Kissalleni kelpaa hiekka kuin hiekka, oli se sitten puupohjaista tai mitä hyvänsä. Minulla omistajana taas on enemmän vaatimuksia, koska sairastan astmaa. Puupohjainen esimerkiksi ei käynyt koska astmani paheni heti. Ja jotkut halpismerkkien kissanhiekat myös pölyävät aivan järkyttävän paljon.
Tällä hetkellä joudun myös elämään asunnossa, jossa joudun pitämään kissanhiekkalaatikkoa makuuhuoneessani enkä vessassa (koska kanssaeläjät sitä vaativat, uusi asunto on koko ajan haussa) joten mahdollisimman vähän pölyävä hiekka on välttämätön vaatimus.
Laittakaapa ehdotuksia tulemaan! :)
Vähiten pölyävä kissanhiekka
7
5348
Vastaukset
- :)
Kolmen oman ja yhden "ottopojan" käytän "Inodore"'a.
Aiemmin oli käytössä "EverClean", mutta sen satunnaisessa loppumisessa kaupasta, myyjä ehdotti tuota uutta löytöä. Hiekka on kuulema (!?) suunniteltu sikaloita varten :)
Ei pölise, eikä päästä hajuja. Vieraatkin ovat ihmetelleet monen kissan taloudessa puuttuvasta kissanpissan hajusta - no, villakoiria sitten senkin edestä :)
Yhdellä kissalla pussi (14 kg) riittää varmaan moneksi kuukaudeksi.- :)
... siis: Kolmen oman ja yhden "ottopojan" huoltajana käytän "Inodore"'a...
- Karkkikisut
Vähiten luulisin pölyävän noiden kristallikiteiden (esim. Best Friend Fresh&Easy), mutta meillä kisut ei niistä oikein tykänneet, kun ovat karkeita. Pyöreät, helmimäiset kristallikiteet taas vierivät marmorikuulien tavoin kaikkialle.
Extreme Classic on meillä koettu erittäin pölyämättömäksi ja riittoisaksi. Sen hajunpitämisen suhteen olen tosin viime aikoina alkanut empiä ja harkinnassa on kokeilla jotakin muuta vaihteeksi. - ttuija&neiti
Astmavamma, kai käytössäsi on ihan kannellinen boxi (tai näin ainakin olettaisin)..Heh.. Täällä meillä se pitää hyvin pöllyt sun muuta itse boxin sisällä, eikä pääse " huoneilmastoon " .
Kakkikisut -kirjoittajan tapaan suosittelisin myös tuota kristallikidettä, mutta niin kun hän sanoi.. Ei taida tuo kide olla kissakansan suosiossa.
Mutta niin, täällä käytetään ihan tuota ns. halppishiekkaa TopKattia.. Aluksi sitä epäilin, mutta pitkän käytön jälkeen olen täysin tyytyväinen. Sen " pöllyävyydestä " en osaa muuten sanoa kuin, että tottakai hiekkaa lisätessä tai kokonaan vaihtaessa se pöllähtää..kyllä.
On halpaa, riittoisaa ja mielestäni mukava juttu on ettei se ole paakkuuntuvaa.. Ei mene puhdasta hiekkaa kovin paljoa likaisen joukossa roskiin. Mutta mielipiteitä näistäkin on monia.. - pirlikki
Pöly- ja hajuhaitat poistuvat EverCleanilla. Minä kokeilin aika monet hiekat ja kiteet. Markettien hiekat päästävät hajun läpi, ihanat täysin hajuttomatja pölyttömät kiteet eivät kelvanneet alkuunsakaan. Kissa ei kerta kaikkiaan suostunut menemään laatikkoon, kiteet olivat liian teräviä, harmi.
Jos sinun kissasi ei kelpuuta kiteitä niin kokeile EverCleania. - 11222111
Itse käytän eläinkaupasta saatavaa Extreme Classicia, ehdottoman hyvä paakkuuntuva hiekka, eikä pahemmin pölyä. 16kg säkki maksaa noin 20 euroa, mutta kestääkin kyllä sitten reilun kuukauden päivät, joten halvemmaksi tulee kuin halpishiekat.
Minäkin sairastan astmaa, ja laatikkoa siivotessa ei juuri pölytystä tule, mutta siinä vaiheessa hieman pölyää, kun kaataa lisää hiekkaa laatikkoon. Pienenkin pölyämisen varalle otin töistä (hoitoala) suojamaskin, jota pidän aina hiekkistä siivotessani :D - Anonyymi00007UUSI
Odylock kissanhiekka ei pölyä, on tarkoitettu astmaa sairastaville kissoille ja kaikille jotka arvostaa hyvää ja laadukasta hiekkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1946610Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto1065503Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2783505Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1273473Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat992481Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32155Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi541927Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191926Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val631790- 1011459