Ukko Mauserin puukotelo/tukki

onko tietoa?

Tuollainen otsikossa mainittu kapistus löytyi erästä vanhaa varastoa peratessa.

Kunnoltaan hyvä = ei halkeamia/ylimääräisiä kaiverruksia, eikä edes suurempia naarmuja.

Tosin pintakäsittely on hyvin vaatimattoman näköinen/näyttäisi että tuota ei ole juurikaan pintakäsitelty.

Raudat ovat tasaisesti pintaruosteessa..

Ainoat kaiverrukset jotka tuosta löysin on tuohon etummaiseen rautaan kaiverrettu numero 165

Eli onko ko. kapineella minkäänlaista arvoa.

20

3242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Onko se varmasti juuri Ukko-Mauserin kotelo? Sellaisia tehtiin muihinkin pistooleihin, mutta Mauserin puukotelo on tunnetuin sellainen.

      • alkuperäinen kysyjä

        Olen 99,9% varma, että tuo kotelo kuuluu joko Mauser C96 taikka sitten
        Mauser M1916, (Ukko Mauser)

        Se kumman kotelo noista on kyseessä, niin siitä en voi mennä takuuseen, mutta yhtään tuon kapineen historiaa tuntisin, niin kallistuisin enemmän tuohon " Ukko Mauseriin", koska tämä malli oli Suomessa kuitenkin yleisemmin käytössä.

        Kyseessähän on käytännössä sama ase, ainoastaa kaliipereissa on eroa keskenään

        Eli tuollaisesta kotelosta on kyse:

        http://tinyurl.com/3s4utm7

        Tuossa yksilössä jopa väritys on melkolailla sama kuin tuossa omassa kappaleessani.


    • krgnmjoergheh

      Hei
      olisin kiinnostunut kyseisestä kotelosta
      soittele nro. 0400460842

    • Rompetta
    • 31

      Löytyisi puukotelo ja siihen dekottu ysi.

      • Anonyymi

        Onko mennyt jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mennyt jo?

        No mitä luulet, kun juttu on JO yli 10 vuotta vanha?


    • SS

      Terve!

      Jos kiinnostaa Deko ysin ja kotelon myynti niin laita yhteystietosi! Kiitos!

      • wälläri

        Ei kyllä ole halpa...luulisin.


    • Anonyymi

      Tuossa kunnossa arvo on noin 300 € .

      • Anonyymi

        Luuletko, että kyselijä kiinnostaa enää 10 vuoden jälkeen?


      • Anonyymi

        Vitun kehitysvammanen katoitko ollenkaan päiväystä?


    • Anonyymi

      Löytyisipä Mauserikin..varalle.

    • Anonyymi

      Deko 9 ja puukotelo olis.

      • Anonyymi

        Olisin kiinnostunut tuosta vuoden 2011 ilmoituksen kotelosta. Kerrotko lisää.


      • Anonyymi

        Luin jotan vanhaa keskustelua mutta tämä jatkuneen vielä tänävuonnaki. Oliko jollaki deko Mauser M1916 9mm myynnissä? Miten tuo politiikka menee nykyään? Pitääkö dekojenki hankintaan olla lupa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin jotan vanhaa keskustelua mutta tämä jatkuneen vielä tänävuonnaki. Oliko jollaki deko Mauser M1916 9mm myynnissä? Miten tuo politiikka menee nykyään? Pitääkö dekojenki hankintaan olla lupa?

        Ei tarvii mitään lupia, ainakaan toivottavasti.


      • Anonyymi

        Ostan pois jos ei ole jo mennyt


      • Anonyymi

        Siis ukkomauser 9×19 ja kotelo siihen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ukkomauser 9×19 ja kotelo siihen

        Kyllä vielä löytyy. Hinta 3500,00 euroa. Ilmoittele jos kiinnostaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe