Kuinka paljon voin juoda alkoholia turvallisesti (14v)

Joo mulla on aina ollu pelko että kun juon ala- ikäisenä maksa menee vituiks..

Mut tiiän et kaverit juo aina viikonloppusin ni haluisin tietää, paljon voin juoda esim jotai 4.5 prosenttista lonkeroa? sillee että tulis kännii mut ei kuitenkaa olis mitää sairaalla seuraamuksia..

valaiskaa :-D
Ilmianna
Jaa

50 Vastausta

ei maksa kerrasta pilalle mene :o
varmaan sellainen 8 ja olet jo aika isossa kännissä jos et ennen juonut.
itse join ekalla kerralla 4.
;D

mutta ei maksaa lonkerolla pilata. (en kyllä suosittele kuiteskaan 14v juomista)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Tiedoksesi että alkoholi menee maksan kautta joit sitte lonkkua tai olutta.

eli sama asia mitä juot, kaikki menee kuitenkin maksan kautta ja vaikuttaa samalla tavalla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
voihaloo kirjoitti:
Tiedoksesi että alkoholi menee maksan kautta joit sitte lonkkua tai olutta.

eli sama asia mitä juot, kaikki menee kuitenkin maksan kautta ja vaikuttaa samalla tavalla
en minä sitä tarkoittanut, vaan että ei parilla kerralla oluella tai lonkerolla maksaa tuhota.

tyyliin, verrattuna kirkkaaseen viinaan.
kyllähän se vaikuttaa, mutta saa juoda huomattavasti enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
agåooja0owgkpwa kirjoitti:
en minä sitä tarkoittanut, vaan että ei parilla kerralla oluella tai lonkerolla maksaa tuhota.

tyyliin, verrattuna kirkkaaseen viinaan.
kyllähän se vaikuttaa, mutta saa juoda huomattavasti enemmän.
se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
p kirjoitti:
se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.
juujuu, enhän minäkään alaikäisten juomista tue. ainakaan näin nuorien.

mutta jos on jo päättänyt juoda, en minä sitä pysäyttää voi.
mieluummin neuvon juomaan terveellisemmin kuin sanon että "älä juo".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
p kirjoitti:
P, painu vittuun papparainen. Aivosoluja menee vasta, kun sammuu ja vaikutus on mitätön. Paitsi itselläsi on tainnut mennä kumpikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hevon p kirjoitti:
P, painu vittuun papparainen. Aivosoluja menee vasta, kun sammuu ja vaikutus on mitätön. Paitsi itselläsi on tainnut mennä kumpikin.
Oot muuten aivan vitun tyhmä penikka. En oo sama heebo kun jota sanot papparaiseks, mutta kävi toi asenteesi nyppimään. Jos 14 vuotias vetelee alkoholia, niin se todellakin on haitallista.

Vai yritätkö saada muillekin vahinkoa aikaan, koska itse jo mokasit?
Haluat saada muitakin mukaan jotta et yksin koe tehneesi elämäsi virhettä.
Tyhmentänyt itsesi ja päädyt johonkin b-luokan hommiin, kun ei enää bolla riitä lukea ylemmäs. Viina tyhmensi sut liikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kiits :=) näillä mennään
Ilmianna
Jaa
saatanan idiootit. no okei ette te tiedä. mutta joo, lonkerollakin tuhoat maksas, vähän hitaammin vaan kuin viinalla. (tämä siis EI tarkota että se olis ok.) jos oot 14 sun kehos on niin kehittymätön että sun ei pitäs juua muutakun maitoo. jos on pakko rueta ryyppäämään joka viikonloppu nii odota edes siihen kun olet 16. no et kyllä taida odottaa. sä tulet häpeemään ittees 2-3 vuoden päästä jos susta tulee sellanen 14-v kännisekoilija. muista myös että alkoholille on terveellisempi vaihtoehto.
Ilmianna
Jaa
Riippuu painostas, pituudestas ja sukupuolestas, että kuinka paljon tarvii juoda, että oot kännis.

Kokeile. Juo hitaasti ja kato miltä tuntuu. Lopeta juominen kun tuntuu pahalta ja juo vettä.
Ilmianna
Jaa
juon pelkkää viinaa
Ilmianna
Jaa
ekal kerral nakkasin alkosta ostetut puol litraa venäläistä pirtuu lärvii nii vietin loppuyön vatsa huuhtelussa
Ilmianna
Jaa
ei se maksa pilaaannu yhestä kerrasta, mutta eihän sitä lakii olis et alle 18v ei saa juoda jos se ei olis pahaks niille.

itte join ekalla kerralla 4 x 4,5prosentin siiderii. Mut riippuu tietty painosta/koosta ja iästä. Itte olin aika siro sillon kyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ja olin 16,5 v
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
älkää juoko ollenkaaaaaaa
Ilmianna
Jaa
Ootko hengis viel? Suosittelen että juot vaan 8 kaljaa ja pullon jalluu
Ilmianna
Jaa
vittu älkää juoko vaa vetäkää nuuskaa tai tupakkaa ei ainakaa maksa mee paskaks :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
hyvä idis!! =))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Röökist menee vaa keuhkot mut eihä niitä tarvii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aina pelätään ensimmäisenä maksan pilaamista. Siinä vaiheessa kun sun maksa menee pilalle on jo tapahtunut niin paljon tuhoa ympäri kroppaa että siitä ei entiseen ole paluuta. Eli aivoihin. Mutta sitä ei aivonsa pilannut enää ymmärrä koska ne aivot ovat pilalla. Pystyy kyllä elää ns normaalia elämää, mutta on turha kuvitella olevansa kovinkaan välkky tapaus. Viina siis tyhmentää. Yksikin känni tappaa aivosoluja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ihmisen aivot kehittyvät 21 vuotiaaksi saakka. Eli jos menet sekoittamaan tätä kehitystä liian monella kännillä, jää aivot keskeneräisiksi loppuelämäksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fvgr kirjoitti:
Ihmisen aivot kehittyvät 21 vuotiaaksi saakka. Eli jos menet sekoittamaan tätä kehitystä liian monella kännillä, jää aivot keskeneräisiksi loppuelämäksi.
Aivot kehittyy 25 vuotiaaks asti, ota selvää ennen kuin pädet
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hehhehhehheeheh kirjoitti:
Aivot kehittyy 25 vuotiaaks asti, ota selvää ennen kuin pädet
No se nyt riippuu ihan ihmisestä. tarkkaa vuosimääräähän ei ole
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ite oon 13vuotias ite oon vetäny 4 olutta ja puoli pulloa likööroä yhteenmenoon ei tullu muutaku humala ja pikku pääsärky aamulla että turvallista pitäis olla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ite olin juonu just edellisellä päivällä.. en muista että menikö 6-9 karjalaa ja yks lonkero siinä vitumoine pääsärky ja oksettaa ei kai tässä miteen pahaa tuu.. oon 14v
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
puol pulloo vinaa 40% pieni pullo siis, olutta ja salmaria vähä ja jotain vitun makeeta viinapaskaa vähä. Tampere ja vappu ja koskenranta uuh jeah, ja ki koulujenloppu ja ruusis. Ei se tapa jos juo järkevästi, EIKÄ LIIAN USEIN LIIAN VAHVOJA
Ilmianna
Jaa
Hyh miehet juo kaljaa. Kalja pois ruokakaupoista!! Mutta meidän naisten juomiin ei kosketa!! Siiderit ja lonkut saa jäädä
Ilmianna
Jaa
No ite join ekan kerran 13 vuotiaana kun ostin sen 12-pack kaljaa ja tarjosin siit kaverille et kyl sä sillä 6-8 tuut tarpeeks hyvin känniin. Oksennus tuleekin siinä 13-15 kaljan/lonkeron kohdalla (Pienikokoinen olen)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mistä sä ostat 13 vuotiaana 12-packin? :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Varmaan hakijalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
juo mäyris karjalaa tai karhua
Ilmianna
Jaa
Ite oon 14v tyttö ja kunnon kuosit saa puolella pullolla viinaa tai vähän enemmän tai sitten vähän enemmän tai vähemmän bissen litkimisellä.Viinasta vaan tulee semmoset överikännit että ite joisin mielummin bissee ku viinaa :D
Ilmianna
Jaa
jos rupeet juomaan ni siinä mitää maksaa mietitä... ei juomine vaa ooo terveellistä :D joten iha rauhassa vaan... ja hei ei todellakaan mitään kaheksaa! ekalla kerralla 2 riittää saamaan iha riittävän kännin ja siitälähtien sellanen 4 on iha ok...
Ilmianna
Jaa
Itse olen 13 v ja juon silloin tällöin viikonloppuisin six packin kaljaa tai lonkkua
Ilmianna
Jaa
Hmm.. No itse olen 14v ja oon juonut kerran vahingossa suomi viinaa, ja sitten maistoin vaan ihan himas yksin toisen kerran suomi viinaa niin älä vitussa juo suomi viinaa se tuntuu kurkussa pitkää:) suosittelen siidereitä ehkä 8 tölkkiä ja oo vaikka sun kaveris kanssa teillä tai niillä että älkää ulkona juoko koska teille voi sattua jotain :D
Ilmianna
Jaa
Ite alotin juomisen noin 12-14 vuotiaana en nyt mitenkään kauheita määriä mutta kumminkin :D Ei se maksa siinä mene
Ilmianna
Jaa
Tulipahan maisteltua 2 drinkkilasii stroh 60%, molemmat alas 10min sisään. painoa about 70 ja ikää 14. Vähän juu tuntu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
tulipaha kolme vuotta sitte ostettu pullo 60% stohia ja 4 olutta ja humahtipa hattuu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
oonparas22 kirjoitti:
tulipaha kolme vuotta sitte ostettu pullo 60% stohia ja 4 olutta ja humahtipa hattuu
ja ikää nyt 14
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos juo tyhjään mahaan, tulee nopeammin humalaan. Jos syö ensin tuhdin aterian ja rupeaa vasta sitten juomaan, niin viina ei mene heti päähän vaan aluksi tuntuu siltä ettei tunnu missään, ja sitten tulee helposti juotua liikaa.
Ilmianna
Jaa
Ei kannata paljaaltaan sitä alkoholia, vaan sekoita sitä johonkin, vaikkapa suhteessa: 19 osaa maitoa, 1 osa alkoholia. Saat 5 prosenttista maitoviinaa
Ilmianna
Jaa
14v.. pöffft mee vaan kasvaa ja karvottuu äläkä juo mitään törkyjä
Ilmianna
Jaa
3 votka pulloa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vitsi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
UusiTunnus666 kirjoitti:
Vitsi.
Votka 😆
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aloittaja on jo täysikäinen, mutta aihe on hyvä. Ensikertalaiselle sikspäcki lonkeroa tekee jo erittäin hauskan olon. Aina parempi, jos saat alkon lonkeroa 5.6%.

Väkeviin ei kannata sotkeentua ihan ekoilla kerroilla, max viinit.
Ilmianna
Jaa
Kglg
Ilmianna
Jaa
Entä mites tuo alkoholin sietokyky lasketaan? Olen melkein 16v ja painan 59 kg eli olen alipainoinen. ituutta semmoset noin 167cm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voiko olla niin, että olen laihtunut tai sitten jauhat paskaa... olen 13v 163cm ja 65kg. Olin muutama vuos takaperin ylipainonen :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Joka 2vk yks vaik.. emt
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kuinka paljon voin juoda alkoholia turvallisesti (14v)

Joo mulla on aina ollu pelko että kun juon ala- ikäisenä maksa menee vituiks..

Mut tiiän et kaverit juo aina viikonloppusin ni haluisin tietää, paljon voin juoda esim jotai 4.5 prosenttista lonkeroa? sillee että tulis kännii mut ei kuitenkaa olis mitää sairaalla seuraamuksia..

valaiskaa :-D

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta