Yleistä WH Australia

Jayceon42

Tiedän että olen aika ajoissa näissä asioissa, mutta kun matkakuume on jo niin kova että pakko kirjoittaa :D 2012 elokuussa olisi tarkoitus lähteä katsastamaan tuota Austraaliaa, lomailun ja työnteon merkeissä. Ilman järjestöä ehdottomasti matkaan, joten täällä hyvä esittää ne muutamat kysymykset jotka mielessä.

Raha ja työ tietysti mietityttää. Jossakin luki, että tonni per kuukausi olisi hyvä varata. Kuulostaako realistiselta? Puolet ausseissa oloajasta olisi varmaan tarkoitus viettää töissä, joten kysymys kuuluu, että riittääkö 4 tonnia saatu palkka 9kk ajalle?

Sitten olisi vielä tälläinen käytännön kysymys, kun menossa olen elokuussa, niin mistä kannattaisi aloittaa matka? Paikkoja joissa "pakko" käydä Sydney ja Great Barrier Reef. Länsi-Austraalia kiinnostaisi myös, koska siellä vähemmän turisteja ja homma originaalimpaa. Lähinnä ajattelen tuota säätä silloin elokuussa, kun aluksi varmaan vajaa kuukausi olisi kiva lomailla mahdollisimman mukavassa säässä ja paikassa, josta olisi hyvä jatkaa maan kiertämistä.

Ja miten on tuo farmitöiden laita syksyllä, eli mistä päin ausseja niitä löytyisi hyvin?

Minkä ikästä porukkaa tuolla yleisesti liikkuu ja mistä päin maailmaa? Itse lähdön hetkellä 20v, joten mietin, että enkai ole iha junnu siellä :D

Toivottavasti ei tullut kovin sekava viesti, mutta kiitos jos joku viitsii vastata jotain. Jos jotain kohdevinkkejä tai käytännönvinkkejä on niin innolla otan niitä vastaan :)

6

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surfdude

      Joo en tästä suomi 24:sta tiedä löydätkö täältä hyviä vastauksia kysymyksiisi, mutta kannattaa tsekata tällänen elämää australiassa foorumi:

      http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?board=1.0

      Sinne vaan postaat working holiday osioon asias niin saat kokeneilta vastauksia.

    • aniliini91

      Moi!

      En toistaiseksi vielä oo ehtinyt australiaan työmielessä, mutta matkailin siellä pari kuukautta, joten osaan ehkä pariin kysymykseen vastata.
      Sun rahat riittää varmasti hyvin! Moni siellä oli vähemmällä alkurahalla :D
      Jos meet niinkin aikasin kuin elokuussa, niin Sydneyn alueella on vielä kylmä. Siks kannattais ehkä ensin alottaa ihan Pohjois-Australiasta, koska siellä alkaa kesä ensin.
      Sydneyssä suosittelen ehdottomasti, että meet sellaseen hostelliin kuin Wake Up!. Siellä on ihan uskomattomia bileitä ja yllättävän siistit tilat. Saat varmasti paljon ystäviäkin, ja se on ihan keskustassa. Suht halpakin on!
      Australiassa palkataan paljon maatiloille ihmsisiä töihin sesongin mukaan. Ite en nyt muista millon on mangosesongit ym. mut jokapuolelta Australiaa voi löytää maatilahommia :D
      Ite olin 19 kun olin Ausseissa ja olin suht junnu. Olihan siellä 18-vuotiaita myös, mut monet oli silti ikäväliltä 24-28... Tuonkin ikäset otti mut kuitenkin juttuun mukaan ja oli vaan niin ihania. Kaikki siellä maassa on henkisesti ihan lapsia!

    • avaruusdelfiini-

      Heips!

      Tää on nyt vähän asian vierestä, mutta ootko lähdössä yksin vai onko jo matkaseuraa kun ajattelin vaan, että olen itse kanssa lähdössä sinne suuntaan luultavasti lokakuun aikoihin niin siellähän voisi vaikka jonkun aikaa matkata yhdessä. Olen siis 18 vuotias tyttö.

    • Aussietraveller

      4 tonnia ja saatu palkka riittää ihan hyvin, jos sniiduilet. Perthissä on kesäisin Australian upeimmat säät. Länsirannikolla on sadekausi kesällä. Farmi töitä löytyy itärannikolta Brisbanen yläpuolelta, mutta uskoisin länsirannikolta saavan paremmin duunia, sillä alkuvuoden myrskyt ja tulvat tekivät tosi paljon tuhoa itärannikon fruitpicking seuduilla. Ausseissa on bäkkereitä ympäri maailmaa (britit, irkut, ranskalaiset, kanadalaiset ja saksalaiset enemmistö). Monet bäkkerit ovat iältään 19-26 v.

    • anaishimami

      mäkin menossa syyskuussa 2012 ausseihin. wh-viisumilla menossa. rahaa ei kyllä todellakaan ole 4000e mutta töitä pitäisi tehdä ja afrikassakin seikkailleena uskon pärjääväni tosi vähällä. eikä ne siellä vaadi tietääksi paria tonnia enempää ku maahan menet. tällä hetkellä lähdössä yksin, kaveri saattaa tulla mukaan mutta lähempänä mielellään yhteyksissä, mukava tavata muitakin reissaajia. 21v. tyttö siis lähössä.

    • Mnääää

      $1000/kuukausi on kyl hyvä varata.

      Moni tekee esim. nnin, että alottaa Sydneystä ja menee rannikkoo ylöspäin Cairnsiin asti. Tuo 9kk riittäis varmasti länsirannikonki tutkimiseen, tietenki riippuu aina kauanko haluat missäkin olla. :)

      Porukkaa on ihan kaikkialta päin, saksalaisia varmaan eniten, lisäks esim. Brittejä on tosi paljo. Ja suurin osa mun tapaamista reppureissaajista on jotain päälle 20, ite oon 19 vielä ni oon usein nuorimmasta päästä :D hostelleissa nyt asustelee joskus jotan aika vanhojaki ukkoja :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe