Eli mulla on tommonen kamera jonka ostin pari kuukautta sitten. Kaveri joka kameran myi näytti miten toi rengas zoomi toimii siis se objektin juuressa oleva rulla. Nyt olen yrittänyt sitä pyöritellä eri ohjelmilla eikä tunnu toimivan? Osaisko joku neuvoa?
Finepix HS10 rengaszoom??
7
292
Vastaukset
- manuaali ensin
Lue kameran manuaali noin niinkun ensin.
- manuaali...
http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/manuals/
...löytyy tuolta jos ei muualta.- Aloitteleva kuvailij
No joo oon mää yrittäny noista manuaaleista kattoo mutta englanti on sen verran huono ettei tajua mitään ja eikä oo ketää kavereitakaa kuka osais englantia.
- manuaali...
Aloitteleva kuvailij kirjoitti:
No joo oon mää yrittäny noista manuaaleista kattoo mutta englanti on sen verran huono ettei tajua mitään ja eikä oo ketää kavereitakaa kuka osais englantia.
Eipä näy löytyvän suomenk. manuaalia.
Mutta kyllä kai sen zoomin pitäisi toimia yksinkertaisesti zoomirengasta pyörittämällä.
Kys. kamerassa objektiivissa on rengas sekä fokukselle (kapeampi) että (leveämpi) zoomille. Väännätköhän oikeaa rengasta?
Mutta jos zoomi ei toimi vaikka oikeaa rengasta pyörittää, niin voisiko se olla yksinkertaisesti rikki.
- Aloitteleva kuvailij
Joo no siis juuri tuo kapeampi rulla on se mysteeri. Leveä rulla eli tuo zoomaus kyllä toimii mutta tuota kapeampaa rullaa pyörittämällä ei tapahdu mitään. Mikäs toi fokus on niinkuin rautalangasta väännettynä? Onko sillä jotain tekemistä kohteen tarkentamisen kanssa? eli kun kamera tarkentaa aina lähimmän kohteen niin tuolla fokus jutulla saa sen tarkennuksen jonnekkin kauemmaksi ja edessä oleva kohde "suttaantuu"
Hankalasti selitetty mutta jotain tälläistä muistan kun se myyjä mulle sen näytti.- manuaali...
Juuri se tarkennus se on.
Mutta sen toiminta saattaa riippua ja luultavasti riippuukin siitä mille kuvausmoodille (Auto, SR, Adv, SP1, SP2, PANORAMA, C, P, S, A, M) kamera on asetettu. M (=käsikäyttö) asennossa ainakin pitäisi olla käytössä rengasfokus ja tietenkin rengaszoomi.
- camera___
kapeampi rulla on manuaalitarkennus. Toimii silloin, kun manuaalitarkennus on valitta tarkennusmuodoksi.
Näytön oikealla puolella olevista painikkeista valitse "AF" ja sieltä vaihtoehdoksi "MF" (manual focus). Tällöin manuaalitarkennus toimii.
Ei välttämättä toimi Auto -kuvaus tilassa, mutta ainakin P, A, S ja M asetuksilla.
Suomenkielinen käyttis on cd-levyllä. Jos ei toimi, lähettäkää viestiä maahantuojalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847