gerbiilin kynnet

min'

Musta mun gerbiileillä on liian pitkät kynnet muyya en uskalla alkaa leikkaa niitä ku pelkään että leikkaan sen tassunkin eikäne etes pysy paikalla...oisko mitään ehotuksia miten sais kynnet lyhyemmäksi.?

9

1785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbb:)

Hyvä, ettet ole mennyt ominpäin leikkaamaan, siinä voi käydä huonosti. Gerbiilien kynnet ovat harvoin niin pitkät, että vaatisivat leikkaamista.
      Laita terraarion POHJALLE puhdas kukkaruukku kumolleen niin gerbiilien kynnet lyhenevät raapiessaan ruukkua. Voit myös käydä eläinliikkeestä kysymässä jos suostuisivat leikkaamaan gerbiiliesi kynnet, jos ne vielä kukkaruukun laittamisen jälkeen näyttävät todella pitkiltä.

• min'

okeij kiitos!

• kasvattaja

Kukkaruukun pitäisi olla lasittamaton, jotta siitä on kaikista eniten hyötyä kynsien lyhenemisessä. Se kannattaa myös sijoittaa lähelle nurkkaa, siellä gerbiilit eniten sitä yleensä kaivelevat.
      Gerbiilien kynnet tosiaan ovat luonnostaankin todella pitkät. Kevyellä eläimellä kun ne eivät painu tassujen alle, kuten vaikkapa marsuilla. Jos kynnet tuntuvat erittäin pitkiltä ja teräviltä, vie leikattavaksi eläinlääkärille, eläinkauppaan tai kasvattajalle.

• Gerbiili9999

Moi!
      Minulla on kaks tyttö gerbiiliä joilla on pitkät kynnet. Itse olen laittanut kukkaruuukun nurkkaan ja oon laittanut sinne herkun joka haisee niin kynnet ovat kyllä lyhentyneet.

• ghgytgtr

no ne lyhentyy sitten jossain vaiheessa itsestään.

• min'

Okeij!kiitti kaikki

• Vierailia4

Mun gerbiiillä kans on terävät ja pitkät kynnet olen laittanut kukkaruukun terraarioon mutta ei ne sitä raavi. En tiedä mitä oikein enään keksisin joten olisko jotain muita ideoita gerbiilin kynsien lyhentämiseen?

• Joku vaa=)

Kannaattaa kysyä eläinlääkäriltä tai eläinkaupasta että voisiko ne leikata:)tai sitten vaikka kasvattajalta:)

• Anonyymi

Mulla ainakin on kukka ruuku ja siellä sisällä hiekkapaperia nii siitä ne lyhenee näyttää samalta kun gerbiilit ostaessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      206
      6405
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      83
      4832
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      112
      4653
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      12
      3059
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      98
      2812
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      62
      2245
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1737
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1654
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      60
      1651
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      54
      1471
    Aihe