Niin totta niin totta

ikimuori1

Vartuit kotiruualla, ajoit polkupyörällä ilman kypärää, sait tukkapöllyjä kun siihen oli aihetta, sinulla oli telkkari jossa oli 3 kanavaa ja jouduit nousemaan sohvalta kanavan vaihtoon, kelasit C-kasetteja lyijykynällä, kaupat olivat sunnuntaisin kiinni, kukaan ei puhelimessa kysynyt "Missa muuten olet?". Ajoit autoa ensimmäisen vuoden 80km -lätkä takaikkunassa.

Maailma muuttuu lyhyessä ajassa.

51

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

      Mutta tämä palsta on syöpäpotilaiden,tai oli:(

    • niinpäniin...

      Kyllä sä oot sitten ihana,. Uhrautuvaisesti käytät aikaasi etsimällä youtube-videoita ym. hauskuuttaaksesi syöpäpotilaita. Kyllä meidän kärsimyksemme ovat vähäpätöisiä sinun vaivoihisi verrattuna. Ei ole helppoa sinun huolehtivainen elämäsi. Syöpää sairastavat ihan hiljenevät lukemaan sinun ihastuttavia kirjoituksiasi ja ovat onnesta sanattomia.

      • Ubuppiduu

        Emmä kyl näe täs ketjus juuttuubia? Näkeeks toiset???


      • ei myöskään syöpäpot

        Totisinta totta!


      • Lisää ihania tuupeja

        Ihanaa kun on joku joka kaiken ymmärtää,syöpä potilaat on synkkiä ja tarttee viihdykeitä eri muodoissa.



    • syöpä.07/11.

      Tällaisen aloituksen voisi laittaa jollekkin mulle,kuin syöpåpotilaiden keskusketlu palstalle.
      Tiedätkö sinä ketjun aloittaja,että Suomi 24:llä on monia palstoja,mm. huu-haa ja kaikkia muita.

      Syöpää sairastavana en ihan tajua näitä sinun kirjoituksia tänne,jotenkin haluat koko ajan vähätellä syöpää sairastavai,pahoittaa meidän mielemme.

      Taisit karkoittaa myös lyhytsuoliset täältä,mitä haluat ,meistä syöpään asirastuneista?

      Minulla oli eilen sytostaattihoito,olen väsynyt.

      Sinä et sitä voi ymmärtää,et ole sairastanut syöpää,jos olisit,et kirjoittaisi tänne niin,kuin useilla eri nimimerkeilläsi kirjoitat.

      • Lusiina pois pois

        Näinhän se on.Lusiina tuli palstalle joulun tienoissa ja sen jälkeen syöpäpotilaat ovat jättäneet palstan,eivät vain enään jaksa olla täällä.Ja syyn tietävätkin kaikki.

        Miksi EI-syöpäpotilas saa pilata palstan?


      • Ihana lusiiina/muori

        Lusiina on paras ja osaa kaiken parhaiten!


      • Ihana lusiiina/muori kirjoitti:

        Lusiina on paras ja osaa kaiken parhaiten!

        No se on sun mielipide ;)


      • Tuubi 1000
        lusiina5 kirjoitti:

        No se on sun mielipide ;)

        :))))))))))) OOOT SE PARAS:)))))))))))))LISÄÄÄÄÄÄTTTTTTTUUUUUUUBBBBBBBBEEEEEJJJJJJJJAAAAAAA


    • 14+2

      ikinuori1:n viimeinen kirjoitus klo noin 22.30 on poistettu! Ylläpito poisti pyynnöstä.

      • ikimuori1

        Uusiksi kirotusvirheiden vuoksi:

        Mut tätä aloitusta ei poistettu tai siirretty eli tahtooko tämä tarkoittaa sitä et tämä saa täällä olla. Jos näin niin iiisot kiitokset. Tähän aiheeseen ei enää tarvitse palata.


      • 642abc
        ikimuori1 kirjoitti:

        Uusiksi kirotusvirheiden vuoksi:

        Mut tätä aloitusta ei poistettu tai siirretty eli tahtooko tämä tarkoittaa sitä et tämä saa täällä olla. Jos näin niin iiisot kiitokset. Tähän aiheeseen ei enää tarvitse palata.

        Mutta oliko eilisiltaisen viestisi sisältö sitten sopimaton tänne palstalle kun se poistettiin. Turhaahan tuollainen kirjoittelu ja uhoilu on. Aloitushan on ok, mutta sen jälkeinen väittely ei. Täällä saadaan väittely aiheesta kuin aiheesta.


      • ikimuori1
        642abc kirjoitti:

        Mutta oliko eilisiltaisen viestisi sisältö sitten sopimaton tänne palstalle kun se poistettiin. Turhaahan tuollainen kirjoittelu ja uhoilu on. Aloitushan on ok, mutta sen jälkeinen väittely ei. Täällä saadaan väittely aiheesta kuin aiheesta.

        No ei kai se sopimaton ollu muutoin kuin et olisi saanut jäädä kokonaan tekemättä :-). Voihan se olla et on sopimatonta vastata tehtyihin suoraan itselle kirjoitettuihin viesteihin, mene ja tiedä.
        Uhoilu? Minähän yritin saada siinä kaikkia tyydyttävän kompromissin aikaiseksi.
        Onko mielestäsi syöpä.07/11.- nikin 22.9.2011 22:19 kirjoittama kommentti sitten sopiva tälle palstalle?


      • 642abc
        ikimuori1 kirjoitti:

        No ei kai se sopimaton ollu muutoin kuin et olisi saanut jäädä kokonaan tekemättä :-). Voihan se olla et on sopimatonta vastata tehtyihin suoraan itselle kirjoitettuihin viesteihin, mene ja tiedä.
        Uhoilu? Minähän yritin saada siinä kaikkia tyydyttävän kompromissin aikaiseksi.
        Onko mielestäsi syöpä.07/11.- nikin 22.9.2011 22:19 kirjoittama kommentti sitten sopiva tälle palstalle?

        Kuten mainitsin niin turhaahan ja tyhjänpäiväistä mm. tämän ketjun sisältöinen kirjoittelu on, koskee myös syöpä.07/11. Tämä on minun mielipiteeni.
        Kyllä täällä kaikkien pitäisi mahtua kirjoittamaan, muistetaan että keskustelupalsta on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten.


      • ikimuori1
        642abc kirjoitti:

        Kuten mainitsin niin turhaahan ja tyhjänpäiväistä mm. tämän ketjun sisältöinen kirjoittelu on, koskee myös syöpä.07/11. Tämä on minun mielipiteeni.
        Kyllä täällä kaikkien pitäisi mahtua kirjoittamaan, muistetaan että keskustelupalsta on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten.

        Nyt puhut enemmän kuin asiaa. Olemme samaa mieltä aiheesta.


    • Wgrzuxa

      Lopusta puuttuu lause: "kopioi tämä seinällesi jos olet samaa mieltä" Suosittu facebookissa.

      • ikimuori1

        No minulla kyllä lukee siel vain jotta Tykkää/kommentoi :-).


      • naamakirja kans
        ikimuori1 kirjoitti:

        No minulla kyllä lukee siel vain jotta Tykkää/kommentoi :-).

        Onko sulla ihan oma naamakirja)


      • naamakirja kans kirjoitti:

        Onko sulla ihan oma naamakirja)

        Eioo


      • Ny narraat ;)
        naamakirja kans kirjoitti:

        Onko sulla ihan oma naamakirja)

        Sissossaakeli. Voiko naamakirja olla muukin kuin oma? Ei kai...................................


      • Hännätön Heikki
        lusiina5 kirjoitti:

        Eioo

        Hanki ja älä blogita,missä on kaikki palstaa tarvitsevat?


      • Lusiina
        Hännätön Heikki kirjoitti:

        Hanki ja älä blogita,missä on kaikki palstaa tarvitsevat?

        En tiiä, mihin lie menneet?


      • Hännätön Heksa
        Lusiina kirjoitti:

        En tiiä, mihin lie menneet?

        Meni sinne mihin käskit mennä,täähän on sun ihan oma blogi,raukka :( Moni tarvitseva ei enään kirjota,kiitti sulle,ookko ylpee itestäs,"läheinen":)?


      • Lusiina
        Hännätön Heksa kirjoitti:

        Meni sinne mihin käskit mennä,täähän on sun ihan oma blogi,raukka :( Moni tarvitseva ei enään kirjota,kiitti sulle,ookko ylpee itestäs,"läheinen":)?

        Missä häntäs Hexa ;?

        Mihin "käskin" mennä, valaises hiukan.


      • Lusiina
        Ny narraat ;) kirjoitti:

        Sissossaakeli. Voiko naamakirja olla muukin kuin oma? Ei kai...................................

        Voi kuulema olla ;)


      • Ikimuori 0
        Lusiina kirjoitti:

        Missä häntäs Hexa ;?

        Mihin "käskin" mennä, valaises hiukan.

        Lue mitä itte kirjotat,sää oot palstan kingi,onks täälä muita kirjottamas? Ei näy,kun sää!


      • lusiina
        Ikimuori 0 kirjoitti:

        Lue mitä itte kirjotat,sää oot palstan kingi,onks täälä muita kirjottamas? Ei näy,kun sää!

        Ja sää :) :)


    • Mailta

      Muuten pitää paikkansa täälläkin, mutta sitä 80 lätkää ei ollut. Se tuli myöhemmin.

      • ikimuori1

        Kiitos Mailta.


      • 7399
        ikimuori1 kirjoitti:

        Kiitos Mailta.

        Tuo mailta taitaa olla ilmeisesti itse Ira


      • Noniinvarmaan
        7399 kirjoitti:

        Tuo mailta taitaa olla ilmeisesti itse Ira

        :-)


      • IkiMuori
        Noniinvarmaan kirjoitti:

        :-)

        Oikeastaan tekisi mieleni sanoa jotta toivottavasti on :-)).


      • syö.potilainen
        7399 kirjoitti:

        Tuo mailta taitaa olla ilmeisesti itse Ira

        mailta olisi ira,,,,päivän paras vitsi....heillä n enemmän eroa kuin yöllä ja päivällä,,,,,,,katsokaa vaikka mailtä huumoriakin aivan käsittämättömän terävää ja hauskaa,,,,entä iran huumori,,,ei mitään


      • IkiMuori
        syö.potilainen kirjoitti:

        mailta olisi ira,,,,päivän paras vitsi....heillä n enemmän eroa kuin yöllä ja päivällä,,,,,,,katsokaa vaikka mailtä huumoriakin aivan käsittämättömän terävää ja hauskaa,,,,entä iran huumori,,,ei mitään

        Mua kyl naurattaa, se selittäisi kyllä moooooooonta asiaa. JESS!

        Voihan Nuppi ja nahka

        http://www.youtube.com/watch?v=okRRcu5Lu2I


      • Maha kipeänä naurust
        IkiMuori kirjoitti:

        Mua kyl naurattaa, se selittäisi kyllä moooooooonta asiaa. JESS!

        Voihan Nuppi ja nahka

        http://www.youtube.com/watch?v=okRRcu5Lu2I

        Tuo video oli juuri niinkuin tämän palstan taso ja tyyli. Kiitos muori mahtavista nauruista.
        Onkohan joltain jäänyt aivot narikkaan kun luulee iraa ja mailta samaksi. Täytyy olla samalla älyllisellä tasolla kuin nuo ipanat.
        Kukahan tuo provooja on joka tuollaisia päästelee, mitä luulet?


      • Ikimuori
        Maha kipeänä naurust kirjoitti:

        Tuo video oli juuri niinkuin tämän palstan taso ja tyyli. Kiitos muori mahtavista nauruista.
        Onkohan joltain jäänyt aivot narikkaan kun luulee iraa ja mailta samaksi. Täytyy olla samalla älyllisellä tasolla kuin nuo ipanat.
        Kukahan tuo provooja on joka tuollaisia päästelee, mitä luulet?

        No jaa, kuka tietää ;-)


      • -ra
        syö.potilainen kirjoitti:

        mailta olisi ira,,,,päivän paras vitsi....heillä n enemmän eroa kuin yöllä ja päivällä,,,,,,,katsokaa vaikka mailtä huumoriakin aivan käsittämättömän terävää ja hauskaa,,,,entä iran huumori,,,ei mitään

        Heh heh jokaisella on oma huumorin taju.Yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä


      • Lusiina
        -ra kirjoitti:

        Heh heh jokaisella on oma huumorin taju.Yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä

        Näinpä on -ra :). Ja yks anopistaki :). Onneksi meitä on moneen junaan, sehän on vaan rikkaus. kaikki eivät ymmärrä samanlaista huumoria, mutta kukaa sanoo et tarttiskaan.


      • Minne hävisit?

        Mitä sulle Mailta kuuluu?


    • Mailta

      Niin no sen verran huomasin vielä alusta, että ei meillä ollu telkkariakaan kun olin pikkuinen. Sitten tuli naapuriin kylän ensimmäinen "konkurssiharava" ja siellä sitä ihmettä käytiin katsomassa. Samassa talossa muuten aloitin urani vieraan töissä. Olin renkinä jo 14v ikäisenä. Silloin ei tuota lakia raskaan työn ikärajoista niin tainnut olla.
      Muistan kun tyhjensin lehmien sontaluoria niin väsymyksestä välillä oksensin. Halkoja hakkasin ja joskus olin niin uupunut, että ei tahtonut saada puuta halki. Sitten 16v jouduin jo nostelemaan 100kg kaurasäkkejä.
      Armeijassa olin yksikössäni ainoa joka osasi käsitellä niitä armeijan hulluja hevosia. Sillä selvisin joskus mielettömän kovista marsseista kun pääsin kuljettamaan hevosella kalustoa.
      Oi niitä aikoja,
      niitä tahtoisi en elää uudestaan

      • Limited Fiona

        Tervehdy sinule ystävä palstalta. Minulle tuli hyvin paha olo kun luin elämästäsi.Taidat olla hyvin köyhistä oloista kotoisin. Nyt sitten syöpä tekee tuhojaan ruumiissasi. Onko sinulla ollut yhtään valoisaa kautta elämässäsi. Minulla oli paljonkin, mutta en silloin tajunnut ja antanut arvoa. Nyt vasta ymmärrän miten hyvin on asiat olleet silloin kun ei ollut syöpää. Kirjoita useammin jos jaksat on niin ihana lukea ajatuksiasi.


      • ikimuori1

        Meillekin tuli telkkari vasta silloin kun minulla on muistikuva aiheesta. Isän kanssa haettiin kylän kaupasta ja se oli mustavalkoinen, tai siis kuva siinä. Mummolaan telkkari hankittiin syrjäkylille ensimmäisten joukossa ja siellä iltaisin sitten väkeä riitti pirtissä, kun kyläläiset kokoontuivat sitä ihmettä katsomaan. Kohtahan se kuitenkin oli joka torpassa.

        Ennen sitä piti lähteä töihin heti kun kynnelle kykeni. Minäkin olin kesätöissä jo yksitoista vuotiaasta piikomassa. Väliin tein kesäisin kahtakin työtä päällekkäin, nelitoistavuotiaana. Päivisin olin lapsia kaitsemassa ja iltaisin siivoamassa. Maalaistalojen ikätoverit kyllä joutuivat töihin ja paljon aikaisemmin, kaitsemaan pienempiä sisaruksiaan kun vanhemmat oli navetassa tai muissa talon töissä. Nykysin jos yksitoistavuotiaan laitat palkkatöihin niin johan siihen kohta lastensuojeluviranomaiset puuttuu.

        Erinomaista koulutusta kyllä kuitenkin se, että oppi näkemään jotta raha ei kasva puussa ja että töitä tekemällä sitä kykenee elättämään itsensä ja hankkimaan elämässä tarvittavia asioita siitä saatavalla palkalla. Ja saa kyllä sanoa et tiedän senkin mitä oli kun rahaa ei ollut aina edes leipään, mutta siihen aikaan ei ollut tapana mennä sossusta hakemaan, paremminkin sitä pidettiin häpeänä, jos sinne luukulle "joutui". Eikä kyllä ylpeys antanut periksi pyyttää sitä rahaa kotoakaan kun olit kerran sieltä seitsentiostavuotiaana lähtenyt.

        Kovaa työtä sinäkin olet joutunut tekemään pienestä pitäen. Minusta näyttää kuitenkin siltä, että olet kuitenkin säilyttänyt sellaisen maalaisjärjen ja positiivisen ajattelutavan elämässä ja elämään yleensä ja se on rikkaus ja kantaa sinua pitkälle myös sairastaessa. Mukavaa että sinulla on ympärilläsi perhe joka elää syöpää rinnallasi ja tukenasi, ettei tarvitse olla yksin.Jaettu taakka kuitenkin on kevyempi kantaa.


