maito loppu toisesta rinnasta?

apua kaivataan

olen huomannut että toisesta rinnasta ei tahdo tulla enää oikein maitoa. Mistä voisi johtua? on kyllä pinkeä jos ei pariin tuntiin siitä imetä mutta tarpeeksi kauan kun siitä imee niin ei tule kuin pari tippaa kun puristaa..Vauvastakin huomaa milloin sieltä ei oikein tule enää kun ottaa tissin suuhun ja laskee sitten pian irti ja taas ottaa suuhun jne.. toisesta rinnasta tulee kyllä ihan kunnolla. imetän yhdestä rinnasta kaksi-kolme kertaa peräkkäin ennenkuin siirryn toiseen.

Vaikuttaako siihen joku, jos on esim. kuumetta. itellä ollu kuumetta 37,3 jo kaksi päivää. Buranaa olen ottanut

4

1713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia voi olla

      EIhän ne rinnat ihan toistensa kopioita ole, toisessa voi olla huomattavastikin enemmän kapasiteettia :) Minulla ainakin imetyksistä riippumatta toinen rinta tuotti ihan selvästi jatkuvasti enemmän maitoa kuin toinen. :D Jos olet kuumeinen niin muista juoda riittävästi. Ei sen pitäis kai tuohon eriparisuuteen vaikuttaa, mutta nestehukka kyllä nopeasti tyrehdyttää maidon tulon.

    • sdffdsfg

      Sen "heikomman" rinnan maidontuotantoa kannattaa lisätä imettämällä aina ensin se tyhjäksi ja tarjota sitten toista rintaa päälle, jotta vauva tulee kylläiseksi. Maidontulo myös hiipuu, jos imetät samaa rintaa useamman kerran peräkkäin. Maitoahan muodostuu aina sen verran kuin sitä on lähtenyt, eli siihen "odottavaan" rintaan ei muodostu juuri lainkaan maitoa. Miksi imetät näin? Tuohan on "lääke" esim. suihkutisseihin, jolloin maidontuotanto on kysyntää suurempi.

    • aloittaja..

      Jostain imetyssivulta luin että kun imettää kaksi-kolme kertaa samasta tissistä, ei tulisi vatsavaivoja(etu ja takamaito sekoittuu ja aiheuttaa mahakipua). Että kun saa sitä rasvaisempaa maitoa heti kun imettää samasta tissistä. Mutta on siis parempi että joka imetyskerralla antaa eri tissiä. Ensin oikeeta ja seuraavalla kerralla vasenta?

    • kokeile vaihtaa

      Eikös nykyään olla sitä mieltä, että mitään taka- ja etumaitoa ei oikeastaan olekaan vaan kaikki on suunnilleen samaa koostumukseltaan. Noh, itse ainakin imetin niin että aloitin joka kerta eri rinnasta, jotta molemmat saavat yhtä paljon stimulaatiota ja jottei vauvakaan ala hyljeksimään toista rintaa (kun maitoa ei niin hyvin heru).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe