Onko teräspaalujen paikanmerkkaus rakettitiedettä vai voiko ne mitata itse? Paalutuskartta ja talon paikka on tiedossa. Paaluttajaa ei kiinnosta merkata. Eli tarvitaanko siihen hommaan yli-insinööri ja avaruusajan laser-vermeet vai voiko ne merkata mittanauha- ja maalaisjärkiperiaatteella?
Vastaukset 3
- ärf
No, tekninen peruskoulutus ja kuusi lasta ainakin soveltuivat paalujen merkkauskoulutukseksi.
Mittasin itse 16 paalun paikan paalukartan kanssa, apuna oli Boshin halpis-laser ja 8m mitta, laudoista tehty suorakulma ja otsalamppu. Pari iltaa meni, kun pimeässä pihalla mittailin. Ensin piti töiden jälkeen saada lapset ruokittua, vahdittua läksyt ja laitettua nukkumaan/videoita katsomaan, ja sitten olikin jo umpipimeää. pari paalunpaikkaa jouduin päivänvalossa siirtämään ennen paaluttajien tuloa.
Tolerassien ei onneksi tarvitse olla millimetriluokkaa.
Eipä kiinnostanut kunnan mittamiestä tulla merkkaamaan talon paikkaakaan, senkin sain/jouduin mittaamaan ja merkkaamaan itse.- Horghe
Sama meininki täälläkin, kunta laskuttaa talon paikan mittauksesta vaikka sitä ei kukaan suostu tulemaan mittaamaan. Täytyy varmaan koittaa pikahiivan ja hevoshormoonihedelmöityshoitojen ( muijan) yhteisvaikutuksella saada aikaiseksi ne 6 kersaa, paalutus tulee jo kahden viikon päästä! Teknisen peruskoulutuksen saa varmaan kansalaisopistosta kirjekurssina viikossa. Jospa koittaisin selvitä näiden vaatimusten täytyttyä paikkojen merkkauksesta itse.
- omapaalutus
En tiedä miten kaava-alueella kelpaa, mutta pikkutilalla paalutimmen paikat itse. Laskin sivumittojen perustella ristimitan sentin tarkkuudella. Sitten 50 * 50 paalut maahan, ristimitan perusteella passattiin kohdalleen. Kun mitat osui paalujen päälle, lyötiin naulat puoleksi mitan mukaan sentin tarkkuudella paalujen päihin. Senjälkeen kiristettiin ohut naru ympäriinsä ja mitan mukaan taas väliseinien paikat. Korkeus merkattiin paalujen viereen laitettuun ohuempaan keppiin vesiletkulla eli vaaterimerkitkin tuli. Kelpas paaluttajalle . Joka nurkka on suora ja valmispaketti istui kuin nakutettu paaluille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639