Vai kerralla korkeampi, tuli vaan mieleen kun kuvia kuitenkin yleensä ottaa tuolta noin metri seitsemästäkymmenestä.
Ja onhan siinä korkeammassa säätö alaspäin.
Kannattaako ostaa 125 senttiä korkea kamerajalusta ?
10
307
Vastaukset
- oryuuhgut
Kuvaajan pituus ja kohteet määrää korkeuden.
Minulla on yhtenä jalustana 70 cm korkea Benbo. Se on erittäin tukeva ja hyvä kasveja kuvatessa. Sen kanssa on myös helppo piiloutua pensaaseen. - 210 cm, 143 kg
Sopii pätkälle. Erittäin pienelle pätkälle.
- 1+2=9
minulla on erittäin tukeva laaserin työmaajalustin, johon saa joka jalkaan kameran ja päälle 3 kameraa, jotka liikkuu samana tahtiin videopäällä, korkeus 100cm.
Tässä on myös pyörät, jaloissa.
toinen on heikko ja noin 70 cm, jonka saa vaikka puuhun hihnalla, pöytään puristimella, tms., paketissa on 26cm pituutta ja 600g.
jälkimmäistä käytän myös liikkuessani ja kuvatessani aivan kävellen, pysyy kamera rauhallisemmin, kuin kädessä pitäessä.
ei ole pituus, ei painomittoja,
mutta tärkeintä on että usein käyttää jalustaa, jos aikoo säilyttää kuvia seuraavalle polvelle. - koko oo
Vielä että käyköhän tää canon tuhatdeehen, luulis käyvän, mutta eihän sitä koskaan tiedä, ja oliskohan riittävän tukeva aloittelevan järkkärikuvaajan kamerajalustaksi, siis ettei olis ihan hötsyn sötsy, hinta on ainakin kohillaan:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=173509&shopId=19652&compartmentId=20161&categoryId=20692&catalogId=1- tyytrui
Kyllähän se käy ja riittää kitti-objektiiville, mutta jos kalusto on raskaampi ja pidempi polttoväli on se heppoinen.
- lkhyfy
tyytrui kirjoitti:
Kyllähän se käy ja riittää kitti-objektiiville, mutta jos kalusto on raskaampi ja pidempi polttoväli on se heppoinen.
Tämä on kai jo hiukan jämäkämpi:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=170321&partNumber=4935458 malli&shopId=19652&compartmentId=20161&catego
Entäs gorillapod, varmaan täällä sen käyttäjiä löytyy ?
- Säätövaramaksaa
En tajua harmittaisiko se enempi jos pituutta olisi liika vähäsen kun vähäsen liikaa?
Ikäväkyllä jalustoissa taitaa olla hinnoteltu ne viimeset sentit paljon kalliimiksi kun ne mitlä puuttuvat?
Paino ja koko koottuna on myös otettava huomioon ja moni muu seikka
mutta ite minua harmittaisi jos jalusta jäisi jossain kuvaustilanteessa
auttamattoman matalaksi vain jonkinverran. - puukosaha
"Eurolla saa euron mitan.." totetsi tuttu timpuri. Pätee jalustoihinkin.
- Al Ottaja
Motonet kauppaa tämmöstä, mainostaa sen käyvän jopa ammattikäyttöön, hiukan kuitenkin epäilyttää, mutta hinta ei olisi paha:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=46-3060
Huomasin Motonetin kauppaavan myös kamerareppuja, olisin ostanut tuolta jos olisin aiemmin älynnyt.- semmoista...
Liekköhän myyvät tuommoista, kun siellä kerran on tänään alkanut järkipäivät?
Taitaa halvin käyttökelpoinen jalusta löytyä slik:iltä noin 80-90 €:n hintaan kinopäällä. Jos haluaa halvan on hieman tingittävä ominaisuuksista ja noissa slikeissä taisi tuota painoa olla jonnin verran, mutta kohtuu tukevia ovat ja pään säädöt ovat toimivat.
Toimivasta kuulasta taas saa pulittaa tuon vähintään 90 € yksistään.
Nuo halvat jalat muovisine päineen eivät kestä ja niiden jalkoihin käytetty alumiini on jo tuhlausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285