      • Mailta
        Limited Fiona kirjoitti:

        Tervehdy sinule ystävä palstalta. Minulle tuli hyvin paha olo kun luin elämästäsi.Taidat olla hyvin köyhistä oloista kotoisin. Nyt sitten syöpä tekee tuhojaan ruumiissasi. Onko sinulla ollut yhtään valoisaa kautta elämässäsi. Minulla oli paljonkin, mutta en silloin tajunnut ja antanut arvoa. Nyt vasta ymmärrän miten hyvin on asiat olleet silloin kun ei ollut syöpää. Kirjoita useammin jos jaksat on niin ihana lukea ajatuksiasi.

        Noo taisit saada hieman väärän käsityksen kun kerroin noista asioista. En minä niitä niin kurjana kokenut ja kyllä elämäni on pääsääntöisesti ollut elämisen arvoista ja aika hyvää. Nämä taudit vaan tahtoo hieman himmentää iloa, ei ne sitä kokonaan ole vieneet koskaan.


      • Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

        Meillekin tuli telkkari vasta silloin kun minulla on muistikuva aiheesta. Isän kanssa haettiin kylän kaupasta ja se oli mustavalkoinen, tai siis kuva siinä. Mummolaan telkkari hankittiin syrjäkylille ensimmäisten joukossa ja siellä iltaisin sitten väkeä riitti pirtissä, kun kyläläiset kokoontuivat sitä ihmettä katsomaan. Kohtahan se kuitenkin oli joka torpassa.

        Ennen sitä piti lähteä töihin heti kun kynnelle kykeni. Minäkin olin kesätöissä jo yksitoista vuotiaasta piikomassa. Väliin tein kesäisin kahtakin työtä päällekkäin, nelitoistavuotiaana. Päivisin olin lapsia kaitsemassa ja iltaisin siivoamassa. Maalaistalojen ikätoverit kyllä joutuivat töihin ja paljon aikaisemmin, kaitsemaan pienempiä sisaruksiaan kun vanhemmat oli navetassa tai muissa talon töissä. Nykysin jos yksitoistavuotiaan laitat palkkatöihin niin johan siihen kohta lastensuojeluviranomaiset puuttuu.

        Erinomaista koulutusta kyllä kuitenkin se, että oppi näkemään jotta raha ei kasva puussa ja että töitä tekemällä sitä kykenee elättämään itsensä ja hankkimaan elämässä tarvittavia asioita siitä saatavalla palkalla. Ja saa kyllä sanoa et tiedän senkin mitä oli kun rahaa ei ollut aina edes leipään, mutta siihen aikaan ei ollut tapana mennä sossusta hakemaan, paremminkin sitä pidettiin häpeänä, jos sinne luukulle "joutui". Eikä kyllä ylpeys antanut periksi pyyttää sitä rahaa kotoakaan kun olit kerran sieltä seitsentiostavuotiaana lähtenyt.

        Kovaa työtä sinäkin olet joutunut tekemään pienestä pitäen. Minusta näyttää kuitenkin siltä, että olet kuitenkin säilyttänyt sellaisen maalaisjärjen ja positiivisen ajattelutavan elämässä ja elämään yleensä ja se on rikkaus ja kantaa sinua pitkälle myös sairastaessa. Mukavaa että sinulla on ympärilläsi perhe joka elää syöpää rinnallasi ja tukenasi, ettei tarvitse olla yksin.Jaettu taakka kuitenkin on kevyempi kantaa.

        Se minua eniten harmittaa kun muut kärsivät tästä henkisesti. en ole koskaan halunnut olla muille taakaksi enkä rasitukseksi.


      • ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

        Se minua eniten harmittaa kun muut kärsivät tästä henkisesti. en ole koskaan halunnut olla muille taakaksi enkä rasitukseksi.

        No siltähän se tietenkin voi tuntua, mutta läheisiin ihmissuhteisiin kuuluu se, että ollaan huolissaan ja välitetään toisista ja se jos mikä tarkoittaa sitä että toisen sairaus on toisillekkin "taakka" ja aiheuttaa heissä karsimystä. Se kuuluu ihmisyyteen.


    • Korrin synkkä lapsuu

      Ei aina voi syyttää kurjaa lapsuuttaan,jokainenhan voi itse tehdä elämästään pareman aikuisena.Kehity ihminen.

      • nbgvbvv

        Tuulikio huulias heiluttelee?


      • Juulia ite
        nbgvbvv kirjoitti:

        Tuulikio huulias heiluttelee?

        kenen huulia,juulianko?


    • älä taa noin

      fb kopasttuu :(

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe