Peltikate palahuovan päälle

kokemuksia ?

Olen tekemässä peltikattoa ehjän palahuopakatteen päälle joka on 25 vuotta vanha ja osittain sammaloitunut.
Sammaleet veks ja pellit suoraan huovan päälle ? Vai pitäiskö tehdä erillinen aluslaudoitus tuuletuksen takia ?

Katto n. 12 m2 ja pellin pellin pituus on n. 2m.

12

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V+V

Hei,
      Kyllä kannattaa laittaa rimoitus peltien alle!
      Terv. V V

• lumiputoo

Laitoin pellit suoraan kattohuovan päälle vanhassa saunassani. Ei ole vielä ilmennyt mitään erikoista. Aikaa on siitä kuusi vuotta.

• apporre

kyllä minäkin laitoin rimoituksen huovan päälle

• rhj,fsbmkjgs

miksi laittaa ehjän palahuopakatteen päälle peltiä?

• tihkukatto

Olisi tarkoitus tulevana suvena laittaa palahuopa katteen päälle peltikatto risti koolaus,että jää ilmarako.Minulla on 19v. vanha palahuopa kate,ilman alus katetta.
        Ei ollut tapana vielä silloin.Nyt katto vuotaa jiireistä ja tihkuu sieltä sun täältä.
        Sammalta pukkaa melkoisesti.
        Ei enään ikinä huopa kattoa.

• jhiegghh
        tihkukatto kirjoitti:

Olisi tarkoitus tulevana suvena laittaa palahuopa katteen päälle peltikatto risti koolaus,että jää ilmarako.Minulla on 19v. vanha palahuopa kate,ilman alus katetta.
        Ei ollut tapana vielä silloin.Nyt katto vuotaa jiireistä ja tihkuu sieltä sun täältä.

Ei kai palahuovan alle laiteta alukatetta?

• hopox
        tihkukatto kirjoitti:

Jätät sitte sammaleisen riikkonaisen huopakaton aluskateeksl. Sillä tavalla.
        Kun katossa on jiirit konesaumattu peltikatto on ainut mahdollisuus.

• kkslksh
        jhiegghh kirjoitti:

Ei kai palahuovan alle laiteta alukatetta?

Palahuovan alla käytetään nykyään aluskermiä, bitumista rullatavaraa.

Jos vanha huopakatto vuotaa, ei sitä missään tapauksessa pidä jättää sellaisenaan peltikaton aluskatteeksi. Aluskatteen tarkoitushan on nimenomaan estää kondenssiveden pääsy rakenteisiin.

• joukkajoukka12

ehdottomasti rimat alle että ilma kiertää.

• tiilikuvioista pelti

Vanhassa talossani on huopa katto ja onko mahdollista sen pääle laittaa suoraan aluskate ja tiilikuvioinen pelti ruuvata kiini kattoon ilman ruoteita ,eikö ilma kierä tiilikuvioisen katon alla kun suurin osa katosta jää huovasta irti ,kiitän asiallisista tiedoista .

• fh,fvhjdd
        tiilikuvioista pelti kirjoitti:

Vanhassa talossani on huopa katto ja onko mahdollista sen pääle laittaa suoraan aluskate ja tiilikuvioinen pelti ruuvata kiini kattoon ilman ruoteita ,eikö ilma kierä tiilikuvioisen katon alla kun suurin osa katosta jää huovasta irti ,kiitän asiallisista tiedoista .

ei

• 28
        tiilikuvioista pelti kirjoitti:

Sutta tulee, lumi ei enää pysy katolla. Tulee alas lumiesteineen. Siinä se sitten köllöttää istutusten päällä ja sulaa seinää vasten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe