kirjastojen eteiset Helsingissä

scarabaeus

Hei!
Onko Helsingin kaikissa kirjastoissa eteisissä niitä

hyllyjä,

joihin voi hujauttaa ohimennessään omia kirjojaan kiertoon ?
Siis tarkoitan niitä hyllykköjä, joista jokainen voi ohikulkiessaan niin halutessaan kahmaista kirjan tai pari mukaansa ilmaiseksi.

30

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+22

      "Onko Helsingin kaikissa kirjastoissa eteisissä "


      Siis jonkun kirjaston eteisessä on-- vai?? Missä?

      • Tietääkseni ainakin Itäkeskuksen kirjastossa on kierräyshylly.


    • kierrätystä.

      Ainakin Itäkeskuksen kirjastossa on

    • scarabaeus

      ... kuin taikaa.
      Vein tänään äänestysreissulla kirjastoon taas kasan kirjoja, ja aivan käsittämätön juttu. Sillä pari päivää sitten meinasin huutaa huutonetistä yhden kirjan, ja sitten tänään siellä kirjaston kierrätyshyllyssä oli just se

      kirja !

      Tosihauskaa.

    • scarabaeus

      Muutama viikko sitten, kun kävin kirjastossa, niin siinä vaihtohyllyssä oli vaan pari tympeää kirjasta. Mutta tänään,
      aurinko paistaa ja hyllykössä oli aivan mahtavasti valikoimaa.
      Otin kaksi. Yksi klassikko ja yksi aika uusi, jota en tietänyt olevan olemassakaan.
      Aika hyvin ihmiset vievät kirjojaan kiertoon.

      Kevät täällä Hesassa!

    • scarabaeus

      kirjastosta tänään nappasin siitä kiertohyllystä kaksi kirjaa, toinen sellainen vanha dekkari ja sitte toinen sarjakuva, jota ajattelin just havitella lähiaikoina jostain kirpparilta tai huutonetistä. Ihme säkä !
      Ja oli muuten hyvä tarjonta hyllyissä.
      Oletteko löytäneet niistä kivasti lukemista?
      Vien ehkä lähiaikoina pari kassillista taas sinne.

    • scarabaeus

      Tänään kauppareissulla vein muovikassillisen kirjoja
      kierrätyshyllyyn.
      Aika kevyttä kesälukemista yritin valita, toivottavasti
      löytäjät on tyytyväisiä.
      Viimeksi, kun siinä kierrätyshyllyllä tönötin, niin eräs
      vanhempi rouva sanoi, että hän hakee sieltä niitä
      englanninkielisiä.
      Niitä siellä oli nyt ja vein muutaman lisää, aika tuoreita
      ja kivoja.
      Siellä oli aika paljon muutenkin nyt kirjoja, mutta en ottanut nyt yhtään,
      kun sitävastoin lainasin kassillisen kirjastokirjoja.
      Laitan sitte taas kirja-arvosteluja, kunhan olen lukaissut/selaillut.

      Joo.

      • scarabaeus

        voerähmänkäpälä,
        tänään siellä oli pelkkää möhnää, ei yhtään kunnon dekkaria, ei kevyttä pokkaria, ei lastenkirjoja.

        voevoevoe,
        viekäähän nyt niitä
        tuoreita rantapokkareita sinne, ei haittaa, vaikka olisi hiekassa ja merivedessä uineita.
        Kyllä kesä kuivattaa sen minkä kasteleekin,
        sanoi Mamma mulle aikoinaan.

        Juu.
        Lainasin kuitenkin sieltä bestseller pari hyvältä vaikuttavaa opusta.
        Harmi kun ne pitää aina kärrätä takaisin kiireesti eikä voi uusia, jotkuja kirjoja nimittäin haluaa lukea oikein sanasta sanaan.


    • austerism

      Kirjasto 10:ssä ja Rikhardinkadulla ainakin on tällainen hylly. Töölön kirjastossa, joka on oma lähikirjasto, ei taida moista hyllyä olla. Pitääkin ehdottaa heille. Tänään nappasin yhden kirjan Rikhardinkadun kirjaston hyllystä.

      Pari vuotta sittenhän oli kovin suosittua ja muodissa Book Crossing: http://www.bookcrossing.com/

      Tuokin on ehkä hieman jo jäänyt muodista, mutta ihan hauskaa, jos kiinnostaa. Sieltä voi sitten aikanaan seurata, minne omat kirjat ovat päätyneet.

    • scarabaeus

      Ajattelin ensviikolla mennä kirjastoon taas, ja viimeksi kun kävin niin siellä hyllyssä oli vaan niitä valittujen palojen kirjakokoelmia. Ei hyvä.
      Koittakaas viedä sinne kunnon kirjallisuutta, ja mulle voisitte tuikata esmes.
      Eugenides

      ne kaikki kirjat käy.

      Kiitos!

    • scarabaeus

      Vein tosiaan edellisviikolla ison muovikassillisen kirjoja sinne kierrätyshyllykköön ja hyvin mahtuivat, sillä siellä oli

      aivan kämäsiä kirjoja. Aivan tosiaan diipadaapadaa, kuka niitä sitten muka ottaisi mukaansa, eli kaikki hyvät oli napsittu. Ja ei kyllä varmaan ole enää yhtään niitä minun viemiäni siellä,
      mutta enskerralla soisin olevan jotakin kivaa ylläriä.
      Joo.

    • scarabaeus

      Viimeksi kun kävin kirjastossa niin siinä

      kierrätyshylly

      oli taas ihan mitä sattuu, mutta ei sattunut minulle tällä kertaa.
      On se vaan niin kiva vilkaista olisiko jotakin luettavaa. En vienyt viimeksi, mutta ensikerralla vien taas muutaman opuksen sinne. Häipyvät usein jo heti ne mun viemät kirjat. Joo.

    • austerism

      Löysin Kirjasto 10:n hyllystä neljä hyvää DVD-leffaa. Kolme Wong Kar-Wain elokuvaa ja Terry Zwigoffin ja Daniel Clowesin Art School Confidentialin, jota itse asiassa taisin juuri kesälle kirjastosta etsiskellä. Kiitos sille, joka oli nämä jättänyt!

    • scarabaeus

      niin, minäkin olen nähnyt kaikenlaisia pläjäyksiä hyllyissä, joten viekäähän nyt ne ylimääräiset pölyttymästä sieltä nurkistanne, ehjiä ja käyttökelpoisia kuitenkin ei mitään risaa ja rumaa,
      jotta
      ihmiset tekisivät löytöjä ja saisivat kääräistyä vaikka pukinkonttiin ystävilleen ja tutuilleen hauskoja, viihdyttäviä, ikimuistoisia,
      kirjoja ja muuta rompetta kuusen alle.

      Hyvä idea ! ............. kokeilkaa, tulee Teillekin hyvä mieli kun jäätte vaklaamaan ja huomaatte, että joku iloisesti koppaa mukaansa kirjastossa käydessään.
      Hauskaa!

    • niinhommamenee

      Hei
      Olet kultainen ihminen scarabaeus mutta ei kannata viedä kovin paljoa kirjoja kerralla. Yleensä hyllyjen ALKUPERÄINEN periaate on "tuo tullessas, vie mennessäs" eli tuo kirja ja vie kirja. Nykyisin se menee niin että joku käy hakemassa parhaat päältä tuomatta yhtään kirjaa. Tämä "joku" sitten myy kaikki järkevät kirjat huutonetissä ja kirppiksillä. Hyllyihin jää jäljelle vaan nämä kiihkouskovaisten jeesuskirjat joita kukaan ei huoli edes maksusta. Ripottelle kirjoja tasaisesti aina silloin tällöin kirjaston hyllyyn niin saatat tehdä jonkun onnellisen löytäjän iloiseksi.

      • scarabaeus

        jokainen taaplaa tyylillään, ja minähän olen just sellainen et toivon sieltä kierrätyshyllystä löytäväni kaikentasoista sopivaa, siis tarkoituksiini sopivaa. Olen välillä napsinut ja sitten vienyt niitä kirpparille tai jättänyt omaan kirjastooni. Pääasia että homma toimii. Monta hyvää hetkeä on tullut vietettyä niin kauppareissuilla kuin kirjastoreissuilla.
        Säpinää.
        Tänpäivän hesarissa on Bjurströmin mainio kolumni siitä kuinka saattaa jopa jäsähtää.


    • Pitskussa on

      Pitskun kirjastossa on kierrätyshylly. Lisäksi Kampin kauppakeskuksen kirjakierrätyspisteestä olen toisinaan löytänyt hyviä opuksia. Toisinaan.

    • scarabaeus

      soon kuulkaas
      KEVÄT
      ja kirjaston kierrätyshyllyt parhaimmillaan, löysin tänään
      kuusi mainiota kirjaa. Yhden sellaisen, jota olen metsästänyt melko kauan.
      Stadissa
      aurinkoista
      ja
      tiput visertelee.

    • scarabaeus

      Viimeksi kun kävin vakikirjastossani, niin arvatkaapa mitä !?
      No,
      sinnehän oli kirjaston kierrätyshyllyyn joku

      hulauttanut lähes metrin

      aivan mahtavia kirjoja. Siis kylttyyrikodin kirjahyllystä !
      Arvatkaapa otinko muutaman,
      ja tuliko kotimatkalla mietittyä, että mitä tuli tehtyä.......... hyvä kun jaksoin kantaa ne !

      Kirjasto on kirjasto,
      kiitos !

      • Kalliosta löytyy aika aktiivinen vaihtohylly ja just siitä tuulieteisen kohdalta. Tervetuloa! 8)


    • VANKI NUMERO 18822

      AINAKI KYMPISSÄ ON............

    • 7+7

      Itse olen vienyt Kallion ja Munkkiniemen kirjastoihin kirjoja. Minulle on ihan sama kuka ne sieltä ottaa ja mitä niillä tekee. Haluan päästä helpolla eroon kirjoista joita en tarvitse. Kierrätyshyllyt ovat siihen loistava juttu.

      Viimeeksi kun vein kolme kirjaa mennessäni ja lähdin puolen tunnin päästä pois, kaksi niistä oli jo löytänyt uuden omistajan.

    • austerism1

      Huomasin tässä taannoin, että Kampin keskuksessa on yhden sisäänkäynnin luona on läjäpäin kirjoja (siinä Narinkkatorin puolella oleva yksi sisäänkäynti, joka taitaa mennä suoraan alas bussiasemalle .- siinä on suutari). Ilmeisesti kierrätyskeskuksesta tai jostain ovat kirjat? En tiedä, En tiedä, voiko sinne viedä omiaankin. No, nappasin siitä mukaan pari kirjaa. : )

    • scarabaeus

      Oli vähän taukoa kirjastoreissuissa,
      oli kesäkesäkesä,
      mutta nyt syksy saa ja nappasin sieltä hyllystä viisi kirjaa, ja olisi ollut muitakin, mutta en rohmunnut kaikkia. Oli se Paasilinnan kirja, jota olen odottanutkin
      löytäväni.
      Jo vain !
      Kiitos ja kumarrus, ja enskerralla vien sitte taas ehkä kassillisen ite, nyt olin vain ohikulkureissulla.

      Kivaa !

    • scarabaeus

      ....... no vein taas yks päivä kaks muovikassillista kirjoja sinne kierrätyshyllyyn. Aika kämäsiä oli ne muutamat siinä, joten tuli sitten ryhtiä ja varmaan ovat jo menneet uusiin
      lukemisiin
      ne mun kirjat.

      Vielä muutama kassillinen pitäisi kärrätä lähiaikoina.
      Syyssiivous,
      talvi tulee !

    • scarabaeus

      nyt kun Joulu taas saa, niin
      olisi mukavaa, jos
      muistatte viedä kirjastojen kierrätyshyllyihin ylimääräiset/tarpeettomat kirjanne

      kierrätykseen

      sillä moni saattaa löytää Teille mitäänsanomattomasta kirjasta aarteen, kauan sitten lukemansa esimerkiksi, jonka haluaa lukea uudelleen.
      Ja myös lastenkirjat löytävät varmasti aina uusia lukijoita,
      mikäpä sen mukavampaa.

      Ja siistit kirjat voi kääräistä jopa pakettiin,
      miettikääpäs

      sitä vaihtoehtoa !

      Itse olen vienyt viimeisen kuukauden aikana pari kertaa yksi muovikassillinen kerrallaan, mennessäni hakemaan kirjastosta tilaamiani kirjoja. Ja nehän lähtevät ne minun viemäni kirjat sieltä aina alta aikayksikön !

      Hauskaa !

    • scarabaeus

      ...... nyt kun kevät taas pian saa, niin ryhdistäytykääpäs siinä kirjojen viennissä sinne kierrätyshyllyyn. Minulla on nyt käynyt niin parina viimeisenä kirjastoreissukertana, että
      aivan nahistuneita vanhoja vuodelta yksjakaks olleita
      matkaopaskirjoja. Kuka sellaisia tarvitsee, nahistuneita reissuilla rähjääntyneitä lehtisiä, minne menet. Onko niitä paikkoja enää edes olemassa, tai maita ?
      Voihan.
      Eli tarttee mun kait viedä seuraavalla kerralla taas pari kassillista nykyromaaneja, ellette Te muut nyt ehdi tässä talvihorroksessa.
      Vaikka kyllä täällä Stadissa on mitä hienoin talvisää ja
      aurinko paistaa !

    • scarabaeus

      Joo
      just sitä meitsin tuuria, että yks päivä palautin kirjoja ja vilkaisin siinä kierrätyshyllyä lähtiessäni,
      niin
      arvatkaapa mitä ?
      No mä kerron:
      Joku valopää oli laittanut siihen Knausgårdin I ja II osat Taisteluni.
      Arvatkaapa lähtikö kotikirjastooni?
      BUFUFFF !!!!!!!!!

      Oottekste löytänyt mitään viimeaikoina?

      • scarabaeus

        ................ siis kukaan ei ole löytänyt mitään kierrätyshyllyistä.
        No en mäkään viimeks löytänyt.
        Ihan oli jotakin nuhruisia kirjaketaleita koko hylly täynnä.
        Viekääs sinne taas jotakin

        kivoja pokkareita
        niin ei tartte itte viedä.

        Joo.


    • kierrätän kirjoja

      Huomasin vasta nyt, että asiasta oli tämä toinenkin ketju, en arvannut ketjun otsikosta tämän koskevan kirjojen kierrätystä ja aloitin oman ketjun, mutta eipä haitanne.

      Toivottavasti teemme kirjalöytöjä vastakin!

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe