Auttakaapa: omistan todella pienen saaren Suur-Saimaalla. Vieressä on pieni, mutta omaani moninkertaisesti isompi saari. Ongelma on, että naapuri on ostanut saaren noin vuosi sitten ja käyttäytyy mielestäni asiattomasti verkko- ja rapukalastuksen suhteen.
Naapuri tuo 5-6 verkkoa janana saunarantaani noin 100 metrin päähän. En pääse uimaan läheiselle luodolle kuten aiemmin uin. Samaten saunasta ei kehtaa tulla uimaa puvutta kuten ennen. Lueskelin että 50 metriä olisi raja, mutta kotirauhan suhteen pidempikin.
Olen sanonut uudelle naapurille, että toiminta häiritsee, jolloin vastaus oli voivoi ja verkontarpominen tehdään nykyään öisin.
Onko minulla mitä fiksua tehtävissä? Itse mietin jo verkkojen silpomista tai vastaavaa kalastusintoa naapurin saunarantaan..
Verkkokalastus ja etäisyys rannasta
2
686
Vastaukset
- loomulikkult
kylläpä olet tiukkapipoinen.kyllä sinun rantasi loppuu siihen,missä maaraja on,paitsi jos omistat yksinäsi myös vesialueen.mitähän erikoista omaat,jos et voi mennä uimaan jos naapurisi verkot ovat muka lähellä.jos naapurisi tulee ongelle muutaman metrin päähän saunarannastasi kun saunot,niin se lienee härskiä,mutta kiinteä pyydys ei voi häiritä ketään.menepä pyytämään tohtorisedältä tai tädiltä jotain rauhoittavaa.sitten voit kertoa naapurillesi,että siitä vaan kalaan ,minne haluaa.mistähän tuollaiset etäisyydet esim 50 metriä tulevat.kun ostaa tontin,niin ei omista pitäjää,pitää myös muistaa,että jokamiehen oikeudella 16 henkilöä saa majoittua toisen tontille yöksi,paskoa pöntöt täyteen,ilman että poliisi lepattaisi korviaan,etenkin jos vieraat ovat sikak ei siksak,vaan saksalaisia.
- hyvä tapa
Itse pidän hyvänä tapana aktiivikalastuksessa ''nänninkantamaa''. Metsästyspuolella 150m, joka lainsäädännöllä säädetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947