Minulla alkoivat premenopaussioireet oikeastaan melkein samana päivänä, kun täytin 50. Olen nyt 53 ja joulun jälkeen on ollut yhdet kuukautiset. Kuumia aaltoja on ihan riittävästi, mutta pidän niitä lievimpinä oireina itselläni. Pahinta ovat lisääntyneet säryt. Jalkoja särkee öisin todella paljon, ja välillä myös päivisin. Nukkumisesta ei tule mitään ilman särkylääkkeitä ja unilääkettäkin joskus. Nyt syksyn tullen eivät nekään enää auta.
Hierojan mukaan reidet ovat krampissa koko ajan. Olen kokeillut ahkeraa liikuntaa ja rennompaa liikuntaa. Kävelylenkillä olo paranee, mutta kun pysähdyn, kohta alkaa särky uudelleen. Jalat ovat joka ilta kuin olisin kävellyt asfaltilla kumisaappaat jalassa 20 kilometriä :(.
Menohop auttaa muuten vaivoihini ja syön myös magnesiumia.
Olisko kellään neuvoa, mikä auttaisi?!?!?!? En haluaisi aloittaa hormoneja. Ja auttavatko ne jalkasärkyyn edes?
Jalkasärky
16
6462
Vastaukset
- ja ikä 56
Mulla oli myös aluksi jalkavaivoja ja polvet särkivät varsinkin yöllä. Hormooneja en käytä, mutta lisäsin rutkasti maitotuotteita, sekä D-vitamiinia ja kalsiumia ja magnesiumia. Söin myös muutaman kuurin lukosamiinia ja msm sisältävää tuotetta. Geelipurkki oli sängyn vieressä odottamassa. Hevosgeeliä ja välillä kipugeeliä särkylääkettä. Ihan varma en ole mikä auttoi, mutta nyt olen päässyt niistä.
- melkein vainaa
Miten kauan sun "hoidot" kesti ennen kuin vaikutti?
- ja ikä 56
Ne pillerit mitä käytin on Ice Power nivelille 60tpl ja 1pv. Siinä oli mukana myös kipugeelituubi. Siinä lukikin, että paras tulos saadaan yhtäjaksoisella 2-3kk kuurilla 2-3krt vuodessa. Pari pakettia ostin ja käytin 3kk. nyt olis varmaan aika itsekkin ottaa taas parin kk satsi. Ostin apteekista.
- edellinen
Artho tablets, Ice Power nivelille, googleta..
- edellinen
edellinen kirjoitti:
Artho tablets, Ice Power nivelille, googleta..
..ja se voide joka oli mukana oli Ice Power Artho creme. Sisältää myös glucosamiinia ja MSM. Oli muuten tosi tehokasta:)
- asperiinia
moikka
mä aloin käyttämään kardioasperiinia ja parissa viikossa kivut kintuista tipotiessään.- ja ikä 56v
Kyllähän ne kivut saa särkylääkkeillä hallintaan, mutta se ei ole pidemmän päälle hyvä keino.
- Mikä lienee
Kardioaspirinhan ei ole kipulääke vaan tarkoitettu estämään verihyytymiä sydänsairailla ihmisillä. Se varmaan auttaa valtimotaudissa. Voisiko jalkojen verenkierto huonontua estrogeenin puutteen vuoksi, vai tuleekohan jo olemassa oleva sairaus esiin juuri vaihdevuosien aikana. Minullakin alkoivat ensimmäiset jalkakivut synnytyksen jälkeen (estrogeenin määrä on silloin alhaalla) ja vaihdevuosien alettua ne pahenivat aivan rampauttaviksi. Kivut ovat ajoittaisia ja juuri reidet menevät kramppiin. Se taas johtuu polven nivelrikosta, ainakin minulla.
- ja ikä 56
Mikä lienee kirjoitti:
Kardioaspirinhan ei ole kipulääke vaan tarkoitettu estämään verihyytymiä sydänsairailla ihmisillä. Se varmaan auttaa valtimotaudissa. Voisiko jalkojen verenkierto huonontua estrogeenin puutteen vuoksi, vai tuleekohan jo olemassa oleva sairaus esiin juuri vaihdevuosien aikana. Minullakin alkoivat ensimmäiset jalkakivut synnytyksen jälkeen (estrogeenin määrä on silloin alhaalla) ja vaihdevuosien alettua ne pahenivat aivan rampauttaviksi. Kivut ovat ajoittaisia ja juuri reidet menevät kramppiin. Se taas johtuu polven nivelrikosta, ainakin minulla.
Googlettamalla ainakin löytyi, että käytetään edellä mainitseemaasi ja kipuun, kuumeen ym, kuten yleensä särkylääkkeitä!
- näin on
ja ikä 56v kirjoitti:
Kyllähän ne kivut saa särkylääkkeillä hallintaan, mutta se ei ole pidemmän päälle hyvä keino.
Ei ole ei. Venyttely, liikunta, hieronta, ja mangnesiumkloridi (jauhe) on erittäin hyvä tuote. Itselle tuo jauhe on ollut jo kauan käytössä, se auttaa vahvistamaan lihaksia ja antaa kestävyyttä. Kannattaa ottaa iltaisin kuuriluontoisena, pillereissä on kovin vähän sitä mangnesiumia, mutta tuo kloridi on ihan ehtaa tavaraa jota suosittelen, eikä ole edes kallista. VAin yksi neljäs tl, iltaisin kokeilkaa vaikka pari viikkoa ekaksi.
- näin on
Mikä lienee kirjoitti:
Asperiinia se on kuitenkin, ja käytetään kyllä juuri raajojen verenkiertohäiriöihin ja kuten sanoit myös hyytymiin, mutta on myös särkylääke. Kannattaa kokeilla jotain muuta, asperiini syövyttää vatsaa ja vatsahaava on taattu pitkäaikaisesta käytöstä.
- melkein vainaa
Kiitos avusta! Kokeilen ainakin tota IcePower-hommaa...
- näin on
Se on ihan hyvä tuote, ja sitten on myös kaksiteholinjamentti jota käytän asiakkaitten selän hieronnassa. Kannattaa ostaa noita hevoslinjamentteja sellaista turkoosin sinistä, siinä on kylmää ja sitten vähän lämmittävää vaikutusta, auttaa monenlaiseen särkyyn ja lihaskireyteen, suosittelen. Saa tokmaniltakin!
- safiin
hyvä duunii
- stayuppia
Tukisukat yöksi jalkaan. Loppuu pakotus.
- näillä yritetään
Me on töissä kokeiltu menestyksekkäästi Magnesor geeliä, jota Lootuskauppa netissä myy. Itse ainakin näin fysioammattilaisena olen miettinyt, että erilaiset kipugeelit ja linimentit on parempia kuin pillerit. Lääkehän imeytyy tuolloin ihon läpi suoraan kipualueelle rasittamatta ruuansulatuselimiä ja koko elimistöä.
Venyttely n puolen tunnin tai tunnin päästä liikuntaharrastuksen loppumisen jälkeen on myös hyväksi.Silloin elimistön nestekierto on jo tasaantunut liikunnan jälkeen ja venyttelystä on eniten hyötyä.
Lopuksi vielä vanha hyvä konsti. Päivän pääteeksi jalat ns seinälle. Ei toki aivan sananmukaisesti, vaan esim niin että menee aivan sohvan viereen, peffa sohvan runkoa vasten ja sääret sohvalle. Siinä laskimoveri saa boostia takaisin sydämeen päin, lymfanesteet myös palautuu imusolmukkeisiin päin ja selkäranka on mukavasti hiukan venytyksissä, koska lantio on aavistuksen koholla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222748Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101852Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671739Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.521705Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191653Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971633Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701440Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001235Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311178Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121137