Pokeri on säälittävä laji diivailla menestyksellä !!

TosiPeliMies__1977

Älkää ymmärtäkö väärin, mutta pokeri on laji jossa kaikki, siis IHAN KAIKKI ihmiset voivat menestyä - ainakin lyhyellä tähtäimellä.

Jutun tarkoitus onkin "vähentää kunniaa" niiltä pelleiltä, lähinnä nuorilta ihmisiltä, jotka tosiaan luulevat olevansa jotakin, jos ovat josksu jotain voittaneet.

Pokerierän voittaja on tuurivoittaja, ja pokeri on hupipeliä ja ajanvietettä. Kuka tahansa junnuräkänokka voi voittaa erän tai kaksi. Eikun AK käteen ja alliniä, sitten ollaan niin vitun fiksuja ku voitetaan erä.

MUTTA, koitappas voittaa muita urheilussa, palloilulajeissa tai asioissa jotka TODELLA vaativat uhrauksia, treeniä, asennetta, ja kipua päästäkseen tuloksiin.

Mun mielestä aika guruja ovat hyvin lahjakkaat pianonsoittajat, huipputelinevoimistelijat ja mäkihyppääjät. Heidän tekonsa ja tuloksensa on raakaa työtä.

Minäkin voitin eräänä päivänä paffin sivuilla 5 kertaa peräkkäin sit&go turnauksen ,siis 5 pelaajan. Monia freerolleja joissa satoja osanottajia olen tahkonut top 10 joukkoon.

Myös 20-30 pelaajan pelejä olen voittanut. Ehkä osaan pelata, ehkä en MUTTA SILLÄ EI OLE VÄLIÄ !!

Tärkeintä on muistaa että mun pokerivoitot ja yleensä kaikki voitot on tuuria, ja vähän taitoa laskea.Hyvin vähän siis. Eli huudattakoon yhteen ääneen: " pokerimenestyjät ovat tuurimenestyjiä !"

Jos joku pokerinpelaaja väittää olevansa matemaatikon tasoinen älymies, niin pelatkoon SHAKKIA ! Siinä lajissa erottuu jyvät akanoista, ja moni shakinpelaaja onnistuu kivasti alottaessaan pelaamaan pokeria, mutta yksikään pokerinpelaaja ei pääse shakissa maailman huipulle.

Itsekin kilpapelaajana (asiantuntijoille huom, alle 2000-seloisena), ymmärrän että shakki on todellinen älypeli. Pitkän pelin pelaaminen on verrattavissa vaikka maallikolle...vaikkapa jatkuvaa kertolaskua kolminumeroisilla luvuilla, sitten välillä neliöjuurta isoista luvuista 3 desimaaliin asti. TEKEMÄTTÄ VIRHEITÄ !!

Tai vielä paljon vaikeampaa,ja monien viisauksien yhdistelyä mielessä. Tämä siis paljon vaativampaa älyllisesti kuin pokeri.

OIKEAT urheilijat ja pelimiehet juoksevat yli 3 tonnia coopperissa, tekevät mainioita tuloksia yleisurheilussa ym...

MUTTA POKERINPELAAJAT !!! Ne ovat tuuripelaajia...

Tottakai huipulla tuulee, ja jotain kieroa osaamista vaaditaan ihan ylimmällä pokerihuipulla, sillä samat naamat siellä menestyy....

Mutta tarkoitan junnupelleille sanoa: JOS JOTAIN JOSKUS VOITAT POKERISTA, ÄLÄ YLPEILE YHTÄÄN SILLÄ, SE ON VAIN TUURIA !!!

Pokeri on säälittävä laji, ja kai minäkin itse säälittävä kun sitä pelaan. Ehkä sanoisin että vähän älyä vaatii kun pelaa Omaha Hi-Lo peliä, tietysti pot-limitillä-

Mutta JOKAINEN älykääpiö, joka saa peruskoulun matematiikasta vähintänä arvosanan 7, on kykenevä tuurilla voittamaan yksittäisiä pokerieriä...

Pelatkaa vaan mitä pelaatte, hyvä että loosereille on laji jolla ylpeillä, jos ei missään muussa pärjää....

MUTTA ÄLKÄÄ YLPEILKÖ MITÄTTÖMILLÄ POKERIVOITOILLANNE, POKERI ON TUURIA JA ARPAA !!

9

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turnauskäteispeluri

      "Älkää ymmärtäkö väärin, mutta pokeri on laji jossa kaikki, siis IHAN KAIKKI ihmiset voivat menestyä - ainakin lyhyellä tähtäimellä."

