Valokuvasta pleksitaulu?

Eicanvaas

Ajatuksena olisi hommata olohuoneenseinälle valokuvasta pleksille tai lasille taulu. Onko kellään tietoa, onko sellaista saatavilla?
Koko olisi iso, leveys 150-200cm.

Ei siis kehyksiä.

2

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propro.

      Suurkuvatuloste. Pitääpi etsiä firma, jossa tarpeeksi suuret koneet. Itelle ekana tulee mieleen Jarkoskuva tsadissa. Tai en tiedä millä nimellä se nyt on, jossain välissä se oli Eirikin. Mutta se on suomen perinteisin suurten vedosten tekijä.Mä teetin aikanaan siellä tosi isoja opastetauluja, en muista kokoa, mutta luokka sama kuin parkkipaikkojen opasteissa.

      On niitä tekijöitä paljon muitakin, printterit halpoja nykyään. Monissa digipainoissakin suurkuvatulosteita, ulkomainokset sun muut. Suurimmasta päästä tulosteista on joku stokkan korkuinen, muutaman metrin levyinen panderolli. Net tulostetaan rullatavaralle, en tiedä, minkä kokoista muovilevyä valmistetaan.

      Ja kannattaa printtauttaa mieluusti polykarbonaatille. Se ei naarmuunnu herkästi ja kestää lyödä vaikka lekalla. Jos tilaat" plexiä" , saat luultavimmin jotain abs- muovia joka ei kestä yhtään mitään, mutta on halvempaa.



      Ei muuten ole ilmaista. Ja materiaalin paksuus määrää myös paljon hinnassa. puolen millin halpis "plexi" on eri asia kuin senttinen polukarbonaatti.

      Utele speksit painosta. Kandee miettiä katseluetäisyyttä. Jos katotaan läheltä, resoluution pitää olla paljon tiukempi, kuin jonnekin ladon seinään laitettavan.

      Juu ja sellainenkin, matorasteri. Se toimii oikein hyvin melko läheltäkin katsottuna, muuten mieluusti stokastinen rasteri.

      Kaikista tärkeinhän on, että koneet ja näytöt on oikein kalibroituja a että käytössä on painon vaatima väriprofiili, että värit tulee oikein.

      Ois noita pikkujuttuja paljonkin, mutta nuo kai ne tärkeimmästä päästä oli.

      Opettele googlaamaan. Mä kirjoittelin vaan tässä joutessani, kun ei nukuttanut.

    • SYWIZ

      Mie olen käyttänyt tuota http://designskins.fi/ kun tarvitsee tehdä omista kuvista sisustuselementtejä, kannattaa tarkistaa tuo! En tosin tiedä noista mitoista onko niissä mitään rajoituksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe