BMW R 1200 Cruiser

Gona-mies

Olen kiinnostunut em. pyörästä (se James Bond- malli). Oldn löytänyt nyt yksilön (vm. 2003), jolla on ajettu 12.000km, kaikki vuosihuollot tehty merkkilikkeessä. Pyörä on kuin uusi, hinta mielestäni kohdallaan. Ongelma on se että en ymmärrä pyöristä muuta kuin sen että sillä voi ajaa jos panee bensaa tankkiin. Mistä tiedän että pyörä on OK? Mitä minun tulisi tarkistaa ja miten?

8

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R1200C

      Bemarin Cruiseri ei ehkä ole ihan sopivin ensimmäiseksi pyöräksi. On se kuitenkin sen kokoinen ja painoinen, että parempi olisi ajella yksi kesä jollain kevyemmällä. Senkin puolesta, että jos satut kaatamaan pyörän harjoitellessasi, et kolhi hienoa laitetta.

      Mutta itse kysymykseen. Koeaja pyörä. Jos pyörässä ei ole päälle näkyviä vikoja ja sen hallintalaitteet, mittarit, vilkut, jarru- ajo- ja varoitusvalot toimivat, eiköhän se ole kunnossa. Varsinkin kun se on huollettu merkkiliikkeessä. Tyypillinen vika tuossa pyörässä on ABSin toimimattomuus, jonka näkee vilkkumaan jäävistä varoitusvaloista. Se viittaa huonoon tai heikosti varattuun akkuun, tai sitten rikkonaiseen anturiin. Jos ABS-yksikkö on rikki, siitä ei selviä ihan satasilla.

      Ei tuollaista pyörää tarvitse itse alkaa säätämään määräaikaishuoltojen välillä. Jos nesteet on vaihdettu asianmukaisin välein, ei noilla kilometreillä siinä oikein muuta huoltotarvetta ole. Normaalit päällepäin näkyvät jutut tietysti pitää katsoa: ettei iskarit vuoda ja että koneessa on riittävästi öljyä. Tsekkaa että pyörien pinnat ovat kireällä ja renkaiden ilmanpaineet kohdillaan.

      Noita näkee aika vähän ajettuina liikkeissäkin, eikä hintatasokaan ole kovin paha. Ei pärjää ajo-ominaisuuksiltaan K-sarjalaisille, eikä sen puoleen muille R-moottorisille malleillekaan, mutta fiilis siinä on kyllä kohdallaan. Sopii kyllä pidemmillekin matkoille.

      • Gona-mies

        Ei ole ensimmäinen pyörä vaan olen ajellut yli 10 vuotta BMW F650, joka on alkanut vaikuttaan teini-ikäisen mopolta. Mutta asiaan, eli tsekkaan seuraavat:

        - Koeaja pyörä.
        - Tarkista ettei pyörässä ei ole päälle näkyviä vikoja.
        - Tsekkaa että sen hallintalaitteet, mittarit, vilkut, jarru- ajo- ja varoitusvalot toimivat (etenkin ABS).
        - Tarkista että nesteet on vaihdettu asianmukaisin välein.
        - Tarkista ettei iskarit vuoda.
        - Tarkista että koneessa on riittävästi öljyä.
        - Tsekkaa että pyörien pinnat ovat kireällä ja renkaiden ilmanpaineet kohdillaan.

        Muita kommentteja?


    • pekkavee

      Ei kai tuossa mitään ongelmaa voi olla.
      Tosi vähän ajettu.
      Katso nyt vaikka koska huolto on tehty viimeksi.
      Jos ei ole huollettu muutamaan vuoteen, niin öljynvaihdot ja jarrunesteiden vaihdot ovat tarpeen oitis.
      Jarrupalatkaan eivät noilla kilometreillä ole kuluneet juuri yhtään.

      Soita mulle niin voin kertoa lisää. Puh nollaviisinolla 5768480.

      Pekka

    • Aito BMW mies

      vastaava 22004 4000km ajettu löytyy hertssikasta Fun Centeristä,joka myy Kian autoja ja moottoripyöriä ,siellä on erimerkkisiä pyöriä ja juuri sellainen BMW,kun Bondilla oli keltainen kaunotar ja 4000 kilometrillä ja hinta oli muistaakseni 13 000 rahan korvilla,kone kestää varmasti,itse bokserilla olen ajanut jo -80 luvulta asti ja yksikään ei ole mennyt rikki ja vaihdan aina 80 000-90 000 välein uuteen,Voisinkin väittää bokserin olevan yksi huolettomimmista pyöristä,kun sen vaan käyttää 10 000 välein kunnollisessa merkkihuollossa,silloin sen varmuus on omaa luokkaansa 40 000 vaihdetaan lisäksi vielä laturin remmi,muuten huollot on melkolaila samat,kuin normi huollot ajan edelleen Bemarilla ja tielle en ole koskaan jäänyt,nyt vielä kolmevuotta,niin olen saanut 80 000 täyteen ja silloin haen sen viimisen BMW:ni,kun ikääkin on jo 70 vuotta.

      • JarKey

        Oli ihan pakko vastata tähän, koska vaihdoin oman ensi pyöräni (650 Dragstar) juurikin tuohon Fun Centerin yksilöön :). Kilsoja ei ole vielä paljoa yli 5000 kertynyt mutta tyytyväisiä ollaan.

        Ainoa seikka jota olen hieman tuuminut on pleksin vaihto isompaan, jotta motarilla ajosta tulisi puhurittomampaa. Tästä tulikin mieleen jotta onko kellään kokemuskia tästä => http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8110310.


    • plexillinen
      • JarKey

      • plexillinen
        JarKey kirjoitti:

        Jeep, lillat hintavahan tuo on, mutta miellyttää enämpi silmää kuin esim. tuo MRAn vastaava. Meikäläisen lyhyellä saksalla ei tuosta selviä, tuleeko ko. hintaan mukaan kiinnityssarja. Ainakin Storm ja itse valmistaja myy kiinnikkeet erikseen => http://www.mrashop.de/erp/catalog/navigationPath//1.Sortiment/0.html?mral=1&type=(687,19,0)&form=(183,20,0)&spr=D.

        Anyways, taidan kallistua tuon Wunderlichin pleksiin.

        Hintaan sisältyy kaikki paitsi rahti joka on jonku euron verran.
        Voi katella myös ebay.fi - löytyy huomattavasti edullisemmin lähes kaikki lelut;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe