Onko kemian 2.kurssi vaikea?

tiinaliina12

Moi!
Olen nyt vasta sisäistänyt, että tosiaankin tarvitsee 75 kurssia, että pääsee lukiosta.
Minulla on valittuna lähes kaikista aineista, joissa suinkin pärjään edes vähän, paljon syventäviä, että saan tuon 75 täyteen...
Minulla oli kemian numero 5, koska jakso jossa kurssin suoritin oli melkoisen rankka ja koska siitä on vain yksi pakollinen ajattelin, että laittaisin todistukseen suoritusmerkinnän, joten en jaksanut panostaa ko aineeseen sitten yhtään.
Nyt tuo kurssitilanne näyttää oikeasti pahalta, joten kysyisinkin, että onko tuo kemian 2. kurssi eli ensimmäinen syventävä miten vaikea?
Matikasta ja fysiikasta en ymmärrä mitään, vaikka oikeasti yritän.
Millaisen numeron olette saaneet tuosta syventävästä kurssista suhteessa pakolliseen kurssiin?

Kiitos oikeasti todella paljon jos auttaisitte! :)

9

3861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-opiskelija

Itse kävin aikoinaan vaan sen kemian I-kurssin (aikapulan takia) ja sain siitä 8; ei ollut mielestäni kovin vaikea kurssi. Muutamat sellaiset oppilaat, jotka olivat olleet samalla kemian I-kurssilla kanssani sanoivat II-kurssia käydessään että se on paljon vaikeampi - ja koenumerot olivat heillä yleisesti 1-2 nro pienempiä kuin I-kurssilla (jolla oltiin oltu lähimain samoja luokkia).
      Päättele siitä itse ;) Tosin kovalla panostuksella voit päästä kerralla läpi - ja eri kouluissa voi opiskelusysteemit ym olla ihan erilaiset ;) Mutta itse päätät...

• Rekisteröitymätön~

Olen varmaan huono sanomaan mitään, kun kaikista kemiankursseista on kymppi, mutta minusta tuo kakkoskurssi ei ykköstä vaikeampi ollut.

Jossain määrin abstraktia ajattelukykyä vaatii esimerkiksi hybridisaatiomallin ja kvanttimekaanisen atomimallin sisäistäminen, mutta nekin voi opetella ulkoa. Toisaalta varsinaista matematiikkaa ei tarvitse kurssilla ollenkaan, jos nyt yksinumeroisten lukujen yhteen- ja vähennyslaskut hallitset.

• m4tonen

Ei kannata käydä sitä, jos ne asiat ei kiinnosta. Ja kemian 2 kurssilla pitää myös osata ekan kurssin asioita. .

• minäpävaaaan

Jos olet saanut ilman sen kummempia ponnisteluja tuon ensimmäisen kurssin läpi, luulen, että saat toisenkin suoritettua, kunhan nyt et mitään kovin korkeaa numeroa havittele. Itse kirjoitin kemian, vaikka se ei ollut minulla missään vaiheessa mikään erityisen vahva aine. Toinen kurssi on siinä mielessä helpompi, kuin ensimmäinen että siinä syvennytään muutamaan asiaan syvemmin, kun taas ykköskurssissa oli montaa eri asiaa käsitelty pinnallisesti. Mutta toinen kurssi siis kyllä on oikeasti melko hankala, myöhemmistä nyt puhumattakaan.
      Suosittelen, että ota mieluummin vaikka uskontoa tai filosofiaa-siitä saat kurssimerkinnän melko paljon helpommalla kuin kemiasta.
      En ole varma, enkä suosittele, mutta eikös kurssin saa laskettua kurssimäärään vaikka se jäisikin neloseksi kunhan on vain käynyt tunneilla ja yrittänyt tehdä kokeen?

• Rekisteröitymätön~

>En ole varma, enkä suosittele, mutta eikös kurssin saa laskettua kurssimäärään vaikka se jäisikin neloseksi kunhan on vain käynyt tunneilla ja yrittänyt tehdä kokeen?

Ei tässä tapauksessa, sillä 2/3 aineen kursseista pitää olla suoritettuna, joten jos AP käy vain tuon toisen ensimmäisen lisäksi ja saa nelosen, hän joutuu käymään vielä yhden kemiankurssin päästäkseen lukiosta läpi. Tätä riskiä ei siis kannata ottaa.

• 7534634

Kemian 2. kurssi on vaikea, joten ei kannata vain kurssin kalastamismielessä käydä sitä. Vieläpä jos perustiedot eivät ole kohdillaan.

Miten olisi kuvis-, musiikki- tai liikuntakurssit, vai oletko ne jo kaikki käynyt? Entä uusi kieli? Vaikka lukisitkin vain yhden kurssin, niin kyllähän siitä jotain jää käteen, vaikka se olisikin vain ne "kiitos" ja "hyvää päivää" -fraasit. Filosofia? Meillä se oli ainakin rentoa, ja ei kai siitä voi olla pääsemättä läpi, kunhan kokeeseen jotain kirjoittaa. Näitä harkitsisin sinuna ennemminkin kuin tuota kemiaa.

• tiinaliina12

Musiikista mulla on valittu kaikki syventävät, liikuntaa en viitsi ottaa kun opettaja on melkoinen persoona enkä ole muutenkaan kovin liikunnallinen ja kuvis tökkää siihen, ettei viime vuonna ainakaan kuulema tullut syventäviä kursseja liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi, kun lukiomme on melko pieni. Ja ajattelin itsekin jotain kieltä, mutta ne alkoivat jo tässä jaksossa, joten se on jo liian myöhäistä... :/
      Mutta luulenpa, että otan tosiaan tuota filosofiaa esimerkiksi ja unohdan tuon kemian! :D Kiitos kun autoitte! :)

• Riippuu, mitä vaikealla tarkoitetaan. Mitään rakettitiedettä se ei sisällä, mutta ykköskurssiin verrattuna on vaikeampi lähinnä siksi, että suurimmalle osalle ihmisistä sisältää paljon täysin uuttta asiaa, josta ei ole koskaan kuullutkaan. Ykköskurssin sisältä menee useissa kohtia kumminkin ristiin yläastekemian kanssa. Enemmän lukemista siis vaatii.

• kemionrektumistapoik

Täyttä paskaa koko kurssi.

T. KE02

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      69
      4118
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3065
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3010
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      391
      2093
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1196
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1014
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      60
      1000
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe