Omistan 2008 mallin 5-ovisen Focuksen. Ensiasennusrenkaina siinä olivat alla Continentalin eco contact 2 renkaat. Kiroilin niiden meteliä, aivan jotain hirveää.
No 20 tkm jälkeen onneksi kuluivat sakkorajalle ja menneellä viikolla alle tulivat Michelin Energy Saverit. Täytyy sanoa, että nyt Focus on meluisuudeltaan ihan samalla viivala kun muutkin saman luokan autot, ero Continentalin renkaisiin on todella suuri ja lisäksi melu on selvästi "pehmeämpää".
Ja vielä yksi huomio, ajotietokone näyttää noin 0,4 l/100 km pienemppää kulutuslukemaa.
Ajotuntuma Misukoissa on lisäksi parempi ja kyllä sellainen tuntuma on, että auto rullaa kevyemmin, josta johtuu tuon alentunut kulutuslukema.
Focus ja melu
3
220
Vastaukset
- V70 2010
Outo ajotapa sinulla; itselläni on 2010 vallinen "painava" V70 2.4 d ja 175 heppaa. Renkaina ovat Continental Sport Contact 2. Autolla on nyt ajettu vajaa 33 000 ja renkaat menevät vielä kolmannenkin kesän. Väkivahva 420N/mm vääntö välitty kahteen eturenkaanseen ja ei ne ole nyt kahden kesän ajonkaan jälkeen kulahtaneet.
- viheltääräjähti
Niin nuo eko renkaat on melurenkaat. Ostin uudet nokia "testikärkirenkaat" joissa pieni kitka, voi sitä uikutusta mikä renkaista lähtee 80-100kmh eli se käytetyin nopeus. Miten tehdas on voinut noin töpeksiä. Ihmettelen myös lehtien testaajia mitkä eivät asiasta puhuneet pihaustakaan. Itsellä taas päinvastainen tuntemus Michelineistä, eivät ohjaudu niin sulavasti kuin continentalit joissa aion tulevassakin pysyä.
- ......
Autobild lehden kestävyystestissä continentalit kestivät myös tuon noin 20 tkm, kun Misukan energysaverit samalla ajotavalla noin 37 tkm. Yksi renkaistani oli sakkotapaus,johtuen siitä, että jänis otti ja törmäsi eturenkaaseen, jolloin aurauskulma muuttui harittavaan suuntaan. Renkaan vaihdoin kulumisen jo alettua taakse, mutta kun oli alkuun lähtenyt kuluminen, niin se jatkuu ja jatkuu. Muut renkaat alkoivat myös olla lähellä kulumisrajaa, joten en ottanut enää riskiä maksaa sakkona puolta renkaiden hinnasta yhden sakkokummin takia.
Minun ajotapani on aika tavanomainen, siis ei mitään renkaanpolttomentaliteettiä. Toisaalta, mikä on renkaiden nopeusluokka, mitä pienempi, sen vähemmän melua ja kestää kauemmin. Minulla Contit olivat nopeusluolataan astetta kormeammalla(240 km/h), kun nämä misukat vain max 210 km/h.
Suomen olissa voisi alla hyvinkin olla max 160 km/h renkaat, niitä vain ei kesärenkaina oikein mistään saa.
Ajetavuus on sitten makuasia, normaaliajossa misukat tuntuvat ihan mukavilta, tiedä sitten kun lähdetään vetämään äärirajoille, sitä en tiedä.Ohjaustuntuma on misukoilla hieman herkempi, mutta minua se ei ainakaan häiritse, suoralla tiellä voi ottaa kädet pois ratista ja suoraan menee kuten ennenkin.
Minulla oli conteina juuri nuo samat kuin tällä Volvo-miehellä. Aina kuulee juttua, että ensasennusrenkaat eivät ole ihan I-laatua, mutta nämä ainakin kestivät laskujeni mukaan noin 20 tkm oletuksella, että sekä kesä- että talvirenkaille tulee suunnilleen sama ajomäärä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550