Kehutaas välillä Allua

Ex. kaupparatsu

Itsellä on Almera HB 1.8 -04. Aikaisemmat autoni ovat olleet 1-2 kokoluokkaa isompia ihan sen vuoksi, että silloisessa työssäni ajoin paljon. Työkuviot vaihtuivat 4 v sitten, myin edellisen autoni ja ostin tilalle ko. Almeran tutulta. Auto oli ollut hänen yrityksessä ns. yleiskäytössä ja ulkoisesti aika kuluneen oloinen. Huollot oli kuitenkin tehty ajallaan ja tekniikka toimi. Kilometrejä oli kertynyt noin 100 000. Renkaat oli juuri uusittu, joten päätin ottaa riskin kun kerran halvalla auton sain. Käytin auton sisäpesussa ja maalarilla fiksattavana, jonka jälkeen auto olikin taas siistissä kunnossa.

Isompien autojen jälkeen Allu tuntui ensin aika kevyttekoiselta, mutta siihenkin tottui. Olen nyt ajanut autolla noin 50 000 ja se on pariin kertaan huollettu merkkiliikkeessä (perushuoltoa, ei maininnan arvoisia korjauksia). Autossa ei ole ollut kerta kaikkiaan mitään vikaa tai mainittavia ongelmia. Edes renkaita en ole vielä joutunut uusimaan. Parilla polttimon vaihdolla se on mennyt katsastuksista läpi huomautuksitta. Vaikka auto onkin pieni ja peruskarvalakkijapski (vai taitaa olla Englannissa valmistettu), käyttökustannukset eivät olisi voineet olla pienemmät, kuten myös luotettavuus ja käytön helppous.

Suosittelen lämpimästi muillekin.

2

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkki

Niinhän se on. Peruskulkine ja normaasti huollettuna ja ajettuna huoleton peli.

Ajossa on eroa esim. Passattiin verrattuna, mutta monelle riittää se että pääsee paikasta toiseen .

Suosittelen minäkin.

• tyytyväinen Alluun

Samaa mieltä, että Allu on huollettuna hyvä käyttöauto. Minä ja Allu ollaan kuljettu jo 8 vuotta ja reilut 120 tkm yhteistä matkaa. Ihan normaalisti 15000 km välein käyty huollossa, eikä ole tarvinnut juurikaan tehdä mitään ylimääräisiä.

Jarrut olen herkistänyt varmuuden vuoksi joka vuosi, ja jarrulevyt on kerran vaihdettu. Ilmamassa-anturin jouduin vaihtamaan, kun enginecheck-valo syttyi rasituksessa. Koska auto ruostesuojattiin, kun ostin sen parin vuoden ikäisenä, niin ei ole katsastuksessa ollut mitään ongelmia ruosteen kanssa. Viime vuonna katsastusmies pyysi käymään uudestaan, kun oli lambda-arvot vähän sekaisin, kun oli pakoputkessa pieni halkeama hitsaussauman kohdalla, joka sekoitti katsastusinssin mittalaitteen. Viimeksi huollossa vaihdatin vaihteistoöljyt, koska olen ajatellut ajaa vielä monia huolettomia vuosia. Moottori kestää ja ei kuluta edes öljyä, kun ei turhaan revittele, samoin kytkin on alkuperäinen.

Tässä autossa on kaikki mitä tarvitaan. Tehoa on minulle riittävästi, ja hyvin riittää vauhti myös moottoritiellä. Auto pysyy hyvin myös talvella hanskassa ilman ajonvakautuksia ja luistonrajoittimia, kun on penkin ja ratin välissä hieman ajotaitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3715
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1434
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1288
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      287
      1187
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      59
      1153
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1110
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1045
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      875
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      818
    Aihe