      Totta. Varsinkin moni turnauspokerissa menestynyt luulee itsestään liikoja. Yksittäisen turnauksen voitto nyt on yleensä tuurin hyvän pelin aikaansaannos. Enimmäkseen tuurilla selvitään turnausten finaalipöytiin, mahdollisuuksiaan saa toki parannettua pelaamalla paremmin kuin muut.

      "MUTTA POKERINPELAAJAT !!! Ne ovat tuuripelaajia... "

      Väärin. Kukaan ei voita pokerista pitkällä tähtäimellä pelkästään tuurilla. Sanoisin, että jos pelannut 100k jakoa käteispokeria tai noin 10k turnausta ja on edelleen voitolla, voi olla jo jossain määrin ylpeä itsestään.

      "Mun mielestä aika guruja ovat hyvin lahjakkaat pianonsoittajat, huipputelinevoimistelijat ja mäkihyppääjät. Heidän tekonsa ja tuloksensa on
      raakaa työtä."

      No joo... Sama kyllä pätee pokerissa menestymiseen pitkässä juoksussa. Olen itse pelannut jotai 3 - 4 vuotta, viimeiset 6kk ammatikseni. Sanottakoon, et luulin et tää on paljon helpompaa kuin mitä se oikeesti on. Suurinosa jotka lätkii netissä huvikseen/tosissaan/puolitosissaan luulee et pokeri on jollai tapaa helppo peli. No, se ei sitä ole. Varsin vaikea tapa saada elantonsa. Samalla tapaa, kun kaikista ei ole jääkiekkoilijoiksi tai pikajuoksioiksi niin kaikista ei ole myöskään pokeriammattilaisiksi. Oon käyttäny tähän tunteja, tunteja koneen ääressä ihan vaan analysoiden pelattuja jakoja ja kaikkia niihin liittyviä tekijöitä. Oon tämän lisäksi pelannu varmasti ainakin miljoona jakoa, varmaan enemmänkin enkä siltikää tiedä pelistä riittävästi. Miksi jaksoin sit tehdä tän kaiken? En todellakaan ollut (varsinkaan ensimmäisen 3kk jälkeen) rahan perässä. Halusin tulla hyväksi, halusin oppia. Paljon asioita oon matkanvarrella oppinut. Tärkein niistä on varmaa tietynlainen nöyryys. Oon tavallaan ylpeä siitä et teen tätä ammatiksi, pystyn voittamaan rahaa suht. tasaista tahtia. En kuitenkaan huutele asiasta kylillä, enkä varsinkaan kerro kenellekkään minkä kokoisia summia voitan kuukausittain. Jos joku kysyy multa paljonko teet voittoa kuussa, mun tyyppillinen vastaus on "Riittävästi". Toki tappioputkia tulee ajoittain, esim. tässä kuussa oon edelleen edelleen 4-numeroisen summan tappiolla. Toisaalta, jos lasken tämän kuun tappiot ja viime kuun voitot yhteen oon edelleen voitolla enemmän kuin oisin tehny esim. varastomiehenä. (työ, jota tein ennen pokeria)

      "Tärkeintä on muistaa että mun pokerivoitot ja yleensä kaikki voitot on tuuria, ja vähän taitoa laskea.Hyvin vähän siis. Eli huudattakoon yhteen ääneen: " pokerimenestyjät ovat tuurimenestyjiä !"

      Jotkut ovat, toiset eivät. Varsinkin käteispelit on sen verran kovempia kuin vaikka 4 vuotta sitten kun aloitin, että ei niissä enää sillä menesty että on yhden pokerikirjan lukenut.

      "Tottakai huipulla tuulee, ja jotain kieroa osaamista vaaditaan ihan ylimmällä pokerihuipulla, sillä samat naamat siellä menestyy...."

      No jotkut menestyy toiset ei. Onhan pokeri sen verran paljon mediassa esillä, et osalla pelaajista on niin suuri pr-arvo et pelaavat muitten rahoilla ja saavat ns. mainos-sopimuksista rahaa vaikka pokeria pelaamalla eivät voittoa olekkaan moneen vuoteen tehneet. Toisaalta on sit niitä, jotka hissukseen pelaavat netissä hiukan pienempiä pelejä ja voittavat niistä. Ovat monesti vielä taitotasoltaan parempia pelaajia kuin nää pokerinmuinaismuistot. Onhan siellä toki muutama tosi loistavakin pelaaja, mut niin isoja pelejä on harvoin kellään varaa pelata ellei joku steikkaa eli anna rahoja sitä varten.

      Anyway, olihan tossa jonkinverran asiaakin mut huomaa selvästi ettei sulla oo hajuakaan mistä puhut...

    • > Eikun AK käteen ja alliniä, sitten ollaan niin ***** fiksuja ku voitetaan erä.
      >
      > MUTTA, koitappas voittaa muita urheilussa, palloilulajeissa tai asioissa
      > jotka TODELLA vaativat uhrauksia, treeniä, asennetta, ja kipua
      > päästäkseen tuloksiin.

