Professori nakittaa jatkuvasti

Kaljakelluja85

Miten asiaan pitäisi suhtautua? Olen toiminut nuorempana tutkijana nyt pari kuukautta, tarkoituksenani on tulla tohtoriksi. Professori kuitenkin nakittaa jatkuvasti tekemään mitä ihmeellisimpiä asioita ja oman projektitutkimukseni eteneminen on nollassa. Päivät venyvät überpitkiksi ja viikonloppuinakin tulee sähköpostia, mitä pitäisi väsäillä välittömästi maanantaina. Onko nuorempi tutkija muka yleinen nakkikone? Luulin, että tehtävänäni olisi hoitaa jatko-opiskelu mahdollisimman hyvin ja nopeasti, eikä toimia osaston tai professorin yleisten tehtävien hoitajana. Kyseessä on erittäin pitkän linjan proffa, sinällään mukava persoona. Pitäisikö minun nostaa kissa vain rohkeasti pöydälle?

1

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riinas84

Oivoi. Kokemuksesi on varmasti tuttu myös monille muille nuorille tutkijoille. Ja ikävä kyllä osa jatko-opiskelijan arkea. Jatko-opiskelijat ovat usein yleisiä nakkikoneita. Toiset ovat omaksuneet asenteen, jolla nakkeja välttää tehokkaammin, toiset eivät. Olen itse myös hoidellut kaikenlaisia "nakkeja" viimeisen neljän vuoden ajan. Tämä toisaalta myös johtuu omasta aktiivisuudestani, ja osaltaan myös toisten passiivisuudesta. Mutta mihinkään oma proffani ei ole pakottanut. Jos oma proffasi on helposti lähestyttävä ja asiallinen, niin ota vain asia puheeksi. Toisaalta, jatko-opiskelijana oppii hyvin nopeasti tehokasta ajanhallintaa, jos on valmis ottamaan myös hieman muitakin hommia kuin omaan tutkimukseensa liittyviä.

Ei missään nimessä kannata tuudittautua siihen ajatukseen, että yliopistolla ajateltaisiin, että sinun tehtäväsi olisi hoitaa jatko-opintosi mahdollisimman hyvin ja nopeasti. Tämä on asia, josta sinun tulee itse pitää huolta ja kiinnostua. Nykyisellään järjestelmä on niinkin kannustava, että laitoksen esimiehille tärkeää on vain saada ihmisiä valmistumaan nopeasti. Opintojesi edistymisestä ei ole kuitenkaan kovinkaan moni kiinnostunut. Siihen on syytä tottua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe