Mitä tarkoittaa slipari?

Valaiskaa minua jooko

Mikä on slipari? Jonkinlainen pakoputki? Millainen?

8

8983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakoputki

slipari tarkoittaa slip on-tyyppistä vaimenninta eli klemmarikiinnitteistä.

Toinen vaihtoehto on bolt on-tyyppinen, joka on pulttikiinnitteinen.

• sama mies

Tämä selvitti jo paljon. Aina sitä oppii uutta kun vanhaksi elää.

• urpo

pakoputki jossa on kaatumanaarmuja, se on lipattu eli slipari.

• anelma

hienoa, urpo! asiantuntemus kohdallaan...

• verkatakki

ajopusakan alla käytettävä hihaton neule.Käytetään myös nimeä slipoveri

• Jutustelija1

Valitettavan usein se tarkoittaa sitä että pyörä on pilattu vaihtamalla turha äänenvaimennin ja jättämällä säädöt tekemättä. Tämä johtaa voiman vähenemiseen. Aina ei auta vaikka säädettäisiinkin, välillä jäädään siltä alkuperäisistä tehoista ja väännöistä. Itse ainakin olen ihan tyytyväinen kun ostamassani pyörässä on vakio putkisto ollut uudesta asti, silloin saan ainakin sen mitä olen hakemassa. Räpelletyistä ei koskaan tiedä.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

• Jos_olet_aloittaja

vielä nuori miehenalku, mene kioskille, iske myyjälle silmää ja sano röheällä äänellä että annas pari sliparia. Jos siellä on tyttöjä asiakkaina samaan aikaan niin ne alkavat nauramaan - sillai merkitsevästi. Voit olla varma että teit vaikutuksen.

• kiitollinensliparisti

Minä kokeilin tuota vinkkiä. Myyjä ilahtui ja myi minulle HSL vuosilipun ja lipun Jari Sillanpään konserttiin Toivakan työväentalolle ja sanoi lopuksi, että olisi meillä lisääkin slipareita eri konsertteihin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      278
      8308
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      66
      4982
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      281
      4340
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      54
      2977
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      2436
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1830
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1697
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      110
      1694
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1593
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1570
    Aihe