Onko teräspaalujen paikanmerkkaus rakettitiedettä vai voiko ne mitata itse? Paalutuskartta ja talon paikka on tiedossa. Paaluttajaa ei kiinnosta merkata. Eli tarvitaanko siihen hommaan yli-insinööri ja avaruusajan laser-vermeet vai voiko ne merkata mittanauha- ja maalaisjärkiperiaatteella?
Paalujen paikkojen merkkaus itse?
3
593
Vastaukset
- ärf
No, tekninen peruskoulutus ja kuusi lasta ainakin soveltuivat paalujen merkkauskoulutukseksi.
Mittasin itse 16 paalun paikan paalukartan kanssa, apuna oli Boshin halpis-laser ja 8m mitta, laudoista tehty suorakulma ja otsalamppu. Pari iltaa meni, kun pimeässä pihalla mittailin. Ensin piti töiden jälkeen saada lapset ruokittua, vahdittua läksyt ja laitettua nukkumaan/videoita katsomaan, ja sitten olikin jo umpipimeää. pari paalunpaikkaa jouduin päivänvalossa siirtämään ennen paaluttajien tuloa.
Tolerassien ei onneksi tarvitse olla millimetriluokkaa.
Eipä kiinnostanut kunnan mittamiestä tulla merkkaamaan talon paikkaakaan, senkin sain/jouduin mittaamaan ja merkkaamaan itse.- Horghe
Sama meininki täälläkin, kunta laskuttaa talon paikan mittauksesta vaikka sitä ei kukaan suostu tulemaan mittaamaan. Täytyy varmaan koittaa pikahiivan ja hevoshormoonihedelmöityshoitojen ( muijan) yhteisvaikutuksella saada aikaiseksi ne 6 kersaa, paalutus tulee jo kahden viikon päästä! Teknisen peruskoulutuksen saa varmaan kansalaisopistosta kirjekurssina viikossa. Jospa koittaisin selvitä näiden vaatimusten täytyttyä paikkojen merkkauksesta itse.
- omapaalutus
En tiedä miten kaava-alueella kelpaa, mutta pikkutilalla paalutimmen paikat itse. Laskin sivumittojen perustella ristimitan sentin tarkkuudella. Sitten 50 * 50 paalut maahan, ristimitan perusteella passattiin kohdalleen. Kun mitat osui paalujen päälle, lyötiin naulat puoleksi mitan mukaan sentin tarkkuudella paalujen päihin. Senjälkeen kiristettiin ohut naru ympäriinsä ja mitan mukaan taas väliseinien paikat. Korkeus merkattiin paalujen viereen laitettuun ohuempaan keppiin vesiletkulla eli vaaterimerkitkin tuli. Kelpas paaluttajalle . Joka nurkka on suora ja valmispaketti istui kuin nakutettu paaluille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616462
- 521872
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441600- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se49999Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897