Jälkeenjäänyt

hrthtsrhrhh

Tuntuu kuin olisin vielä vuosia takana.


Ystävistäni on tullut pitkiä, on harrastukset, kaverit, rikkaat vanhemmat, mopot, ihmisiä jotka ovat heistä kiinnostuneita, he ovat hyviä koulussa jne.

Minä taas

Normaalipituinen, ehkä jopa vähemmän, en ole suosittu, ei ole rikkaat vanhemmat, ei ole mopoa eikä tule olemaan, oon pelkkä "se" tyyppi, olen älykäs mutta laiska sen takia koulumenestykseni ei ole hyvä.

Tuntuu vaan että jään kaikesta paitsi tai jopa että he ovat menneet ohitseni ajassa..

14

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei yhtään parempi

      En nyt itse ole omassa tilanteessani yhtään parempi, mutta "rikkaat vanhemmat" ei pitäs olla mitään olennaista. Eikä muutama vuosi varsinkaan tähän vaikuta. Pituus, onko silläkään taas mitään väliä, jokainen ihminen on omalla tavallaan kaunis. Ei varmasti ole millään tavalla rohkaisevaa, mutta laiskuus on varmasti syy, minkä takia et ole suosittu. Täytyy vain ottaa itseä niskasta kiinni, ja alkaa liikkumaan kavereitten kanssa.

      Itse olen 16v poika, enkä ollut yläasteella millään tavalla suosittu, ehkä vähän kiusattukin. Koulusta ei tullut mitään koska oli poissaoloja ja nukuin tunneilla, nyt menin toiselle paikkakunnalle lukioon josta en tunne ketään. Olen saanut kavereita, mua pidetään jossain mielessä jopa muita parempana. Itsellä kuitenkin painaa mielessä vielä yläasteen ja yksinäisyyden aikainen masennus. Mitä mä nyt haen tällä on se, että elämässä on hitaita "suvantovaiheita" mutta vähän kun tekee oman itsensä eteen, niin kyllä se siitä lähtee taas rullaamaan. Ulkonäköpaineet kyllä katoaa kun opit näkemään itsesi omilla silmilläsi.

    • ....asd....

      Don't be "that guy" dude

    • Visu Viivi

      Onko suomikin täynnä homoja ? En neuoisi nuorelle pojalle että myy itseäsi . Voi hän muutenkin tienata rahaa . Voi alkaa jakamaan lehtiä ja mainoksia . Tulot säästää ja ostaa se mopo josta hän kirjoitti . Ei se ole vaikeaa kun tarttuu vaan töihin . Netissäkin voi myydä omia vanhoja vaatteitaan ja muita tavaroita joista ei pidä enään . Minäkin myin tänään pieneksi käyneen nahkatakkini ja sain siitä 22 euroa . Vanhat kengät myin niin sain 3 euroa . jne...

    • JK

      VAI NIIN

    • arar34
    • 098765,1

      Sinun pitäisi tulla itsellesi vihaiseksi tuosta asiasta. Ajattele millainen läskipää olet viisikymppisenä, jos jatkat noin. Sitten vaan painat jatkossa apinan raivolla.

    • Et kerro viestissäsi ikääsi, mutta oletan, että olet vielä yläkoulussa, koska nostat tuon mopon niin tärkeäksi :)
      Miksi olet ajautunut tuohon tilanteeseen? Onko syy itsessäsi, perheoloissa, kavereissa (etkö ole tullut toimeen heidän kanssa jne.?), tai jossain muussa? Näet itsesi ihmisenä, jolla ei ole arvoa ja muuta ovat täydellisiä. Näin "keittöpsykologin" näkökulmasta tuo voi helposti johtaa jopa masennukseen, siksi suosittelisinkin käyntiä terkkarilla tai kuraattorilla puhumassa asioista. Jo se yleensä helpottaa, kun tietää, että joku toinenkin tietää ja välittää asiasta.
      Uusia kavereita on vaikea saada "väkisin" hankkimalla, eli pyydät jotain puolituttua tms. jonnekin, helpompaa on, jos voit jonkun nykyisen kaverisi kautta tutustua uusiin ihmisiin, tai menet vaikka joihinkin nuorten tapahtumiin, niistä etsivä löytää aina seuraa :) Niin, ne kaverit ja ystävät ovat ihmiselle välttämättömiä.
      Tsemppiä Sinulle ja toivottavasti näistä oli jotain hyötyä, vaikka aloituksesta on jo mennytkin aikaa :)

    • dwwwsss

      Ei tuo oo vielä ees paha, mun kymmene vuotta nuorempi serkkupoika menee mun ohi ja itellä ikää 23v. Ja siis johtuu mun isästä.

    • lucy.

      Ihmiset kehittyy eriaikaan, kaikki omalla vauhdillaan.

      Suosittelen tekemään itseäsi kiinnostavia asioita,
      eikä myöskään kannata vaatia itseltään liikaa.
      Jos antaisit itsellesi aikaa kehittyä rauhassa, vaikka se hitaalta tuntuisikin.

    • kaikkea nähnyt:)

      älä kiinnostu asioista mitä toiset sulle tuputtaa. kiinnostu asioista mitkä ovat sinulle mieluisia. omalla kohdalla se oli juoksu, punttisali ja uinti. älä rakenna elämäsi siltaa heti. rakenna se pikkuhiljaa palikka kerrallaan. parhaimmatkin linnat on rakennettu perustuksien päälle:D

    • ahkeruus on ilomme

      Hienoa, että mietit ja ajattelet asiaa. On tärkeää, että tajuat sen, että ihmiset syntyvät erilaisiin perheisiin emmekä me kukaan synny tasa-arvoisina (lain mukaan kyllä, käytännössä vaan toisilla on paremmat lähtökohdat elämäänsä kuin toisilla). Se, mikä täällä Suomessa on kuitenkin hienoa on se, että köyhistä oloistakin voi ponnistaa pitkälle, jos todella päätät niin.

      Jotta saat asioita aikaiseksi, aloita siitä, että nukut riittävästi yöunta. Toinen asia, joka passivoi on tietokone. Tietokone on hyvä orja, mutta huono isäntä. Ole sinä siis se isäntä äläkä päästä itseäsi tietokoneen orjuuttamaksi.

      Mieti, että mikä on sulle tärkeää. Jos jotain haluat todella kovasti, niin sen myös saat. Mieti, että onko laiskottelu tärkeämpää kuin se, että menestyt koulussa, saat hyvän työpaikan tms. Älä kadehdi muita niin, että olet heille kateellinen ja katkera, vaan käytä heitä tavoitteena, että sinäkin haluat noita asioita ja teet kaikkesi saavuttaaksesi sen.

      Jos esimerkiksi haluat mopon, niin mieti, että miten voit sen saavuttaa. Riittääkö se, että ajat mopokortin ja pyydät mopoa lainaksi silloin tällöin? Vai pitääkö mopon olla oma? Katso netistä mitä sellainen maksaa. Kun tiedät hinnan, niin mieti, että miten saat rahat kasaan sitä varten. Saatko viikkorahaa? Voisiko siitä laittaa säästöön vähän? Entä voisitko jakaa mainoksia ja sen lisäksi yrittää saada kesätöitä?

      Minä en ole rikas ja lapsenikin ovat siitä huonossa asemassa, että en voi tarjota heille ulkomaanmatkoja tai kalliita juttuja. Olen kuitenkin valmis tukemaan ja kannustamaan lapsiani. Poikani on suunnilleen saman ikäinen kuin sinä ja hän sai mopon omilla rahoillaan. Osan hän sai rippilahjoina, mutta hän myös säästi yli vuoden ajan rahaa (kesätyö ja urheiluseurassa erotuomarina), jotta sai rahat kasaan. Mopo oli hänen unelmansa ja hän päätti, että hän aikoo sen saada.

      Poikani ei ole rikas eikä hän pärjää huippuhyvin koulussa, mutta hän itse tietää, että vain hän itse voi päästä haluamaansa ammattiin tekemällä töitä, jotta saa riittävän hyvän todistuksen. Itse olen koko ajan korostanut, että ainakin kieliin ja matematiikkaan pitää panostaa, koska niitä on vaikea oppia myöhemmin.

      Älä ajattele, että olet tyhmä ja laiska, vaan ajattele, mitä mahdollisuuksia sinussa on. Olet vielä nuori, joten sinulla on kaikki mahdollisuudet vielä elämässäsi edessä. Korostan sitä, että sinä itse olet vastuussa elämästäsi ja sinä itse päätät, että mihin suuntaan lähdet elämääsi viemään.

      Aloita pienillä askelilla. Älä mene heti koulun jälkeen tietokoneelle, vaan yritä tosiaan, että tekisit ne läksyt ekaksi. Jos nukut kunnon yöunet, niin tunneillakin jaksaa seurata paremmin. Tee mieluummin 15 min läksyjä joka päivä kuin ei ollenkaan. Kun olet tehnyt läksyt, asia ei paina mieltäsi. Se on vapauttavaa.

      Myös kuntoilu on siitä jännä, että kun rasitat itseäsi, saat enemmän energiaa. Juoksu pururadalla ja kotona punnertaminen, vatsarutistukset, jalkakyykyt jne eivät maksa mitään, mutta kasvattavat kuntoa, lisäävät jaksamista ja tekevät kropastasi vieläkin paremman näköisen. Hyvä fyysinen kunto lisää itseluottamusta.

      Yritä olla vähän aktiivisempi edes joskus. Onko kotipaikkakunnallasi esim. nuorisotilaa, jossa muitakin käy? Vaikka he eivät olisikaan parhaita kavereitasi, niin ihan jees -kaveritkin on parempia kuin olla tietokoneella kaiket päivät.

      Muista, että murrosikä on aika lapsuuden ja aikuisuuden välillä. Fyysinen kasvaminen ei tapahdu hetkessä ja silloin "taantuu" hetkellisesti. Älä siis ole liian ankara itsellesi. Et ole menettänyt vielä mitään ja sulla on mahdollista saavuttaa kaikki haluamasi, kunhan olet valmis tekemään työtä sen eteen.

    • sdlfasälökdf

      Kaikilla on mahdollisuus. Pidä fyysisestä terveydestäsi huolta. kun kunto nousee oikealla liikunnalla ja ruokavaliolla, itsetuntosikin kasvaa kohisten. ja hyvä itsetunto on avain menestykseen. Itsesäälivä ja omiin virheisiin takertunut ihminen ei pitkälle pääse, on sitten rikkaat vanhemmat tai ei. Virheetöntä ihmistä ei ole olemassa, on vain osattava hyväksyä virheet ja elää niiden kanssa.

      Heitä ensimmäiseksi huonot hiilihydraatit pois, niin energiaa alkaa virrata aivan eri tavalla. Ota selvää asiasta.

    • Helppo vastata.

      Laiskuudestasi pääset eroon samanlailla,kuin reippaudesta. Aloittaja kirjoitti olevansa älykäs,se ei pidä paikkaansa, koska koulumenestys on heikko ja hän kyselee netistä neuvoja laiskuuteensa. Älykäs menestyy opinnoissaan hyvin ja älykkään ei tarvitse kysellä neuvoja netistä,vaan älykäs kysyy ongelma tilanteessa neuvoja/ohjeita alan asiantuntijalta.

    • Harvemmin nuorena kukaan oikeasti haluaa olla yksin kotona hillumassa j aniin edes päin, tai olla edes laiska, nuorena on energiaa vaikka kuinka paljon.

      Se ettei ole koskaan oikein saanut tai löytänyt suuntaa sille energialle voi viedä elämänhalut aika helposti.

      Omasta kokemuksesta, jos ei ole mitään suuntaa elämällä, niin kaikki tuntuu aika paskalta. Elämä tarvitsee jonkin tarkoituksen, ja se tarkoitus on sitten jossain syvällä omassa itsessä ja se tulisi löytää että kaikki elämän vaikeudet olisi helpompaa kestää.

      Jos todella haluat esimerkiksi mopon, niin sen hankkimisen realistinen suunnittelu olisi hyvä äajan vietettä, siinä samalla sitten nähdä ihmisiä ja tehdä kaikkea muuta. Ja jos se ei millään onnistu kun olet kaikkea miettinyt, niin sitä voi sanoa itselleen, että yritin ainakin, ja seuraavaa maalia kohti taas.

      Kun olet vähän vanhempi, niin mopoilla sun muilla ei ole enää oikeastaan mitään väliä, joskus itse mietin kun nuoret jaelee mopoilla ohi, kuinka mukavaa oilsi ollut jos itse olisi voinut tehdä samoin joskus nuorena, se on menetys itsessään, mutta ne menetykset pitää ottaa kiinni tässä ajassa, ja etsiä porukkaa joiden kanssa tehdä kaikkea kivaa nyt.

      Olen jäänyt paljon jälkeen elämässä, mutten syytä ketään siitä, ei sille voinut mitään. Nytteen kuitenkin asioita eteeni ja se tuntuu hyvältä, epäonnistumisillakaan ei ole niinkään paljoa väliä, koska yritän ja se siitä, aj minulla on tavoitteita itseni suhteen, riippumatta siitä paljonko rahaa minulla on tai mitä muut minusta ajattelevat, se olisi ehkä se tärkein asia.

      Kaikki alkaa itsestä, ensin sinä, sitten vaikka asunto/huone ja sen siisteys sun muu, sitten muu elämä kuten koulu, ja joskus näitä voi sitten tasapainotella, esim itse olin asunnottomana, tuhlasin kuukausia etsiessä asuntoa, kunnes tajusin, että minun tulee vina käydä koulua vaikka olisinkin asunnotta :)

      Kysy itseltäsi, että mitä sinä oikeasti haluat, ja pikku hiljaa, kuukausien kuluessa, alkaa oikeat halut järkjestäytyä. Ensin ehkä haluat jotain epäoleellista, jonka tajuat myöhemmin olevan tyhmää, mutta mietit vaan koko ajan, ja anna ajatusten järjestyä. Älä ressaile, jos elämälläsi ei oikeasti ole mitään suuntaa, etkä mitään halua, niin eipä siihen pakottaminenkaan oikein auta. Mitä sinä sitten menetät jos mitään et edes oikeastaan halua :) Mutta älä jää siihen, mieti niin kauan kunnes idean saat, ja siitä sitten eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      2045
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2006
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1683
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1511
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe