Unisaarnaaja - Maria Åkerblom

12

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä unissasaarnaajia on ollut muitakin, tosin näin rikollisista kuvioista en muiden kohdalla ole kuullut. Eiköhän se ole aate kuin aate jonka varjolla voidaan halutessa hallita ja vallita ihmisiä. En siis puolustele näitä tyyppejä, muistutan vaan, ettei kristinusko ole ainoa asia jonka avulla on tehty myös pahaa.

      Kai ihmisen perusolemukseen kuuluu myös jonkinlainen tarve erikoisuuksiin tms. Eli tällainen erikoinen saarnaaja saa huomiota ja seuraajia, koska jotkut vaan niin mielellään sellaisia haluavat olla. Nykyihmisen uteliaisuus ja erikoisuuksien kaipuu kanavoituu useammalla tavalla.

      Aija-pappi

      • Uskonto antaa siihen enemmän valtaa ja keinoja. Väitätkö, ettei ole koskaan ollut maailmassa uskonnollisia sotia tai kukaan ei ole tappanut ketään uskonnon kautta. Sitä nimittäin paheksun, mutta moni kristitty janoaa väkivaltaa ja toivoo sotaa. Se huomataan laajemmin suomalaisissa asenteissa, kuinka suomalaiset miehet "ryssittelevät" ja ovat olevinaan kovinkin isänmaallisia. Isänmaallisuuskin voi olla haitallista ja mielestäni se perustuu osana kristillisiin ideologioihin, jolloin isänmaallisuus voidaan nähdä eräänlaisena uskontona.

        Ainoa "terve ideologia" on ateismi, jolloin ei asetuta itseään minkään uskon vietäväksi myös muussakin kuin jumaluskon puutteen muodossa!

        Esimerkiksi maanpuolustustahtoa mitataan uskolla ja vaaralliseksi se usko osoittautuu, mikäli sillä jouduttaisi todelliseen toimintaan. Siihen liittyy valtaa, valehtelua ja maanpuolustustahdon mainostamista todellisuutta korkeammalla, jolloin ihmismieleen syntyy kuva, että se olisi toimivaa ja tehokasta. Itse kyseenalaistan uskonnon ja Suomen Puolustusvoimat (Suomen asevelvollisuuteen en luota), koska en hyväksy valtaa tai ihannoi väkivaltaa!

        Mielestäni moni suomalainen on väärin "isänmaallinen", johon perustuu isänmaallinen uskonto tai tunnekuva!


      • Moni kristitty näkee Stalinin teot pahempana kuin Hitlerin.


      • Shrink
        ateisti1982 kirjoitti:

        Uskonto antaa siihen enemmän valtaa ja keinoja. Väitätkö, ettei ole koskaan ollut maailmassa uskonnollisia sotia tai kukaan ei ole tappanut ketään uskonnon kautta. Sitä nimittäin paheksun, mutta moni kristitty janoaa väkivaltaa ja toivoo sotaa. Se huomataan laajemmin suomalaisissa asenteissa, kuinka suomalaiset miehet "ryssittelevät" ja ovat olevinaan kovinkin isänmaallisia. Isänmaallisuuskin voi olla haitallista ja mielestäni se perustuu osana kristillisiin ideologioihin, jolloin isänmaallisuus voidaan nähdä eräänlaisena uskontona.

        Ainoa "terve ideologia" on ateismi, jolloin ei asetuta itseään minkään uskon vietäväksi myös muussakin kuin jumaluskon puutteen muodossa!

        Esimerkiksi maanpuolustustahtoa mitataan uskolla ja vaaralliseksi se usko osoittautuu, mikäli sillä jouduttaisi todelliseen toimintaan. Siihen liittyy valtaa, valehtelua ja maanpuolustustahdon mainostamista todellisuutta korkeammalla, jolloin ihmismieleen syntyy kuva, että se olisi toimivaa ja tehokasta. Itse kyseenalaistan uskonnon ja Suomen Puolustusvoimat (Suomen asevelvollisuuteen en luota), koska en hyväksy valtaa tai ihannoi väkivaltaa!

        Mielestäni moni suomalainen on väärin "isänmaallinen", johon perustuu isänmaallinen uskonto tai tunnekuva!

        Mikäli olemme rehellisiä, ateismin ja kristinuskon ero on uskossa ja epäuskossa, muuten ideologia on sama.

        - on kai turha sanoa näin uskovan vinkkelistä; oleellisimmalta osaltaan...

        Varmaan samantyyppinen suhde kuin on olemukseltaan; viha ja rakkaus, tällä tarkoitan niiden jopa hämmästyttävää läheisyyttä.

