Kehutaas välillä Allua

Ex. kaupparatsu

Itsellä on Almera HB 1.8 -04. Aikaisemmat autoni ovat olleet 1-2 kokoluokkaa isompia ihan sen vuoksi, että silloisessa työssäni ajoin paljon. Työkuviot vaihtuivat 4 v sitten, myin edellisen autoni ja ostin tilalle ko. Almeran tutulta. Auto oli ollut hänen yrityksessä ns. yleiskäytössä ja ulkoisesti aika kuluneen oloinen. Huollot oli kuitenkin tehty ajallaan ja tekniikka toimi. Kilometrejä oli kertynyt noin 100 000. Renkaat oli juuri uusittu, joten päätin ottaa riskin kun kerran halvalla auton sain. Käytin auton sisäpesussa ja maalarilla fiksattavana, jonka jälkeen auto olikin taas siistissä kunnossa.

Isompien autojen jälkeen Allu tuntui ensin aika kevyttekoiselta, mutta siihenkin tottui. Olen nyt ajanut autolla noin 50 000 ja se on pariin kertaan huollettu merkkiliikkeessä (perushuoltoa, ei maininnan arvoisia korjauksia). Autossa ei ole ollut kerta kaikkiaan mitään vikaa tai mainittavia ongelmia. Edes renkaita en ole vielä joutunut uusimaan. Parilla polttimon vaihdolla se on mennyt katsastuksista läpi huomautuksitta. Vaikka auto onkin pieni ja peruskarvalakkijapski (vai taitaa olla Englannissa valmistettu), käyttökustannukset eivät olisi voineet olla pienemmät, kuten myös luotettavuus ja käytön helppous.

Suosittelen lämpimästi muillekin.

2

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkki

Niinhän se on. Peruskulkine ja normaasti huollettuna ja ajettuna huoleton peli.

Ajossa on eroa esim. Passattiin verrattuna, mutta monelle riittää se että pääsee paikasta toiseen .

Suosittelen minäkin.

• tyytyväinen Alluun

Samaa mieltä, että Allu on huollettuna hyvä käyttöauto. Minä ja Allu ollaan kuljettu jo 8 vuotta ja reilut 120 tkm yhteistä matkaa. Ihan normaalisti 15000 km välein käyty huollossa, eikä ole tarvinnut juurikaan tehdä mitään ylimääräisiä.

Jarrut olen herkistänyt varmuuden vuoksi joka vuosi, ja jarrulevyt on kerran vaihdettu. Ilmamassa-anturin jouduin vaihtamaan, kun enginecheck-valo syttyi rasituksessa. Koska auto ruostesuojattiin, kun ostin sen parin vuoden ikäisenä, niin ei ole katsastuksessa ollut mitään ongelmia ruosteen kanssa. Viime vuonna katsastusmies pyysi käymään uudestaan, kun oli lambda-arvot vähän sekaisin, kun oli pakoputkessa pieni halkeama hitsaussauman kohdalla, joka sekoitti katsastusinssin mittalaitteen. Viimeksi huollossa vaihdatin vaihteistoöljyt, koska olen ajatellut ajaa vielä monia huolettomia vuosia. Moottori kestää ja ei kuluta edes öljyä, kun ei turhaan revittele, samoin kytkin on alkuperäinen.

Tässä autossa on kaikki mitä tarvitaan. Tehoa on minulle riittävästi, ja hyvin riittää vauhti myös moottoritiellä. Auto pysyy hyvin myös talvella hanskassa ilman ajonvakautuksia ja luistonrajoittimia, kun on penkin ja ratin välissä hieman ajotaitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2794
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2786
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2392
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1994
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1481
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1299
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      362
      1298
    Aihe