paljonko olette uskaltaneet juoda imetyksen aikana alkoholia?
Vastaukset 1
- vähän kuten aina
Alkoholia on äidinmaidossa saman verran kuin äidillä veressä. Eli promillen kännissä ollesasi maidossasi on alkoholia vain 0,1%. Se on niin vähän, että esimerkiksi pari päivää jääkaapissa avattuna olleessa tuoremehupurkissa saattaa olla enemmän alkoholia. Vauva ei siis siitä äidinmaidon vähäisestä alkoholista päihdy, mutta äiti ei kyllä promillen kännissä ole turvallinen vauvan hoitaja.
Eli jos olen juonut enemmän kuin lasillisen, olen antanut vauvan selväpäiselle hoitajalle siihen asti, kunnes alkoholi on poistunut elimistöstäni. Minulle enemmän kuin lasi viiniä tai pullo olutta aiheuttaa jo pienen hiprakan, koska en juurikaan käytä alkoholia.
Maitoa ei tarvitse lypsää pois muuta kuin pingotuksen takia, koska äidinmaidosta alkoholi poistuu suunnilleen samassa tahdissa kuin verestäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???442211Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7021480- 1051162
- 1301059
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk89953- 71893
Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku16734- 33694
- 116678
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.77592