        Monesti jopa puhutaan; " mä vihaan ja rakastan sua ", ihan kansankielessä.....


      • Shrink kirjoitti:

        Mikäli olemme rehellisiä, ateismin ja kristinuskon ero on uskossa ja epäuskossa, muuten ideologia on sama.

        - on kai turha sanoa näin uskovan vinkkelistä; oleellisimmalta osaltaan...

        Varmaan samantyyppinen suhde kuin on olemukseltaan; viha ja rakkaus, tällä tarkoitan niiden jopa hämmästyttävää läheisyyttä.

        Monesti jopa puhutaan; " mä vihaan ja rakastan sua ", ihan kansankielessä.....

        "Mikäli olemme rehellisiä, ateismin ja kristinuskon ero on uskossa ja epäuskossa, muuten ideologia on sama."

        Ainut ettei ateismi ole usko vaan jumaluskon puute!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Uskonto antaa siihen enemmän valtaa ja keinoja. Väitätkö, ettei ole koskaan ollut maailmassa uskonnollisia sotia tai kukaan ei ole tappanut ketään uskonnon kautta. Sitä nimittäin paheksun, mutta moni kristitty janoaa väkivaltaa ja toivoo sotaa. Se huomataan laajemmin suomalaisissa asenteissa, kuinka suomalaiset miehet "ryssittelevät" ja ovat olevinaan kovinkin isänmaallisia. Isänmaallisuuskin voi olla haitallista ja mielestäni se perustuu osana kristillisiin ideologioihin, jolloin isänmaallisuus voidaan nähdä eräänlaisena uskontona.

        Ainoa "terve ideologia" on ateismi, jolloin ei asetuta itseään minkään uskon vietäväksi myös muussakin kuin jumaluskon puutteen muodossa!

        Esimerkiksi maanpuolustustahtoa mitataan uskolla ja vaaralliseksi se usko osoittautuu, mikäli sillä jouduttaisi todelliseen toimintaan. Siihen liittyy valtaa, valehtelua ja maanpuolustustahdon mainostamista todellisuutta korkeammalla, jolloin ihmismieleen syntyy kuva, että se olisi toimivaa ja tehokasta. Itse kyseenalaistan uskonnon ja Suomen Puolustusvoimat (Suomen asevelvollisuuteen en luota), koska en hyväksy valtaa tai ihannoi väkivaltaa!

        Mielestäni moni suomalainen on väärin "isänmaallinen", johon perustuu isänmaallinen uskonto tai tunnekuva!

        En todellakaan väitä, ettei uskontoa/uskoa ole koskaan käytetty selityksenä/oikeutuksena väkivallalle. Niin on valitettavasti ollut ja tulee olemaan, pahaa pelkään. Halusin vain sanoa, että _aina_ se syy ei ole itse uskonnossa, vaan ihmismieli käyttää omien valtapyrkimystensä oikeuttamiseen kulloinkin sopivalta tuntuvaa aatetta.

        Aija-pappi


      • Shrink
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Mikäli olemme rehellisiä, ateismin ja kristinuskon ero on uskossa ja epäuskossa, muuten ideologia on sama."

        Ainut ettei ateismi ole usko vaan jumaluskon puute!

        ; ) ..ja päinvastoin.........


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        En todellakaan väitä, ettei uskontoa/uskoa ole koskaan käytetty selityksenä/oikeutuksena väkivallalle. Niin on valitettavasti ollut ja tulee olemaan, pahaa pelkään. Halusin vain sanoa, että _aina_ se syy ei ole itse uskonnossa, vaan ihmismieli käyttää omien valtapyrkimystensä oikeuttamiseen kulloinkin sopivalta tuntuvaa aatetta.

        Aija-pappi

        "Halusin vain sanoa, että _aina_ se syy ei ole itse uskonnossa, vaan ihmismieli käyttää omien valtapyrkimystensä oikeuttamiseen kulloinkin sopivalta tuntuvaa aatetta."

        Eipäs vaan Raamattua noudattavat tahot pyrkivät aina nousta valtaan. Mikäli Raamattua ei olisi olemassa ollenkaan niin harvemmat ihmiset tahtoisivat valtaa. Onneksi jumalaa ei ole olemassa..tällöinhän olisi jatkuvasti sotia, eikä rauhaa. Eli tämäkin on yksi todiste siitä, ettei jumalaa ole olemassa. Jos sellainen jumala olisi olemassa...elämä ei kenelläkään olisi enää elämisen arvoista oli sitten uskovainen tai ateisti!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Uskonto antaa siihen enemmän valtaa ja keinoja. Väitätkö, ettei ole koskaan ollut maailmassa uskonnollisia sotia tai kukaan ei ole tappanut ketään uskonnon kautta. Sitä nimittäin paheksun, mutta moni kristitty janoaa väkivaltaa ja toivoo sotaa. Se huomataan laajemmin suomalaisissa asenteissa, kuinka suomalaiset miehet "ryssittelevät" ja ovat olevinaan kovinkin isänmaallisia. Isänmaallisuuskin voi olla haitallista ja mielestäni se perustuu osana kristillisiin ideologioihin, jolloin isänmaallisuus voidaan nähdä eräänlaisena uskontona.

