Kehutaas välillä Allua

Ex. kaupparatsu

Itsellä on Almera HB 1.8 -04. Aikaisemmat autoni ovat olleet 1-2 kokoluokkaa isompia ihan sen vuoksi, että silloisessa työssäni ajoin paljon. Työkuviot vaihtuivat 4 v sitten, myin edellisen autoni ja ostin tilalle ko. Almeran tutulta. Auto oli ollut hänen yrityksessä ns. yleiskäytössä ja ulkoisesti aika kuluneen oloinen. Huollot oli kuitenkin tehty ajallaan ja tekniikka toimi. Kilometrejä oli kertynyt noin 100 000. Renkaat oli juuri uusittu, joten päätin ottaa riskin kun kerran halvalla auton sain. Käytin auton sisäpesussa ja maalarilla fiksattavana, jonka jälkeen auto olikin taas siistissä kunnossa.

Isompien autojen jälkeen Allu tuntui ensin aika kevyttekoiselta, mutta siihenkin tottui. Olen nyt ajanut autolla noin 50 000 ja se on pariin kertaan huollettu merkkiliikkeessä (perushuoltoa, ei maininnan arvoisia korjauksia). Autossa ei ole ollut kerta kaikkiaan mitään vikaa tai mainittavia ongelmia. Edes renkaita en ole vielä joutunut uusimaan. Parilla polttimon vaihdolla se on mennyt katsastuksista läpi huomautuksitta. Vaikka auto onkin pieni ja peruskarvalakkijapski (vai taitaa olla Englannissa valmistettu), käyttökustannukset eivät olisi voineet olla pienemmät, kuten myös luotettavuus ja käytön helppous.

Suosittelen lämpimästi muillekin.

2

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkki

      Niinhän se on. Peruskulkine ja normaasti huollettuna ja ajettuna huoleton peli.

      Ajossa on eroa esim. Passattiin verrattuna, mutta monelle riittää se että pääsee paikasta toiseen .

      Suosittelen minäkin.

    • tyytyväinen Alluun

      Samaa mieltä, että Allu on huollettuna hyvä käyttöauto. Minä ja Allu ollaan kuljettu jo 8 vuotta ja reilut 120 tkm yhteistä matkaa. Ihan normaalisti 15000 km välein käyty huollossa, eikä ole tarvinnut juurikaan tehdä mitään ylimääräisiä.

      Jarrut olen herkistänyt varmuuden vuoksi joka vuosi, ja jarrulevyt on kerran vaihdettu. Ilmamassa-anturin jouduin vaihtamaan, kun enginecheck-valo syttyi rasituksessa. Koska auto ruostesuojattiin, kun ostin sen parin vuoden ikäisenä, niin ei ole katsastuksessa ollut mitään ongelmia ruosteen kanssa. Viime vuonna katsastusmies pyysi käymään uudestaan, kun oli lambda-arvot vähän sekaisin, kun oli pakoputkessa pieni halkeama hitsaussauman kohdalla, joka sekoitti katsastusinssin mittalaitteen. Viimeksi huollossa vaihdatin vaihteistoöljyt, koska olen ajatellut ajaa vielä monia huolettomia vuosia. Moottori kestää ja ei kuluta edes öljyä, kun ei turhaan revittele, samoin kytkin on alkuperäinen.

      Tässä autossa on kaikki mitä tarvitaan. Tehoa on minulle riittävästi, ja hyvin riittää vauhti myös moottoritiellä. Auto pysyy hyvin myös talvella hanskassa ilman ajonvakautuksia ja luistonrajoittimia, kun on penkin ja ratin välissä hieman ajotaitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe