Sijaiskoti kissalle?

Sijaiskoti??

Olen miettinyt tässä kun omalla kissallani saattaa olla jonkinnäköinen käytösongelma, koska kissani pissii paikkoihin minne ei saisi ja kakkii myös.
Olen miettinyt voisiko ongelma johtua jos kissalla on vaikka tylsää?
Sillä olen 3 vuorotyöläinen eli en ole aina kotona ja alkaa tuntua että kissa saattaisi olla yksinäinen. Leikitän kissaa aina kun on mahdollista ja ulkonakin käydään.
Kissa on myös leikattu noin viikko sitten.
Olen kokeillut kaikkea, etikkaa, sitruunaa ja kissakarkoitetta mutta pissiminen jatkuu. Eläinlääkärin kanssa keskusteltu asiasta ja sanoi että kissalla saattaa olla myös jonkinmoinen käytösongelma.
Virtsanäytteet otetaan samalla kun rokotetaan seuraavan kerran kun viimekerralla ei ollut mahdollista (ei ollut virtsaa). Ja tässäkin mainitsen, että minä EN ole poissulkenut sairauksien mahdollisuutta kun kissahan ei oikein osaa kertoa että siihen sattuu.
Mutta kissa on siis vasta leikattu kolli ja kohta 9 kuukautta vanha.. Maatianen.
Ja olen kissalle aloittanut pari kuukautta sitten puoli raakaruokinnan (vai miten se olisi fiksuinta sanoa). Eli aamuisin märkäruokaa, iltaisin lihaa ja raksuja harvemmin ns "herkkuina".
Boksin siivoan asianmukaisesti, kokeilin eri hiekkalaatua eikä kelvannut joten palasin samaan.

Joten olen alkanut miettiä että jos kokeilisin kissalle kaveria, voisiko se helpottaa vai kenties pahentaa tilannetta? Ja juuri sen takia ajattelin kokeilla ns. "sijoitus kissaa" Eli siis toimisin sijaiskotina.
Kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
Millainen kissa kannattaisi ehkä ottaa tälle rasavillille kaveriksi, villi vai rauhallinen?
Mikä olisi paras paikka ottaa tälläinen kissa sijaiskotiin?
Kiitoksia jo kaikille etukäteen vastanneille :)
Haluaisin myös mielelläni kuulla jos joku on toiminut sijaiskotina niin siitä kokemuksia. :) Kiitoksia :)))

3

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijoituskoti??

Ja siis vielä sen verran että en ole jättänyt kissaa heitteille tai mitään muutakaan vaan tarkoitin sitä että kun olen 3 vuorotyöläinen niin en ole 24/7 kotona leikittämässä kissaa.. Kissa siis saa normaalilla tavalla huomiota ja leikittämistä kuten aina ennenkin, mutta kissa on vaan hirveän huomionkipeä ja hellyyden kipeä. Nukkuu vieressä ja kun tulen töistä kotiin kovaan äänen tulee poju morjenstamaan ja kehräilemään sekä hengailee sylissäkin varmaan sen tunnin verran kun olen kotiin päässyt.
      Eli kissa on hellyydenkipeä ja ihmisläheinen. Tosin se ei ole muiden ihmisten kimpussa samalla tavalla kuin minun ja minä olen ainut jota se tulee koskaan edes moikkaamaan. :)

• denverrr

Ensinnäkin pitäisi saada se virtsanäyte eläinlääkäriin ja nopeasti. Virtsavaivat voivat yltyä pahoiksi nopeastikin (johtaa mm. hengenvaaralliseen tukokseen). Myös tuo vääriin paikkoihin kakkaamisen syy pitäisi selvittää eläinlääkärissä. Kannattaa käydä pieneläimiin ja mieluiten kissoihin erikoistuneella klinikalla, siellä nämä ongelmat tunnetaan parhaiten.

Mitä hiekkaa käytät? Kissalle yleensä mieluisin ja luonnollisin hiekka on hienojakoinen mikrohiekka. Myös vessalaatikon mallia kannattaa miettiä ja kokeilla avolootaa ja katollista koppia.

Millä ruualla ruokit? Marketin raksut sisältävät yleensä paljon viljaa, joka altistaa virtsavaivoille. Myös märkäruokaan kannattaa satsata eikä ostaa halvinta vaihtoehtoa.

Suosittelisin ensin hoitamaan nuo pissaongelmat kuntoon ja katselemaan sitä kissakaveria sitten, mutta kyllähän se on totta että suurin osa kissoista - varsinkin kun kissasi on noin nuori - viihtyy parhaiten toisen kissan seurassa.

• Sijaisskoti

Eläinlääkärin kanssa keskustelin jo asiasta ja kehotti pistämään kaksi hiekkaboksia.. Kissa on kuulemma sen verran reviiri tietoinen ja nyt pissailu on ainakin toistaiseksi loppunut !
      Mutta kyllä pissi näytteet otetaan samalla kun poju rokotetaan jotta saan varman vastauksen siihen ettei ole kyse mistään vakavemmasta.
      Siis iltaisin annan lihaa aamuisin märkäruokaa, (latzia shebaa yms) ja kuiva ruokana toimi Applawsin natural kitten food, joten olen ruokintaankin satsannut. Jossain vaiheessa vaihdetaan tuohon raakaruokintaan kokonaa. :)
      Hiekka on jotain rainbown paakkuuntuvaa hiekkaa ja on kelvannut ainakin ennen ihan hyvin ja nyt tosiaan kun on kaksi boksia niin ei ole pisuleita tullut vääriin paikkoihin..
      Kissa leikkauksestakin on nyt noin viikko.
      Kiitoksia sinulle kumminkin asiallisesta vastauksesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe