Hei, ostin Canonin digipokkarin ja onko tosiaan totta, et kuvauslämpötila on 0-40 astetta, eli pakkasessa kameraa ei voi käyttää?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Aloittelijalle apua
3
85
Vastaukset
- mie täältä
Ei ole totta. Valmistaja vain ei uskalla luvata elektroniikan/mekaniikan toimivuutta pakkasella. Vilkaisepa vaikka kännykkäsi käyttöohjetta, ei sielläkään liikoja lupailla..
Varovaisempi pitää tosin kylmillä keleillä olla, muutenkin herkät muoviosat haurastuvat entisestään pakkasella. Siinä vaiheessa kun kameran toiminta alkaa tökkimään niin kuvaaminen on parempi lopettaa. Kovilla pakkasilla akkua kannattaa pitää lämpimässä taskussa, laittaa sen sitten tarvittaessa paikalleen. Kameran on parempi olla kylmässä koko ajan lämpötilan vaihteluiden välttämiseksi.
Myös kosteudesta voi tulla ongelma; kun kylmän esineen tuo lämpimiin tiloihin, sen pinnoille tiivistyy kosteutta. Ota akku irti ja kääräise kamera muovipussiin ulkona, sitten anna sen lämmetä kaikessa rauhassa. Kortin voi ottaa myös pois niin saa kuvat siirrettyä saman tien.
Itse olen tuota konstia käyttänyt kun olen alle 20n asteen lämpötiloissa kamerani kunnolla jäädyttänyt. Vähän ehkä hätävarjelun liioittelua joidenkin mielestä, mutta mieluummin niin kuin oikosulku kosteuden takia.. Tuo on lähes kaikissa kameroissa. Kyllä ne pakkasellakin toimivat. Tosin kannattaa pakkasella panna kamera tiiviiseen muovipussiin (esim. minigrip) ennen sisään viemistä, jotta kosteus ei pääse tiivistymään ja ottaa kameran pussista vasta, kun se on lämmennyt. Akut voivat myös tuottaa ongelmia kylmässä.
- Taina81
Kiitos kaunis asiallisista vastauksista ja hyvää syksyn jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit996592KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3666166Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603043Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112514Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082165- 1251804
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191663Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811340Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341315- 731237