        Ainoa "terve ideologia" on ateismi, jolloin ei asetuta itseään minkään uskon vietäväksi myös muussakin kuin jumaluskon puutteen muodossa!

        Esimerkiksi maanpuolustustahtoa mitataan uskolla ja vaaralliseksi se usko osoittautuu, mikäli sillä jouduttaisi todelliseen toimintaan. Siihen liittyy valtaa, valehtelua ja maanpuolustustahdon mainostamista todellisuutta korkeammalla, jolloin ihmismieleen syntyy kuva, että se olisi toimivaa ja tehokasta. Itse kyseenalaistan uskonnon ja Suomen Puolustusvoimat (Suomen asevelvollisuuteen en luota), koska en hyväksy valtaa tai ihannoi väkivaltaa!

        Mielestäni moni suomalainen on väärin "isänmaallinen", johon perustuu isänmaallinen uskonto tai tunnekuva!

        "Isänmaallisuuskin voi olla haitallista ja mielestäni se perustuu osana kristillisiin ideologioihin, jolloin isänmaallisuus voidaan nähdä eräänlaisena uskontona".

        "They dwell in their own countries but simply as sojourners. As citizens, they share in all things with others, and yet endure all things as if foreigners. Every foreign land is to them as their native country and every land of their birth as a land of strangers".

        -Kirje Diognetukselle, vuoden 100 tienoilta peräisin olevaa varhaista kristillistä apologetiikkaa, kuvailee kristittyjen suhtautumista "isänmaallisuuteen".

        Voit myös mielenkiinnosta googlettaa "early christianity" ja "pacifism" ja katsoa mitä löytyy...


    • EL. a .k IM

      ateisti1982

      Käärmeitä on.

      Mutta mä en paljoo käärmeksiä pelkää.

      Mä vedän pannuun, jos mulle kikkailee.

    • Jokos on uskovaiset jo tämä katsottu, eikä aina vain sitä hihhulikanavaa!?

      • dippadai

        Susi jo syntyessään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä tiedän

      Sinun oikean tilanteen nainen. Kerro miksi me tehdään tätä? Huviksemne ja mielenkiinnosta? Sä osaat tämän homman hyvin
      Ikävä
      100
      1695
    2. Sua nainen vedätetään

      Täällä ja pahasti. En halua mitään sinusta ja olet sen huomannut jo tosielämässä. Oliko tarpeeksi suoraan ilmaistu. Muut
      Ikävä
      73
      1647
    3. Välitätkö nainen

      Minusta enää, kun et ole yhteydessä?
      Ikävä
      75
      1333
    4. Rakastin sua koko ajan

      Älä epäröi sitä koskaan. Tein virheen, sä teit virheen. Miten onnistuttiin päättämään kaikki kaunis yhteys ja epäonnistu
      Ikävä
      61
      1196
    5. Minä uskon ja toivon

      Että laitat viestin sitten kun olet valmis. Eihän asiat voi jäädä niin kuin ne nyt on, eihän?
      Ikävä
      47
      1196
    6. Kuule J....

      .... Minä haluan sut...
      Ikävä
      56
      1164
    7. Sä vain sekoaisit

      Lisää ja susta tulis nymfomaani jos minun kanssa päädyt yhteen. Harkitse nyt vielä.
      Ikävä
      62
      1053
    8. Tiedätkö mitä

      Nainen. Ei ole väliä mitä ajattelet minusta nyt. Osaan lepyttää sinut tahtoessani. Tiedät että välitän sinusta paljon
      Ikävä
      68
      1036
    9. Aika jännä juttu, että tapaus Rannila on kielletty tällä palstalla

      Onko se SETAN agendan vastainen kun siinä tuli taas esiin homouden rikollinen piirre? ttps://www.hs.fi/taide/art-2000010
      Luterilaisuus
      211
      949
    10. Kovat kokemukset

      Ja maailman kylmyys opetti vain pelaamaan. En siis nainen ole sinusta oikeasti kiinnostunut. Yhtä asiaa vain halusin.
      Ikävä
      68
      911
    Aihe