Finepix HS10 rengaszoom??

Aloitteleva kuvailij

Eli mulla on tommonen kamera jonka ostin pari kuukautta sitten. Kaveri joka kameran myi näytti miten toi rengas zoomi toimii siis se objektin juuressa oleva rulla. Nyt olen yrittänyt sitä pyöritellä eri ohjelmilla eikä tunnu toimivan? Osaisko joku neuvoa?

7

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manuaali ensin

Lue kameran manuaali noin niinkun ensin.

• manuaali...
      • Aloitteleva kuvailij

No joo oon mää yrittäny noista manuaaleista kattoo mutta englanti on sen verran huono ettei tajua mitään ja eikä oo ketää kavereitakaa kuka osais englantia.

• manuaali...
        Aloitteleva kuvailij kirjoitti:

No joo oon mää yrittäny noista manuaaleista kattoo mutta englanti on sen verran huono ettei tajua mitään ja eikä oo ketää kavereitakaa kuka osais englantia.

Eipä näy löytyvän suomenk. manuaalia.

Mutta kyllä kai sen zoomin pitäisi toimia yksinkertaisesti zoomirengasta pyörittämällä.

Kys. kamerassa objektiivissa on rengas sekä fokukselle (kapeampi) että (leveämpi) zoomille. Väännätköhän oikeaa rengasta?

Mutta jos zoomi ei toimi vaikka oikeaa rengasta pyörittää, niin voisiko se olla yksinkertaisesti rikki.

• Aloitteleva kuvailij

Joo no siis juuri tuo kapeampi rulla on se mysteeri. Leveä rulla eli tuo zoomaus kyllä toimii mutta tuota kapeampaa rullaa pyörittämällä ei tapahdu mitään. Mikäs toi fokus on niinkuin rautalangasta väännettynä? Onko sillä jotain tekemistä kohteen tarkentamisen kanssa? eli kun kamera tarkentaa aina lähimmän kohteen niin tuolla fokus jutulla saa sen tarkennuksen jonnekkin kauemmaksi ja edessä oleva kohde "suttaantuu"

Hankalasti selitetty mutta jotain tälläistä muistan kun se myyjä mulle sen näytti.

• manuaali...

Juuri se tarkennus se on.

Mutta sen toiminta saattaa riippua ja luultavasti riippuukin siitä mille kuvausmoodille (Auto, SR, Adv, SP1, SP2, PANORAMA, C, P, S, A, M) kamera on asetettu. M (=käsikäyttö) asennossa ainakin pitäisi olla käytössä rengasfokus ja tietenkin rengaszoomi.

• camera___

kapeampi rulla on manuaalitarkennus. Toimii silloin, kun manuaalitarkennus on valitta tarkennusmuodoksi.

Näytön oikealla puolella olevista painikkeista valitse "AF" ja sieltä vaihtoehdoksi "MF" (manual focus). Tällöin manuaalitarkennus toimii.
      Ei välttämättä toimi Auto -kuvaus tilassa, mutta ainakin P, A, S ja M asetuksilla.

Suomenkielinen käyttis on cd-levyllä. Jos ei toimi, lähettäkää viestiä maahantuojalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2774
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2027
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1756
    4. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      49
      1693
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1491
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1184
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      194
      997
    Aihe