattumaan.En liioin muuta voi edes kuvitella odottavani tuollaisen päätöksen seurauksena.
- Anonyymi
Olin 70-luvulla Turun läänillä yhden miehen sellissä, jossa oli 4. Kaikki veti röökiä ketjussa. Jos joskus tuli joku, joka ei tupakoinut, niin eihän siitä edes mainittu mitenkään tai välitetty.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999