Olen harkinnut oman koiran ottamista (kokemusta löytyy sukulaisten koirien hoitamisen myötä) ja päätynyt nordfolkinterrieriin, mutta en ole varma soveltuuko se ensimmäiseksi koiraksi. Mielipiteitä asiantuntijoilta?
Entä tarvitseeko folk normaalin lenkityksen lisäksi muuta liikuntaa?
Nordfolkinterrieri ensimmäiseksi koiraksi?
5
178
Vastaukset
- =)
Anteeksi, kirjoitusvirhe. Tarkoitin tietenkin norfolkinterrieriä. :)
- 345678o
Sopii hyvin ekaksi koiraksi mutta jämpti pitää olla ja johdonmukainen kuten aina kun pentua kasvattaa. Osta koirasi hyvältä rekisteröidyltä kasvattajalta ja keskustele hänen kanssaan vielä koiranpennun kasvatuksesta saata varmasti tukea myös häneltä mikäli haluat. Ja hae tuire kaimion ja muidenkin oppaita pennun kasvatukseen.
onnea hyvään koirailuun mitä enemmän satsaat sen enemmän saat.
normaali lenkitykset plus aivojumppaa vaikka hakua ja tottista pitää koirasi tasapainossa.
Korjaa aina pennusta pitäen huonot käytökset ja kannusta hyvään, sosiaalista tasapainoisten koirien kera turvallisesti oman kokoisten kanssa mieluiten. opettele koirien elekieli. - Karvapallot
Sopii, minulla on Nf 2v ja eka koira. On hieman itsepäinen, mutta silti nöyrä.
Pitää kaikista elollisista, siis lapsista yli kaiken, vastaan tulevista ihmisistä ja tietysti toisista koirista. Metsä lenkkeilyt ovat parasta sen mielestä, mutta asfaltti kävelyt
tylsiä. Ei enää leiki kuin harvoin. Otin toisen pienen koiran sille kaveriksi ja se onnistui
hyvin, todella ihana seurata niiden ystävyyttä.- Terrific!
Kyllä sopii, mutta kuten edellä tuli jo esille, vaatii täsmällisen, määrätietoisen, mutta sydämellisen kasvatuksen.
Jaksaa vaikka mitä. Pari lenkkiä päivässä pitää tyytyväisenä.
Tykkää lapsista ja ihmisistä ylipäätään. PAITSI jos uhataan.
Silloin ei pelkää mitään!
Kokeiles agilityä...
Meidän folkkipoika kävi testimielessä radalla ja taisi tulla rataennätys :) - Terrific!
Terrific! kirjoitti:
Kyllä sopii, mutta kuten edellä tuli jo esille, vaatii täsmällisen, määrätietoisen, mutta sydämellisen kasvatuksen.
Jaksaa vaikka mitä. Pari lenkkiä päivässä pitää tyytyväisenä.
Tykkää lapsista ja ihmisistä ylipäätään. PAITSI jos uhataan.
Silloin ei pelkää mitään!
Kokeiles agilityä...
Meidän folkkipoika kävi testimielessä radalla ja taisi tulla rataennätys :)Sorry jäi tuo linkki pois.
Tutustuhan tuohon sivustoon ja ota yhteyttä sinnepäin.
http://www.nnterrierit.fi/?id=C70E9051-5CC4488E92A2-005525DABFE6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368