pettynyt :/

onneton2011

Olen pian 30.v nainen perheessämme on 2 lasta.
Menimme mieheni kanssa naimisiin nyt kesällä, hups, sain eilen tietää olevani raskaan.
Mies totesi että tälläista tämä avioliitto on, heti erotaan kun mennään naimisiin, eli hän uhkaa minua erolla jos en tee aborttia, koska hän ei halua kolmatta. on kuitenkin tietoisesti harrastanut seksiä kanssani ilman ehkäisyä!!!

Oon ihan sekasin et mitä pitäis tehdä?
en oo koskaan joutunut tälläiseen välikäteen...
Minne muuten ensiksi otan yhteyttä jos haluan "abortin"??
Naistenpolille vai norm pääterveysaseman kautta lääkärille??

44

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 lapsen äiti

      Miehesi on nyt paniikissa.Luulen,että muutaman viikon päästä tilanne rahoittuu.Älä suostu aborttiin,saat lopun ikäisen tuskan kannettavaksi.
      Millaiset välit hänellä on lapsiisi,siitä voisit ehkä päätellä jotain.Voimia Sinulle ja anna ajan kulua,toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.Pysy rauhallisena kun keskustelet hänen kanssaan.Se varmasti vaikuttaa häneenkin.

    • et kai

      sä nyt lastasi tappais jonkun vastuuttomasti oikuttelevan ukon mieliks?? Sano että siinäpä lähtee sitten, jos nyt edes tosissaan uhittelee (epäilen).. jos lähtee niin eipä se alunperinkään susta paljoo välittäny. Ja oisko sun mielestä kuinka hienoo ja turvallista jatkaa sellasen pakottajan kanssa jos nyt tappaisit sen mitä ootte yhdessä saanu aikaan? Erohan siitä tulis siinäkin tapauksessa myöhemmin. Mutta uhrattua lasta et sitten enää henkiin herättäs ja itselläs vois olla elinikäinen syyllisyys jonkun muun takia.

    • childfreelife

      Soita terkkarille, saat varattua sieltä ajan.

      Don't take it hard, mutta puoliso voisikin käydä heti perään teetättämässä vasektomian, kun on kerran selvää ettei laspia enää halua. Vasektomia ei ole sen epämiellyttävämpi kuin aborttikaan, eli perusteita kieltäytymiselle ei ole.

    • ap kirjoittaja

      AP: kirjoittaja... Niin sitähän kukaan ei minulle taata en edes itse.. ennenku kokemus on tehty...
      eka lapsi oli vahinko ja oli ihan paniikissa silloin mutta päätti jäädä vierelleni ja olla isä lapselle, toka lapsi hankittiin hankkimalla.. kolmannesta oli puhe jo tokan kanssa että kolmatta ei tule..
      ehkä hänelle, mitä olen ymmärtänyt niin on tarve menestyä maailmassa, lähteä opiskelemaan, saada parempaa palkkaa jne...
      rakastan miestäni todella, hävettäisi sanoa ihmisille että erosimme koska en tehnyt aborttia.
      itse tämän lapsen haluan, koska olen lapsirakas..
      toinen ajatuspäässä liikkuu että rikon meidän tämänhetkisen perheen jos tämän lapsen maailmaan saatan

      • miehesi..

        sen perheen rikkoo jos jättää sinut kun et suostu painostukseen ja surmaamaan yhteistä lastanne! Äkä syytä itseäsi kun suojelet lastasi!! Ja onko se sitten parempi että rikot ehkä koko mielesi abortilla?? Tajuaako miehesi tämän?


      • ????+????
        miehesi.. kirjoitti:

        sen perheen rikkoo jos jättää sinut kun et suostu painostukseen ja surmaamaan yhteistä lastanne! Äkä syytä itseäsi kun suojelet lastasi!! Ja onko se sitten parempi että rikot ehkä koko mielesi abortilla?? Tajuaako miehesi tämän?

        Miten mieli menee rikki abortilla? Päinvastoin, jos lasta ei halua, abortti saattaa olla helpotus.


      • Ja alottaja
        ????+???? kirjoitti:

        Miten mieli menee rikki abortilla? Päinvastoin, jos lasta ei halua, abortti saattaa olla helpotus.

        näkyy haluavan hirveesti, vai??


      • Siis...
        ????+???? kirjoitti:

        Miten mieli menee rikki abortilla? Päinvastoin, jos lasta ei halua, abortti saattaa olla helpotus.

        haluavan aborttiako...?


      • hojoss
        miehesi.. kirjoitti:

        sen perheen rikkoo jos jättää sinut kun et suostu painostukseen ja surmaamaan yhteistä lastanne! Äkä syytä itseäsi kun suojelet lastasi!! Ja onko se sitten parempi että rikot ehkä koko mielesi abortilla?? Tajuaako miehesi tämän?

        Ei sikiö ole vielä mikään lapsi. Pelkästään miestä syyllistämällä ei synny mitään positiivista.

        Selvästi on ollut sovittu että "kolmatta ei tule" ja siltä osin miehelläkin on jonkinlainen oikeus mielipiteeseensä. Olkoonkin sitten hiton typerää sekstailla ilman ehkäisyä ja syytä on sitten molemmissa osapuolissa.

        Ei kannata kuitenkaan tehdä mitään äkkinäistä ja typerää. Voi olla että mies tulee toisiin aatoksiin tai sitten ei. Jokatapauksessa lienee ainakin sen aika että suojaamaton toiminta on out tai sitten putket poikki jatkossa.


      • ja mitähän
        hojoss kirjoitti:

        Ei sikiö ole vielä mikään lapsi. Pelkästään miestä syyllistämällä ei synny mitään positiivista.

        Selvästi on ollut sovittu että "kolmatta ei tule" ja siltä osin miehelläkin on jonkinlainen oikeus mielipiteeseensä. Olkoonkin sitten hiton typerää sekstailla ilman ehkäisyä ja syytä on sitten molemmissa osapuolissa.

        Ei kannata kuitenkaan tehdä mitään äkkinäistä ja typerää. Voi olla että mies tulee toisiin aatoksiin tai sitten ei. Jokatapauksessa lienee ainakin sen aika että suojaamaton toiminta on out tai sitten putket poikki jatkossa.

        ne syntymättömät lapset sit onkaan??


      • ihmettelijä vain
        ja mitähän kirjoitti:

        ne syntymättömät lapset sit onkaan??

        syntymättömät lapset = alkioita = solumöykkyjä joilla ei ole omaa tietoutta mistään..

        eikös tuossa ap:n tilanteessa pitäisi myös kuunnella miehen tahtoa ja toivetta?? on väärin pitää lapsi vain sen takia että nainen haluaa mutta mies ei.. on väärin että miehen tahtoa ei asiassa kuunnella.. koska lapsiahan pitää hankkia YHTEISESTÄ toiveesta eikä vain toisen halusta.. eikö??
        ja toisaalta ymmärrän miestä jos jättää perheensä jos nainen itsepintaisesti pitää lapsen.. se on väärin miestä kohtaan jolloin nainen ei itse rakasta miestä jotta puhuisi miehen kanssa asiasta ja suostuisi kuuntelemaan tämän toiveita.. olisi naiselta liian itsekästä pitää lapsi vasten toisen tahtoa.. aivan järjetöntä..
        ap:n pitää jutella miehen kanssa ja tehdä sitten miten itse haluaa.. jos haluaa menettää miehensä ja elää yh:na niin mikäs siinä.. ite ainakin olen miehen puolella tuossa et jättää..


      • fsdf
        ihmettelijä vain kirjoitti:

        syntymättömät lapset = alkioita = solumöykkyjä joilla ei ole omaa tietoutta mistään..

        eikös tuossa ap:n tilanteessa pitäisi myös kuunnella miehen tahtoa ja toivetta?? on väärin pitää lapsi vain sen takia että nainen haluaa mutta mies ei.. on väärin että miehen tahtoa ei asiassa kuunnella.. koska lapsiahan pitää hankkia YHTEISESTÄ toiveesta eikä vain toisen halusta.. eikö??
        ja toisaalta ymmärrän miestä jos jättää perheensä jos nainen itsepintaisesti pitää lapsen.. se on väärin miestä kohtaan jolloin nainen ei itse rakasta miestä jotta puhuisi miehen kanssa asiasta ja suostuisi kuuntelemaan tämän toiveita.. olisi naiselta liian itsekästä pitää lapsi vasten toisen tahtoa.. aivan järjetöntä..
        ap:n pitää jutella miehen kanssa ja tehdä sitten miten itse haluaa.. jos haluaa menettää miehensä ja elää yh:na niin mikäs siinä.. ite ainakin olen miehen puolella tuossa et jättää..

        Samaa mieltä. Paras ratkaisu on keskusteleminen. Jos keskustelemalla ei löydy ratkaisua niin ehkäpä sitten on oikea ratkaisu että molemmat menevät omaa tietään.

        On kohtuutonta vaatia toista osapuolta pitämään lasta etenkin jos aiemmin on sovittu ettei lisää hankita. Kasvattaminen ei kuitenkaan käy käden käänteessä ja se vaatii molempien osapuolien sitoutumista. Raskauden alkuvaiheessa alkio ei todellakaan ole paljoa muuta kuin solumöykky jolla on potentiaalia kehittyä ihmiseksi.


      • väärin on
        ihmettelijä vain kirjoitti:

        syntymättömät lapset = alkioita = solumöykkyjä joilla ei ole omaa tietoutta mistään..

        eikös tuossa ap:n tilanteessa pitäisi myös kuunnella miehen tahtoa ja toivetta?? on väärin pitää lapsi vain sen takia että nainen haluaa mutta mies ei.. on väärin että miehen tahtoa ei asiassa kuunnella.. koska lapsiahan pitää hankkia YHTEISESTÄ toiveesta eikä vain toisen halusta.. eikö??
        ja toisaalta ymmärrän miestä jos jättää perheensä jos nainen itsepintaisesti pitää lapsen.. se on väärin miestä kohtaan jolloin nainen ei itse rakasta miestä jotta puhuisi miehen kanssa asiasta ja suostuisi kuuntelemaan tämän toiveita.. olisi naiselta liian itsekästä pitää lapsi vasten toisen tahtoa.. aivan järjetöntä..
        ap:n pitää jutella miehen kanssa ja tehdä sitten miten itse haluaa.. jos haluaa menettää miehensä ja elää yh:na niin mikäs siinä.. ite ainakin olen miehen puolella tuossa et jättää..

        tappaa ketään. Oikeassa on se joka on lapsen puolella ja haluaa suojella viatonta elämää.
        Naisen ei tarvis enää rakastaa miestä joka pakottaisi hänet tappamaan yhteisiä lapsia.


    • ap kirjoittaja

      ap: KIRJOITTAJA

      no ei tajua, ekassakin raskaudessa halus aborttia.
      Mutta sitten sanoin että en tee, sanoi myöhemmin että luulitko että jätän sut tämän asian takia. no todella toivon että jää tähänkin nytte.
      Mutta vaikee tajuta sitä et jos niinku tietää mitä munallansa tekee nii luulis sitte ite haluavan ja tajuava pitävänsä sitä kumia.
      Kun kuitenkin tietää kuinka kauheana aborttia pidän.
      ja sekin että pitää nii itsestään selvyytenä et jos vahinko tulee nii mennään tekemään abortti, oma vika kun ei asioista ikinä puhu!! täytyy nyt kattoo päivä kerrallaan kun raskaus vasta niin alussa.. tuun varmasti sitte tänne vielä kertomaan miten menee... nyt on nii paska fiilis, haluan täysillä nauttia raskaudesta mutta kuka estää.. se että pyörii jaloissa jos ei halua kolmatta!

      • Vapaa lapseton

        "Mutta vaikee tajuta sitä et jos niinku tietää mitä munallansa tekee nii luulis sitte ite haluavan ja tajuava pitävänsä sitä kumia."

        Ei kondomi ole mikään varma ehkäisy. Mikset käytä kunnollisia ehkäisyjä itse?
        Ei sitä pelkäsään miehen syyksi pidä pistää, jos raskaaksi tulee. Eikös naisenkin tule tehdä asian eteen jotain.


    • ap: kirjoittaja

      ap: koska söin tokan lapsen jälkeen minipillereitä ja minulla oli kk kokoajan.. ajattelin pitää taukoa jotta kiertoni sadaan säännöliseksi, josta mieheni tiesi.. Si ei pidä harrastaa seksiä jos ei halua kumia käyttää...!!

      Koska ei se aina niin mee että naiset huolehtii kaikesta ,että saa miehet vaan käyttää munaansa silloinkun haluaa ja mietn sattuu ja naisen täytyy kantaa vastuu kaiksesta, lopputuloksesta. Hän vielä tiesi että raskaaksi voin tulla ja vielä mainitsin että jos näin haluat tehdä nii on raskautumisen vaara.. ja hän ei siitä piitannut, aika v'linpitämätöntä. mutta ei pitäis se vauvakaan olla niin kamala asia jos uskaltaa noin "vedellä"
      ja edelleenkin mulla oli syy miksen muuta ehkäisyä käytä kuin kumia. että näin...

    • henkilö X

      Jollet aborttia halua tehdä, niin älä tee. Päätös on sinun. Mielestäni miehesi asenne on suoraan sanoen kaikessa ymmärtämättömyydessään luotaan työntävä. Oletko ehdottanut hänelle vasektomiaa? Mitäs hän siihen on sanonut? Vai onko hän sitä mieltä että naisella on paitsi ehkäisyvastuu, myös vastuu kaikesta muustakin?

    • ap kirjoittaja

      ap:kirjoittaja...
      hän on siitä ennen itse puhunut ja sehän vois olla helpoitus tässä meidän suhteessa jos koko suhdetta enään onkaan...
      Mutta tuskin häntä se toimenpide tällähetkellä häntä hetkauttaa jos oon raskaana :(

    • miettivä1

      Onneksi olkoon raskaudesta, se on oikeasti iloinen ja iso asia. vaikka tässä valossa ne näyttää ei toivotulta. Joku henki tuolla ylhäällä on halunnut syntyä teidän pienokaisekseen. Näin se vain menee. Ehkä tuo kolmas on ollut sulla alitajunnassa toiveena ja olet sen vetänyt puoleesi. kaikki tulee järjestymään hyvin päin, sen uskon. Tämä on nyt laitettu teidän polulle haasteeksi. Mieti että jos olisit silloin viimeksikin tehnyt abortin kun mies halusi niin teillä ei olisi tätä ensimmäistäkään. Sinun miehesi on järkyttynyt, mutta abortti ei ole ratkaisu ongelmiin. Asia on jo tapahtunut ja nyt pitää kantaa vastuu siitä. Kaikki riippuu asenteesta miltä kannalta katsot/katsotte asiaa. Älä sulje sydäntäsi ja ajattele asia rakkauden silmin niin teet oikean päätöksen.Jos teet abortin vain miehesi mieliksi tulet todennäköisesti katumaan päätöstä, koska et sitä itse halunnut. Mieti että lapsesi menettävät myös sisarensa silloin. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja valitsin sen väärän polun ja suljin sydämeni ja tein niin kuin mies halusi. Tiesin heti sen tehtyäni tehneeni virheen ja kadun sitä erittäin paljon ja ikävä pikkuista on iso, ei se ole vain alkio sisälläsi vaan se on ihan oikea lapsen alku joka haluaa syntyä perheeseenne. Toivottavasti pysyt vahvana ja saat lapsesi viereesi. kaikkea hyvää ja enkeleitä elämäänne.

    • 2+1

      Olet tietoisesti ollut suojaamattomassa yhdynnässä, kanna sen seuraukset. Joutaa moinen ukko lähteäkin.

      • Koita tajuta

        mitä sä kiihkoot kun ap. nyt ei näytä haluavan tappaa lastaan, ja on todella itsekästä ja törkeää kiristää ketään tekeen sellasta järjetöntä julmuutta. Painostetusta abortista voi jäädä elinikänen trauma. Abortti on lapsen tappamista, tunsi uhri sitä tai ei.


      • Mitähän

        niiden joilla ei oo mitään ongelmia totuuksien kanssa, ois vaikee ymmärtää?

        Todellakin, aborteissa riistetään aina kokonainen ihmiselämä.
        Sun logiikalla voitas sitten tappaa kenet tahansa ihan "varmuuden vuoks". Tosin jokainen on viaton niin kauan kunnes tekee jotain pahaa.


      • sinähän...

        tässä et näytä tosiaan ymmärtävän että tietenkin siinä alkiossa on juurikin kyseisen ihmisen koko olemus ja tulevakin elämä!! Missä muualla sitä vielä vois olla?!
        Lähteköön itsekäs ja vastuuton ukko meneen sitten jos ei kiinnosta perheen elatus. Kylläpä tässä maassa varsin mukavasti yh:nakin pärjää :)

        "miehen pitää myös saada se oma tahtonsa läpi joissain asioissa ja toi on asia jossa ymmärrän miestä.."

        Ja naisen haluamisella ei mitään väliä sillon kun haluaa suojella lastaan??? Ja tietenkin sillon taas mies ei päättäs mitään jos nainen ois se joka haluis abortin... että niinpä niin.


      • tuen ap:n miestä
        sinähän... kirjoitti:

        tässä et näytä tosiaan ymmärtävän että tietenkin siinä alkiossa on juurikin kyseisen ihmisen koko olemus ja tulevakin elämä!! Missä muualla sitä vielä vois olla?!
        Lähteköön itsekäs ja vastuuton ukko meneen sitten jos ei kiinnosta perheen elatus. Kylläpä tässä maassa varsin mukavasti yh:nakin pärjää :)

        "miehen pitää myös saada se oma tahtonsa läpi joissain asioissa ja toi on asia jossa ymmärrän miestä.."

        Ja naisen haluamisella ei mitään väliä sillon kun haluaa suojella lastaan??? Ja tietenkin sillon taas mies ei päättäs mitään jos nainen ois se joka haluis abortin... että niinpä niin.

        nii eli miesten mielipiteillä ei ole hevon kukun väliä tässä asiassa?? nainen tekee just niinku ite tahtoo.. huhhuh.. vaikka olen itse nainen niin en tajua tota asiaa vain.. naiset osaavat näköjään olla todella itsekeskeisiä paskiaisia tossa asiassa..eivät yhtään asetu miesten asemaan.. koska vaikka miten nainen on yh niin mies joutuu silti maksamaan naiselle siitä että se paskiainen piti kakaran jota mies ei halunnut itselleen..

        miksi mies ei saa mitään päättää tommosessa asiassa?? miksi miehen mielipidettä ei kuunnella ollenkaan???
        oletetaan vain et mies pysyy siinä vierellä ja jos ei pysy niin sit mies on itsekäs paskiainen joka ei rakasta muijaansa riittävästi.. huhhuh.. nyt ymmärrän miks nykyisin miehet ajautuvat herkemmin itsemurhan partaalle.. eihän tommosessa elämässä ole vitunkaa järkeä..
        miksi miehen pitäisi niellä kiltisti se kaikki paska mitä joutuu kantamaan?? miksi nainen on tässäkin tilanteessa taas kerran se jumala joka saa päättää mitä tapahtuu.. miehen on vain hyväksyttävä tilanne.. aivan liian julmaa tommonen.. ja sit vielä naiset haluaa tasa-arvoa.. TÄMÄKÖ vittu SITÄ ON??? kysyn vain..


      • itsekeskeisiä
        tuen ap:n miestä kirjoitti:

        nii eli miesten mielipiteillä ei ole hevon kukun väliä tässä asiassa?? nainen tekee just niinku ite tahtoo.. huhhuh.. vaikka olen itse nainen niin en tajua tota asiaa vain.. naiset osaavat näköjään olla todella itsekeskeisiä paskiaisia tossa asiassa..eivät yhtään asetu miesten asemaan.. koska vaikka miten nainen on yh niin mies joutuu silti maksamaan naiselle siitä että se paskiainen piti kakaran jota mies ei halunnut itselleen..

        miksi mies ei saa mitään päättää tommosessa asiassa?? miksi miehen mielipidettä ei kuunnella ollenkaan???
        oletetaan vain et mies pysyy siinä vierellä ja jos ei pysy niin sit mies on itsekäs paskiainen joka ei rakasta muijaansa riittävästi.. huhhuh.. nyt ymmärrän miks nykyisin miehet ajautuvat herkemmin itsemurhan partaalle.. eihän tommosessa elämässä ole vitunkaa järkeä..
        miksi miehen pitäisi niellä kiltisti se kaikki paska mitä joutuu kantamaan?? miksi nainen on tässäkin tilanteessa taas kerran se jumala joka saa päättää mitä tapahtuu.. miehen on vain hyväksyttävä tilanne.. aivan liian julmaa tommonen.. ja sit vielä naiset haluaa tasa-arvoa.. TÄMÄKÖ vittu SITÄ ON??? kysyn vain..

        paskiaisia naiset tosiaan osaa olla, tosin sitä ei voi sanoa niistä jotka haluaa suojella lastensa elämää, ei tappa heitä!

        "koska vaikka miten nainen on yh niin mies joutuu silti maksamaan naiselle siitä että se paskiainen piti kakaran jota mies ei halunnut itselleen.. "

        Ei joudu jos nainen ei vaadi. Elareita maksetaan sossustakin.

        Mitä naisen sitten pitäs tehdä?? Tappaa haluamansa lapsi itsekkään ja vastuuttoman ukon mieliks?? Jos tyhmä äijä lähtee niin menköön, ei tollasella luikertelevalla niljakkeella muutenkaan mitään tee.


    • Etsi oikea mies

      Älä taivu aborttiväen uhkauksiin ja painostukseen. Pidä ja varjele lapsesi. Tiedät itse, että se on oikein ja parasta.

      Kukaan oikea mies ei vaadi lapsensa henkeä vaan puolustaa sitä.

    • kerronpa minäkin

      Ei kukaan normaali ihminen, jos aborttia vastustaa, niin taivu kenenkään painostuksen alla. Jos näin tekee niin on itsekin aborttia ajatellu mutta ei vaan voi sitä myöntää. Jos siihen päätyy niin se on helppo syytellä toisia "painostamisesta".

      • Lopeta väkivalta nyt

        Aborttiväki pyrkii syyllistämään uhrinsa. Röyhkeyttä on väittää, että "normaali ihminen" kestää aborttiväen painostuksen ja uhkailun. Parempi olisi lopettaa naisten uhkailu ja kyykyttäminen mukavuusaborteilla.


      • kerronpa minäkin
        Lopeta väkivalta nyt kirjoitti:

        Aborttiväki pyrkii syyllistämään uhrinsa. Röyhkeyttä on väittää, että "normaali ihminen" kestää aborttiväen painostuksen ja uhkailun. Parempi olisi lopettaa naisten uhkailu ja kyykyttäminen mukavuusaborteilla.

        "Röyhkeyttä on väittää, että "normaali ihminen" kestää aborttiväen painostuksen ja uhkailun."

        Ei ole röyhkeyttä vaan silkka totuus. Eihän se nyt ole mistään kotosin jos alkaa jonkun toisen mielipiteen mukaan elää elämäänsä. "Aborttiväki" ei painosta ketään aborttiin vaan kertoo omia mielipiteitään asioista kuten myös vastustajat kertovat omia mielipiteitään. Jos joku kokee että mielipide on "painostamista" niin se on kyllä ihan omaa luuloa.

        "Parempi olisi lopettaa naisten uhkailu ja kyykyttäminen mukavuusaborteilla."

        Kuka on uhkaillut?


      • Näpit irti äidistä
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "Röyhkeyttä on väittää, että "normaali ihminen" kestää aborttiväen painostuksen ja uhkailun."

        Ei ole röyhkeyttä vaan silkka totuus. Eihän se nyt ole mistään kotosin jos alkaa jonkun toisen mielipiteen mukaan elää elämäänsä. "Aborttiväki" ei painosta ketään aborttiin vaan kertoo omia mielipiteitään asioista kuten myös vastustajat kertovat omia mielipiteitään. Jos joku kokee että mielipide on "painostamista" niin se on kyllä ihan omaa luuloa.

        "Parempi olisi lopettaa naisten uhkailu ja kyykyttäminen mukavuusaborteilla."

        Kuka on uhkaillut?

        Jos luet aloittajan aloituksen, havaitset, että aborttiväki - abottien edistäjät ja aborttiin yllyttäjät - painostavat aloittajaa teilaamaan lapsensa.

        Jättäkää lapset rauhaan. Pitäkää näpit irti odottavista äideistä.


      • kerronpa minäkin
        Näpit irti äidistä kirjoitti:

        Jos luet aloittajan aloituksen, havaitset, että aborttiväki - abottien edistäjät ja aborttiin yllyttäjät - painostavat aloittajaa teilaamaan lapsensa.

        Jättäkää lapset rauhaan. Pitäkää näpit irti odottavista äideistä.

        "näpit irti äidistä".

        Luin aloituksen enkä huomannut kenenkään muun painostavan aloittajaa aborttiin kuin hänen miehensä. Hän ei minun mielestäni ole "aborttiväki" ( keitähän ne muuten ovat?) vaan aloittajan aviomies ja tulevan lapsen isä.


      • Inha väki
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "näpit irti äidistä".

        Luin aloituksen enkä huomannut kenenkään muun painostavan aloittajaa aborttiin kuin hänen miehensä. Hän ei minun mielestäni ole "aborttiväki" ( keitähän ne muuten ovat?) vaan aloittajan aviomies ja tulevan lapsen isä.

        Jos luet tätä palstaa, huomaat painostajan olevan puoliso, äiti, kaverit. Abotteja edistää myös epämääräinen joukko surullisen hahmon ritareita, jotka hoitavat omaa traumaansa levittämällä tartuntaa. Mukana on myös teoreetikoita, joille aborttien edistäminen on ideologinen periaatekysymys. Tällaista inhaa aborttiväkeä parveilee odottavien äitien ja lapsien ympärillä.


    • Sari+35v

      Mietihän nainen hyvä, oletko mielummin onnellinen 3 lapsen äiti vaikka sitten sinkkuna tai paremman miehen kanssa..

      Vai kärsitkö lopun elämääsi miehen kanssa, joka haluaa määräillä sinua...

      Mistä lähtien naiset ovat alkaneet alistumaan näin paljon..

    • fffffffdsssdd

      Harvoin avioliitossa abortti tarvitaan. Miehesi uhkailee sinua... lapsellista touhua. Jos hän menee noin alas, niin sinut pitää laittaa vastauhkaus tyyliin... Lähde vaan, niin et saa tavata lapsia ikinä.

      Kerro miehellesi, että moni perhe toivoo sitä ensimmäistäkin lastaan kovasta... toiset vaan leikkii raskauksilla..

    • kolmen lapsen äiti

      Nyt rauhoitut ja mieti asioita joka ikisestä suunnasta.
      Älä unohda että kyse on SINUN ELÄMÄSTÄ.

      Oletko onnellinen avioliitossasi?
      Oma mielipiteeni on että jos joku rakastaa toista ihmistä, niin ei silloin uhkailla erolla. Oli asia sitten pieni tai suuri kuten sinun tapauksessa.
      Se jos joku on itsekästä.

      Lapsen saaminen on iso asia elämässä ja tottakai se jännittää ja pelottaa ketä tahansa.
      Mieti itseäsi.
      Olet ensiksi äiti ja sitten vaimo. Vai toisinpäin?!
      Jos sinä todella haluat tämän lapsen ja myös pidät sen, niin ehkäpä miehesi ennen pitkää alkaa kiinnostumaan siitä pienestä ihmeestä joka kasvaa sinun sisälläsi.

      Yritän kuvitella tilanteesi ja itse tekisin niin että pitäisin lapsen, koska vaikka kuinka rakastankin omaa miestäni niin kyllä omat lapset menee edelle joka asiassa. Vaikka tulisi ero.
      En myöskään haluaisi olla murhaaja. Tehtäväni on avustaa pientä sielua tähän maailmaan ei tappaa sitä jonkun muun tahdosta!
      Mitä mieltä itse olet abortista?

      Paljon voimia ja jaksamista sinulle.
      Oli päätöksesi sitten mikä tahansa niin tee se päätös omassa päässäsi.

    • Älä ihmeessä teetä aborttia, vaan heitä tuollainen mies pellolle! Asia ei luullakseni koskaan enää lakkaisi vaivaamasta parisuhdettanne, kun kerran itse haluat pitää kolmannen lapsen. Hyvä, lapsirakas nainen varmasti löytää itselleen uuden kunnon miehen.

    • maruska77

      Mä en kyllä ikinä olis tuollaisen idioottimaisen kontrolloivan miehen kanssa, joka alkaa heti uhkailemaan, kun asiat ei mene hänen mielensä mukaan. Jätä tuollainen mies jo nyt, ennenkuin menee pahemmaksi.

    • paljon elämää kokenu

      Sano ehdottomasti ei abortille ja et tule katumaan. Jos miehesi lähtee et menetä paljon, koska todellinen rakkaus ei toimi niin.

    • ********************

      Näinköhän saat edes aborttia?

      Olet aviossa ja on edellisiä lapsia. Ei abortin saaminenkaan aina ole mikään itsestäänselvyys, ikäänkuin kaupan hyllyltä tilataan.

      Ikääkin sinulla on sen verran että sen perusteella aborttia ei anneta, ja jos terveytesi on hyvä, niin todennäköisesti voivat kieltäytyä tekemästä sinulle aborttia.

    • elämä on

      Vastoin omaa arvo maailmaa ei pidä suostua aborttiin tai mihinkään muuhunkaan painostukseen. Vaikka miehesi lähtisikin niin vasektomiaan palatakseni hänen kannattaa varmaan toteuttaa se koska tuskinpa hän vasta lapsia haluaa. Kun tuntuu olevan välinpitämätön ehkäisyn suhteen...
      Lapsirakkaana ihmisenä teet kuten sisimmässäsi haluat ja koet oikeaksi, älä tahraa tuntoasi muiden vaatimuksesta.

    • höhöhö

      no entäpäs jos miehes sanois että tapa naapuri tai mä eroon, ja et tee sitä , niin tuskin sä syyttäisit ittees että "aiheutin eron lapsillemme" silloinkaan.Miehesi on murhaaja ja rikollinen, ja vieläpä vastuuton ja lapsellinen, eikä sekään vielä riitä, vaan: avionrikkoja, lupauksensarikkoja Jumalan edessä ja seurakunnan todistajien edessä, ja vanhempiesi edessä, pihi. ja narsisti. Eikä sekään vielä riitä: vaan yrittää toisia saada murhaamaan. Se jättäis sut kuitenkin myöhemmin, oisit yksin mummona ilman 3 :tta lasta joka pitäisi susta huolta. Te lapsi ihmeessä , tää on sun elämä, eikä muiden, oot vastuussa itelles ja JUmalalle.

    • suo siellä...

      Miehesi kuulostaa ikäisekseen (oletan hänen olevan omaa ikäluokkaasi ja lastenne isä) vastuuttomalta mieheltä. Onko hän koskaan kertonut, ettei halua lisää lapsia? Luulen, että jos miehesi hylkää tuolla tavoin odottamasi lapsen, niin sinäkin koet itsesi hylätyksi samoin tein. Korjaantuuko suhteenne entiselleen milloinkaan, jos painostettuna teet abortin? Jos et tee ja vaikkei miehesi ottaisikaan eroa, niin pelkäänpä, että juopa välillänne on silloinkin valmis. Toivoahan voi, että mies nähdessään tulokkaan alkaa automaattisesti rakastaa tätä, mutta sekään ei välttämättä takaa teidän suhteenne palaamista hyväksi :Olethan itse tullut hylätyksi odottaessasi tuota lasta, niin kuinka voisit luottaa miehesi täydelliseen lojaalisuuteen tulevaisuudessa? Jos teet abortin, niin onko miehesi valmis sterilisaatioon vastaisten vahinkojen välttämiseksi?

    • Miehelläsi.

      On aikuisena ihmisenä myös oikeus omaan mielipiteeseen. Jos miehesi ei halua lasta ja sinä taas haluat sen,niin päätös on helppo,eli ero tai sitten se abortti. Edellinen kirjoitti miehen strelisaatiosta. Onhan myynnissä edullisia ehkäisyvälineitä,kuten kondomi.

    • 4v yh-äiti

      hei abortti on suotava vain alaikäisille jotka eivät pysty huolehtimaan ees ittestään. ekan raskauden aikaan olin yksin alusta asti nyt lapsi täyttää jo 5v ja olen onnelinen että en tehnyt aborttia nykyisessä suhteessa olen ja ajatukset ei pysy kasas kun pähkäilen että teenko abortin vai ei.
      kun alkaa miettimään että kuinka paljon on pariskuntia jotka yrittää ja yrittää lasta onnistumatta ja toiset juoksee polilla laittamassa elämän alkua kesken!! ja varsinkin avioliitossa ei sais tehä aborttia. siinä tulee sit syytettyä' ihteensä loppu elämän et tapoit pienen elämän. MINÄ EN MOISEEN LÄHTIS!
      nii ja olen ollu yh 4v ja hyvin olen pärjänny ja onneksi oma perhe tukee ja auttaa. koulunikin kävin loppuun lapsen kanssa.. jos vaan päättää et pärjää nii sit muuten pärjää ! eli jaksamisia sinne ja kyl se mies ymmärtää sun päätöksen kuhan kerrot omat tunteesi sille!!

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      152
      3349
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      55
      1134
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      227
      963
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      43
      920
    5. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      873
    6. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      284
      870
    7. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      860
    8. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      54
      839
    9. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      65
      814
    10. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      46
      804
    Aihe