      Biljardi on tuuripeli. Jokainen lyönti menee pussiin tietyllä todennäköisyydellä. Ysiä kun pelaa, ja sattumalta vihu mokaa sen helpon ysin, niin kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa.

      Silti tässä tuuripelissä jostain syystä tietyt ihmiset pärjäävät, heitä pidetään muita parempina, jne. Miksi? Kenties siksi, että heillä tuo virheen todennäköisyys on aika paljon pienempi kuin perus baaripelailijalla (on siinä muutakin, mutta pidetään nyt yksinkertaisena tämä vertaus).

      Pokeri on ihan samanlainen tuuripeli oikeastaan. Joidenkin pelityylillä vain ne todennäköisyydet ovat parempia kuin toisten pelityylillä. Näitä joitakin pidetään parempina pelaajina, vaikka jokainen jako on silti täysin tuuripeliä.

      • rahat män sinne

        Yhdysvaltain liittovaltion nostaman siviilikanteen mukaan suositun Full Tilt Poker -verkkopokerisivuston johto ja omistajat huijasivat verkkopelaajille kuuluneita rahoja 440 miljoonan dollarin eli 320 miljoonan euron arvosta, eri viestimet kertovat.


      • rahat män sinne kirjoitti:

        Yhdysvaltain liittovaltion nostaman siviilikanteen mukaan suositun Full Tilt Poker -verkkopokerisivuston johto ja omistajat huijasivat verkkopelaajille kuuluneita rahoja 440 miljoonan dollarin eli 320 miljoonan euron arvosta, eri viestimet kertovat.

        Kiitos, vietänkin loppuyön yrittäen keksiä miten tämä syväluotaava viesti liittyy tähän aiheeseen.


    • &sillee

      Mä ymmärrän väärin. Sä et kirjoittanut IHAN KAIKKEA isoilla kirjaimilla. Et vääntänyt mulle tarpeeksi RAUTALANGASTA. Mistä moinen hyökkäys ja vähättely? Onko omasi tai toisten pokerin peluu sinulle jokin ONGELMA?

    • VoiLOLLOtaas

      Mistä näitä katkeria "pokeri on paskaa" kirjoittajia oikein tulee?

      Suomalainen katkera ja kateellinen luonne nostaa kyllä pokerissa päätään.

    • trr333

      Olen kyllä kaiken totuuden nimissä alkanut epäilemään pokerisaittien rehellisyyttä, badbeat jaksot voivat saada aika-ajoin jopa surkuhuapaisia piirteitä ja kestää uskomattoman pitkään. Tänä badbeat aikana kaikki, toistan: KAIKKI vähänkään isommat potit hävitään 100% varmuudella. Vaikka pelaat pienillä panoksilla suhteessa stackiin niin pokerisaitin ohjelma tekee kyllä kaikkensa että se raha saadaan jälleen sieltä tilitäsi jakoon. Kun floppaa kärkiparin AK:lla niin vihu floppaa setin, joko luopuu tai sitten pelaa loppuun ja näkee sen vihun setin. Badbeat aikana kärkiparit on yhtä tyhjän kanssa, jos joku callaa niin voit samantien luopua potista, olet hävinnut käden. Sitten kun badbeat kautena floppaa setin niin taas pitäisi luopua kun kaveri vetää värin, jos et usko vihun väriä niin häviät vaan enemmän, badbeat jaksolla hävitään toiseksi parhaalla kädellä aina ja jatkuvasti. Sitten kun floppaa setin joka paranee täyskädeksi niin eikös se vihu flopannutkin flopista sen pykälää isomman setin, no tottakai. Pointti on se että kun "biitti" kausi pokerisaitilla alkaa niin mitään ei ole tehtävissä, sitten vaan hävitään jatkuvasti yhtä syöttöä.

      Toki myönnän sen että pokeri livenä pelattuna on taitopeli mutta enpä taida enää pokerisaitteihin rahaa sijoittaa, juuri näiden pitkien ja mielestäni epärealististen badbeat kausien takia.

      • trr333

        "Vaikka pelaat pienillä panoksilla suhteessa stackiin niin pokerisaitin ohjelma tekee kyllä kaikkensa että se raha saadaan jälleen sieltä tilitäsi jakoon."

        Tarkoitin siis stackin sijasta koko rollia, anteeksi sekaannus.


    • oonhuonompi

      MIksi sitten hyvillä pelaajilla on isompi pelikassa entä muilla? KOska ne tietää mitä tekee ja voittaa! Ja miksi on aina samat naamat pokerin finaalipöydissä vaikka pelaajat jonkun verran vaihtuukin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe