Hyvä sänky selkävaivaiselle??

JTS-Mobile

Nyt sängyn vaihto ajankohtainen.. edellinen palvellut hyvin 15v mutta viime aikoina selkä kipeytynyt nukkuessa, kädet ja selkä puutuu. Yöllä tulee herättyä useampaan otteeseen ja uni on levotonta eikä tuo sängyn hengittävyyskään ole kummoinen vaan yöllä tulee hikoiltua kuin pieni sika vaikka huone sinänsä on viileä! Itse olen suhteellisen harteikas painoa n. 100kg ja vaimo keskikokoinen n. 55kg molemmat tykkäämme nukkua kyljellään. Mitä sänkyä suosittelisitte ja mieluusti kuulisi kokemuksia pidemmästä käytöstä.

Mallina pidämme ns. Jenkkisängystä ja budjetti olisi noin 4000-5000€

Mallit mitä olen katsellut alustavasti, mieltymys järjestyksessä ovat:

1 Wonderland Windsor Kontinental
2. Vi-Spring Arabesgue
3. Lectus Perfection
4. Svane Zefir
5. Permafit 300
6. Tempur Relaxation Noble
Myös muita vastaavista kuulen mielelläni kommentteja jos jollain on!

11

8151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillä mennään

      Kokemuksia ei minulla ole ihmeemmin mainitsemissemistasi sängyistä,
      paitsi Tempurista.

      Kokemusta selkävaivoista kylläkin ihan riittämän kanssa.

      Tässä on tullut taisteltua tuon selän kanssa jo vuosia.

      Minulla on nyt mahdollisimman kova sänky.

      Painoluokaltani olen kanssasi samaa luokkaa kanssasi.

      On tullut nukuttua todellakin sängyssä jonka pitäisi sopia juuri minulle,
      mutta ei se sopinut.

      Eräänlaisen kommentin olen saanut fysioterapautiltani.

      Sänky oli niin hyvä minulle, että nukuin yöni mahdollisimman hyvässä ja rentoutuneessa asennossa.

      Sehän on vaan hyvä asia, mutta koska selkävaivaisena selän liikkuminen tekee hyvää niin, ylösnousu oli aamulla entistä hankalampaa.

      Minulla toimii siis paremmin huonommin minulle sopiva sänky tuo selkäni vuoksi.

      Tulee yöllä käännettyä kylkeä useammin.

      Kumpi parempi, suurempi ja kivuliaampi aamujäykkyys vai levollisempi uni ?

      Minä ratkaisin omalla tavallani.

      Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi parhaan ratkaisun.

    • hyvin nukkuva

      Ihan kannattaa kaikki käydä kokeilmassa. Itselläni permafit 300 jenkkisänky ja olen todella tyytyväinen.

      Ominaisuuksiltaan paras hinta/laatusuhde. Ja kotimaisuus tietysti tärkeää.

      • olervo

        Kertoisitko minkähintainen tuo Permsfit sänkysi on ja minkä kokoinen.


    • Hyviä ovat kaikki

      Ylättävän hyvä valinta meille on ollut Carbe Diem. 3 kuukauden kokemuksella en osaa valistaa mutta paras mitä testasimme.

    • JTS-Mobile

      No messuilla tuli sitten retkahdettu johonkin mitä en ollut edes ajatellut hinnan takia.. olin kirjannut itselleni ylös useampia malleja eri merkeiltä mitä kokeilla ja budjetti oli tosiaan tuo 4000-5000 €..

      Kaikki valitut vaihtoehdot tuli testattua ja mikään ei erottunut selkeästi joukosta, kiertelimme messuja kunnes vaimo halusi vielä testata Hästenssin moottori vuodetta, itse en edes uskaltanut mennä lähellekkään hinnan takia!
      Vaimon ilme kertoi paljon ja ajattelin että mikä siinä nyt niin ihmeellistä on muuta kuin hinta? .. hyppy sänkyyn ja johan se valkeni minullekkin, Ei auttanut muuta kuin kurkata varovasti hintalappua jossa eriteltynä koko kokonaisuus ja loppuhinta huimat 10250€ sai haukkomaan henkeä!!!

      Viimeisen päälle sliipattu maahantuojan edustaja ampuikin samantien paikalle hymyssä suin, liekkö ilmeemme kertonut kaiken sillä kaveri hieroi jo käsiä yhteen todeten että joko kirjoitamme papereita? Totesin että mikäpä siinä mutta ei todellakaan tuolla hinnalla! Ei muuta kuin laskukone käteen ja hetken kuluttua kaveri latasi hinnan josta ei kukaan tervejärkinen olisi voinut kieltäytyä, tuli vain mieleen että kyllä on katteet kohdallaan ;)

      No nyt olemme sitten tuliterän Hästens moottorivuoteen omistajia, vielä kun saisi sängyn kotia.. menee ensikuulle ennen kuin saamme sängyn ja heidän asentajansa kerkeää tulla asentamaan / syncronoimaan sängyt pariksi.

      Mielellään kuulisin kommentteja Hästenssin omistajilta tuliko tehtyä järkevä valinta?

      • Järki käteen

        Ei kannata syncronoida yhtä aikaa toimivaksi jollei aina nuku ja lue ja katso telkkua samaan aikaan.


    • JTS-Mobile

      Tuo kun on jenkkisänkynä.. eli moottorirungon päällä on tuo paksu yhteinen patja ja päällä vielä yhteinen petari.. on pakko synkata sängyt keskenään.

    • ykitampereelta

      Ostimme 25 cm viskoelastisen pohjapatjan ja 9 cm tempurpetarin; voi nukkua rakas kainalossa, ei paina mistään ja nukuttaa niin pirusti.
      Siihen uppoaa rentoon asentoon ja on niin hyvä.
      Suosittelemme :)

    • NNNainenN

      Oletko tosissasi? Ei oikeissa selkävaivoissa ole kyse sängystä.Asentoa joutuu vaihtamaan vaikka alla olisi kymppitonnin sänky.Panosta enemmän tyynyyn.Minulla on selkärankareuma ja selkä "kyllästyy" alla olevaan patjaan puolessa vuodessa.Sen jälkeen alkaa yölliset pyörimiset eli asentojen etsiminen.Keskity enemmän selkää rentouttaviin iltatoimiin kuten seksi ja sauna.

      • suoraranka

        olen harkinnut myös ostaa jonkinmoisen jenkkisängyn,mutta ei kyllä mitään tietoa onko niissä paljonkin eroja?? aamuisin olen niin jäykkä että en pääse liikkeelle ja saa rankaa suoraksi. rankani on suora,sekä selän osalta että kaularangan. siinäpä ongelmaa kerrakseen. yön jälkeen olen kaikkea muuta kuin hyvin levännyt. niskaa jomottaa ja selkää. tyynyä en myöskään ole löytänyt hyvää. matala ei niskalle käy ja sopivaa tukevaa ei muuten löydy. mutta kun saisi sänkyasian kondikseen tarviihan siinä saada niskakin hyvään asentoon. patjani on nytkin kyllä hyvä askon kova patja. jos liikaa upottaa selkä huutaa apua. mutta jonkinmoista jenkkisänkyä tässä oltaisiin hankkimassa. tiedä sitten onko hyvä sijoitus...


    • JTS-Mobile

      Nyt meillä ollut tuo Hästens 1kk ajan, eikä voi kyllä valittaa.. unitulee samantien ja nukkuu koko yön ilman hikoiluja ja pyörimistä, aamulla levännyt mieli ja keho :)
      Sika kallis hankinta mutta en kyllä ole katunut päivääkään!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe