Tampere-Riika

Keltanokka raikulla

Pitäisi marraskuussa lentää Riikaan katsoon Khl-matsia, mutta varaukset loppuvat lokaakuun loppuun. Milloin mahtaa tulla marraskuusta eteenpäin olevat lennot myyntiin?

14

721

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RYR

      Talvella ei lennetä. Reitti palaa maaliskuun lopussa.

      • Keltanokka raikulla

        Voi paska. Kiitos vastauksesta.


    • talvicamino

      Hei, sopisiko sinulle Air Baltic? Se lentää Tampereelta Riikaan.

    • riski juttu

      > Air Baltic

      Pakko vain maksaa luottokortilla (jos konkkaan menee).

    • Bye Riika
      • Riian vakikävijä

        Joo ,niinhän nuo päättivät lopettaa lennot Riikaan ,koska Riian lentokenttä alkaa perua jotain lisämäksuja. En ymmärrä mikä järki siinä on ,koska nyt saattaa Riika menettää ainakin nämä 20 tuhatta turistilentoa ,jotka sinne joka vuosi toivat rahaa miljoonia euroja. Tuota Ryanairin edullisuutta puolustaisin vielä ,sillä tein viimeisen edestakaisen lentoni lokakuussa vaimoni kanssaTampereelta Riikaan ja maksoimme matkoista yhteensä 56 euroa ,josta luottokorttikuluja oli 24 euroa.
        Siis muutoin lennot olivat 8e/suunta/henk.
        Paljon on tullut tätä mahdollisuutta käytettyä viime vuosina(siis halpaa reittiä Riikaan).Aivan näin halpoja eivät reissut ole aina olleet ,mutta koskaan mikään muu lentoyhtiö ei ole lentänyt lähellekään yhtä edullisesti.Ja lentoajatkin ovat olleet ihan nappiin Ryanairilla.Aikaisemmin pääsi perjantaisin lähtemään klo. 21.00 ja esim. paluu sunnuntaina oli muistaakseni samaan aikaan tai tuntia aikaisemmin Tampereella. Näin pystyi hyvin heittään viikonloppureissun olematta lainkaan pois töistä. Nykyään on lähtö ollut n.klo 13. ja klo 15 takaisin.
        Se on myös ollut erinomainen aika ,koska hotellin sai pitää puoliin päiviin ja sen jälkeen kaikessa rauhassa lentokentälle.
        Nyt pitäisi sitten keksiä ,että milläs sitä nyt ruvetaan Riiassa käymään.
        Onko kellään hyviä ehdotuksia??? Otan kiitollisena vastaan.


      • 16+10
        Riian vakikävijä kirjoitti:

        Joo ,niinhän nuo päättivät lopettaa lennot Riikaan ,koska Riian lentokenttä alkaa perua jotain lisämäksuja. En ymmärrä mikä järki siinä on ,koska nyt saattaa Riika menettää ainakin nämä 20 tuhatta turistilentoa ,jotka sinne joka vuosi toivat rahaa miljoonia euroja. Tuota Ryanairin edullisuutta puolustaisin vielä ,sillä tein viimeisen edestakaisen lentoni lokakuussa vaimoni kanssaTampereelta Riikaan ja maksoimme matkoista yhteensä 56 euroa ,josta luottokorttikuluja oli 24 euroa.
        Siis muutoin lennot olivat 8e/suunta/henk.
        Paljon on tullut tätä mahdollisuutta käytettyä viime vuosina(siis halpaa reittiä Riikaan).Aivan näin halpoja eivät reissut ole aina olleet ,mutta koskaan mikään muu lentoyhtiö ei ole lentänyt lähellekään yhtä edullisesti.Ja lentoajatkin ovat olleet ihan nappiin Ryanairilla.Aikaisemmin pääsi perjantaisin lähtemään klo. 21.00 ja esim. paluu sunnuntaina oli muistaakseni samaan aikaan tai tuntia aikaisemmin Tampereella. Näin pystyi hyvin heittään viikonloppureissun olematta lainkaan pois töistä. Nykyään on lähtö ollut n.klo 13. ja klo 15 takaisin.
        Se on myös ollut erinomainen aika ,koska hotellin sai pitää puoliin päiviin ja sen jälkeen kaikessa rauhassa lentokentälle.
        Nyt pitäisi sitten keksiä ,että milläs sitä nyt ruvetaan Riiassa käymään.
        Onko kellään hyviä ehdotuksia??? Otan kiitollisena vastaan.

        Riika joutui alkamaan perimään lisää maksuja Ryanairilta, koska muut lentoyhtiöt saivat selville, että Ryanair sai samat palvelut halvemmalla. Ne haastoivat kentän oikeuteen ja voittivat. Valitettavasti muiden yhtiöiden hintojen laskeminen ei ole mahdollista, jos kulutkin aiotaan kattaa. Valitettavasti vain lentokentän pyörittäminen ja sen turvallisuudesta huolehtiminen maksaa rahaa. Eiköhän se pidemmän päälle ole parempi, että kaikki maksavat siitä saman verran. Ryanair nyt kiukuttelee joka sentistä, mutta ei se ole peruste antaa niille muiden kustannuksella etuja.


      • Wihtori Wee
        Riian vakikävijä kirjoitti:

        Joo ,niinhän nuo päättivät lopettaa lennot Riikaan ,koska Riian lentokenttä alkaa perua jotain lisämäksuja. En ymmärrä mikä järki siinä on ,koska nyt saattaa Riika menettää ainakin nämä 20 tuhatta turistilentoa ,jotka sinne joka vuosi toivat rahaa miljoonia euroja. Tuota Ryanairin edullisuutta puolustaisin vielä ,sillä tein viimeisen edestakaisen lentoni lokakuussa vaimoni kanssaTampereelta Riikaan ja maksoimme matkoista yhteensä 56 euroa ,josta luottokorttikuluja oli 24 euroa.
        Siis muutoin lennot olivat 8e/suunta/henk.
        Paljon on tullut tätä mahdollisuutta käytettyä viime vuosina(siis halpaa reittiä Riikaan).Aivan näin halpoja eivät reissut ole aina olleet ,mutta koskaan mikään muu lentoyhtiö ei ole lentänyt lähellekään yhtä edullisesti.Ja lentoajatkin ovat olleet ihan nappiin Ryanairilla.Aikaisemmin pääsi perjantaisin lähtemään klo. 21.00 ja esim. paluu sunnuntaina oli muistaakseni samaan aikaan tai tuntia aikaisemmin Tampereella. Näin pystyi hyvin heittään viikonloppureissun olematta lainkaan pois töistä. Nykyään on lähtö ollut n.klo 13. ja klo 15 takaisin.
        Se on myös ollut erinomainen aika ,koska hotellin sai pitää puoliin päiviin ja sen jälkeen kaikessa rauhassa lentokentälle.
        Nyt pitäisi sitten keksiä ,että milläs sitä nyt ruvetaan Riiassa käymään.
        Onko kellään hyviä ehdotuksia??? Otan kiitollisena vastaan.

        "Nyt pitäisi sitten keksiä ,että milläs sitä nyt ruvetaan Riiassa käymään.
        Onko kellään hyviä ehdotuksia??? Otan kiitollisena vastaan."

        Pari vaihtoehtoa: Finnair, airBaltic, laiva bussi, laiva oma auto, laiva polkupyörä.


      • Riian vakikävijä
        Wihtori Wee kirjoitti:

        "Nyt pitäisi sitten keksiä ,että milläs sitä nyt ruvetaan Riiassa käymään.
        Onko kellään hyviä ehdotuksia??? Otan kiitollisena vastaan."

        Pari vaihtoehtoa: Finnair, airBaltic, laiva bussi, laiva oma auto, laiva polkupyörä.

        Wihtori Wee ! Ehdotuksesi on syvältä peestä. Ainakin noiden laivamatkojen osalta.
        Juuri kerroin kuinka kätevää oli tehdä viikonloppuvisiitti Riikaan. No, paria vaihtoehtoa ehdotit ja pari todellista siinä vain olikin siis Finnair ja Air Baltic.
        Pitänee meikäläisen kai vaan maksaa tästälähin matkoista kovempaa hintaa.
        16 10 kertoi jotain ,mitä en ole tiennyt ja kun se pitää paikkansa niin tyydyn
        tähän. Pitää kai vaan olla tyytyväinen ,että tähän asti on onnistuttu käyttämään hyödyksi tätä vääryyttä. Ryanairiin olen ollut tyytyväinen ,mutta kiukutelkoon sitten ,kun eivät saa erivapauksia.
        Turusta Ryanair aloittaa muutaman uuden reitin. Siellä nähdään!
        Riikaan olen kuitenkin Ryanairin ansiosta tutustunut niin hyvin ,että en hylkää jatkossakaan Riikaa ,latvialaisia enkä Jurmalan mahtavia rantoja.


    • å¨pnhji

      air baltic lentää kans tampesterista,mut ihan pee aikataulu lomalaisen kannalta eli aikaisin aamul lähtö ja illalla takas.Toki tuo on jatkoyhteyksien taki noin.hki kentältä baltti sentään lentää useita vuoroja.Sieltä trettä halvempi.neljän lapsen kans tuo raija oli halpa ja riikan lentoajat loistavat.Kevääl 6hlö liput alle 200e meno paluu.Ens keväälle baltti hintaan 650 yht ja vinnair 900.

      • Aikataulu paineet

        Eikös ole hyvä, kun meno on aamulla ja paluu illalla? Jos toistapäin, niin tulee kaksi ylimääräistä yöpymistä lisäämään matkakuluja, kuten raikun lennoissa hyvin usein käy.


      • lä* yu
        Aikataulu paineet kirjoitti:

        Eikös ole hyvä, kun meno on aamulla ja paluu illalla? Jos toistapäin, niin tulee kaksi ylimääräistä yöpymistä lisäämään matkakuluja, kuten raikun lennoissa hyvin usein käy.

        ei ole hyvä lentää aamusta,jos matkaa pari sataa kilsaa kentälle.mut iltapäivä molempiin suuntiin toimii.


    • ......

      niin, on se kumma että me tamperelaiset olemme vuosia joutuneet matkustamaan ne samat lähes 200 km päästäksemme Vantaalle lentokentälle. Onneksi on Air Baltic ja ihanat aikataulut sekä jatkoyhteydet Riikasta muualle. Olen aamuvirkku, joten puolen tunnin matka kotoa Pirkkalaan on just passeli, samoin myöhäinen paluu, ehtii olla kohteessa pitkään tai tulla muusta kohteesta Riikaan koneenvaihtoon.
      Harmi että Raikku ei enää tee matkaa Tampereelta Riikaan, kerran ehdittiin sitä kokeilla ja hyvin meni sekin reissu.

    • Nmaka

      Air Baltic on muuten vaihtanut isomman koneen Tampere-Riika -reitille. Nyt reittiä operoidaan lähes yksinomaan noin 120-paikkaisilla Boeing 737-500 koneilla. Ryanair on tehnyt vuosien mittaan Riian tutuksi ja suosituksi kohteeksi ja nyt Ryanairin vetäytyminen reitiltä kasvattaa Air Balticin matkustajamääriä. Tosin kyllä suuri osa Balticin matkustajista jatkaa Riiasta eteenpäin. Hienoa kuitenkin, että Baltic täyttää Ryanairin jättämän aukon ja Balticin aikataulut (meno aamulla, paluu illalla) ovat erinomaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe