Millä keskiarvolla menitte lukioon

Kysylenpvas

Eli, mikä oli teidän lukuaineiden keskiarvo, kun menitte lukioon?

127

9369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      lukuaineet 9.0, kaikki aineet 8.8.
      Alotin lukion tänä syksynä, ekat kokeet takana ja luulen että keskiarvo laskee jonkun verran..

    • Rekisteröitymätön~

      Lukuaineista 9,39, nyt olen lukion kolmannella, ja kaikkien lukiokurssien keskiarvo on suunnilleen 9,51.

    • 14+15

      Jotain 9,5 oli peruskoulun päättötodistuksessa ja suunnilleen samana on pysynyt.

    • Kysenpvas

      Kannattaako teistä mennä kun lukuaineet 8,7 ja huom! Laskussa --> Laskee tässä jollonkin siihen 8,5 tai 8,4 ???

      • Mietiuudestaan

        Hah 8,4 eivät pääse edes amiksen jos kannataidko jättä kesken


      • Vitunnimimerkit
        Mietiuudestaan kirjoitti:

        Hah 8,4 eivät pääse edes amiksen jos kannataidko jättä kesken

        Mitä helvettii sepaat


    • Rekisteröitynyt~

      Riippuu ihan siitä, mitä haluat tulevaisuudessa tehdä. Jos toiveammattiin kouluttava linja löytyy amiksesta, tai tietyissä tapauksissa AMK:sta, mene sinne. Jos haluat joksikin muuksi tai et ole vielä päättänyt, mene lukioon. Kyllä sinä siellä pärjännet ihan hyvin, jos et ihan leikiksi lyö opiskelua.

    • mikaelllllllllllllll

      lukuaineiden keskiarvo ysillä 9.33. nyt ensimmäinen koeviikko käynnissä ja töitä tehty kovasti. äikän esseen kirjoitus meni mielestä hyvin ja tämänpäiväinen englannin koe tosi hyvin! :) torstaina psykologia ja perjantaina matikka. olen 16-vuotias poika ja teen todella paljon töitä koulun eteen.. toivon että saisin pidettyä keskiarvoni yli yhdeksässä =)

      • arvostan

        Kerrankin joku joka kehtaa myöntää tekevänsä töitä koulun eteen. Eivät ne numerot tyhjästä käteen putoa. Liian moni jolla on hyvä keskiarvo väittää ettei tee "paljoakaan koulun eteen". Tämä voi toki olla totta joidenkin (huippuälykkäiden) yksilöiden kohdalla, mutta jos joka kolmas 9 keskiarvon ylittäjä väittää ettei tee töitä koulun eteen 2/3 heistä on valehtelijoita. Itselläni ka. oli 9,5 ja töitä sai tosiaan paiskia. Arvostan enemmän työntekoa kuin laiskottelua ja sillä kerskumista.

        Jatka samaan malliin!


    • jkajda

      Itse en haluaisi mennä millään amikseen, koska suurin osa heistä, on niitä ns. "jälkeenjääneitä" eli eivät välitä koulusta, ja keskiarvo alle 7. Mutta siis tiedän henkilöitä, jotka ovat menneet jollain 7,5 keskiarvolla, ja ovat suorittaneet lukion kohtuu hyvin.

      • 20

        Itse nyt 7,3 lukuaineiden keskiarvolla lukiossa eikä mikään ole vielä tuottanut valtavia hankaluuksia (paitsi ruotsi...), mutta toisaalta olenkin pikkuisen vanhempi kuin muut ja peruskoulu meni niin pepuilleen. Sen jälkeen tullut vähän enemmän oppia aikaiseksi elämänkokemuksista.


      • kekela

        Ite menin lukioon, koska päätin että haluan saada lakin niinkuin kaikki kaveritkin. Yläasteen keskiarvo 7.4 ja lukiossa olen nostanut sen 7.9 pelkästään sillä että olen tainnut henkisesti sen verran kasvaa. Kyllä sinne lukioon mennä kannattaa, jokainen ottaa sen oman polkunsa, mutta nyt kun kirjotuksia on jäljellä enää kaksi viikkoa niin ajattelee, että olisi sitä voinut lukion alussa hieman enemmänkin panostaa. :D


    • didididiiddiid

      Hyvin pärjäät tuolla 8.4 jos jaksat töitä tehdä. Jos alle 8 olisin niin sitten ei ehkä järkeä lukioon hakea.

    • idonttellyou

      9,46 en nyt muista onko tuo kaikkien aineiden vai pelkästään lukuaineiden.

    • jnasdgusmgjuin

      Bahahaha, hajotkaa hikikomeroonne neitsytlukutoukat, lukioon 7,56 KA ja porskuttelin läpi ilman mitään ongelmia sangen hyvällä todistuksella.

    • amisonperseestä

      7.8 Oisin päässy mutta kieltäydyin ja menin amikseen ja kadun päätöstäni :/

    • huilk

      lukioon 7,76 lukuaineiden keskiarvolla ja nyt tuntuukin siltä etten enää jaksa lukiota. Amikseen siis ->

    • ~Snorkfröken~

      Itse olen nyt lukion 4.:llä (kirjoitan siis 3½ vuodessa ylioppilaaksi, valmistun nyt syksyllä) ja pyrin lukioon vähän yli kasin keskiarvolla. Lukiossa pärjää tosi hyvin tolla keskiarvolla, tai ainakin minä olen pärjännyt. Lukiossa mulla on lähes kaikkien aineiden keskiarvo 9 , mitä nyt muutama 8 ja kaksi seiskaa (matikka ja fysiikka) joukossa. Ja lukiossa keskiarvo on ollut jotain 8,5 tai sinnepäin.

    • idonttellyou

      "Bahahaha, hajotkaa hikikomeroonne neitsytlukutoukat, lukioon 7,56 KA ja porskuttelin läpi ilman mitään ongelmia sangen hyvällä todistuksella."

      Kuka on väittänyt muuta? Hyvä peruskoulun keskiarvo kertoo, että on panostanut yläasteellakin. Tällöin on yleensä luultavasti helpompaa myös olla hyvä lukiossa. Jos sä oot parantanut, saat olla ylpeä itestäs. :)

    • Steinein

      Mä menin 7,3 ka:lla ja nyt on reilu 9 kun kaks ainetta tänä syksynä kirjotin.

    • abiabiabiabi

      Itse menin peruskoulun jälkeen ammattikouluun noin puoleksi vuodeksi, kunnes älysin lopettaa sen tajuttuani että en oikeasti halua tehdä sellaista työtä lopun elämääni. Kävin puolisen vuotta sitten iltalukion puolella johon pääsee muuten yleensä vapaasti keskiarvosta riippumatta ja jossa lukion voi käydä kahdessakin vuodessa.

      Vaihdoin kuitenkin enemmän oman ikäisteni seuraan päivälukion puolelle, lukuaineet oli peruskoulun puolella 7,0 ja suunnilleen samana on pysynyt vieläkin. Kiinnostavissa aineissa tulee hyviä numeroita mutta joissakin saa taistella rajusti joka kurssin läpi saamiseksi.
      Pikkuveljeni aloitti nyt lukiossa keskiarvolla 6,8 eli vielä vähän heikommalla.

      Kuka tahansa pystyy pääsemään lukion läpi halutessaan ja mikäli ei ole 100% varma siitä, mitä haluaa tulevaisuudessa työkseen tehdä niin ehdottomasti loistava vaihtoehto vaikka keskiarvo olisikin huono. Lukiossa on paljon laajemmat opintomahdollisuudet kuin ammattikouluissa esim. kielien suhteen jotka ovat todella hyödyllisiä :) Jatko-opintomahdollisuudet ja sitä myötä uramahdollisuudet ovat todella laajoja.

      Että älkää turhaa pohtiko kasin keskiarvoillanne muita vaihtoehtoja. Lukioon vaan.

    • 8.3 oli lukuaineiden keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa. Oon nyt lukion ekalla.

    • 17+1

      7.8 keskiarvolla menin lukioon. Numerot heitelleet aika paljon tossa ekassa jaksossa, 9 9 7 6 4 :D Kolme numeroa laski ja kaksi nousi.

    • annastiina2007

      9,2

    • alexndr

      Sisälle: 9,61

      Tällä hetkellä: 8,3

      Lukiossamme on oppilaita, jotka tulivat sisään reilun kasin keskiarvolla ja nyt ovat minua parempia. Toisin sanoen, kasin oppilaat - tänne vaan.

    • hiobvvbvbv

      5,7 lukioon
      nyt keskiarvo 9,3

      • äiti 48v

        Missä lukiossa pääsee noin huonolla (5,7) keskiarvolla sisään. Eikös yli 7 pitäisi yleensä olla keskiarvo lukioon "pääsyvaatimuksena"? Taidat vähän juksata....


      • Aiaosht
        äiti 48v kirjoitti:

        Missä lukiossa pääsee noin huonolla (5,7) keskiarvolla sisään. Eikös yli 7 pitäisi yleensä olla keskiarvo lukioon "pääsyvaatimuksena"? Taidat vähän juksata....

        Meiän pikkulukioon pääsee vaikka 4 keskiarvolla, tää on kyllä tämmönen 2000 asukkaan kylä että ... :D


      • yo myös
        äiti 48v kirjoitti:

        Missä lukiossa pääsee noin huonolla (5,7) keskiarvolla sisään. Eikös yli 7 pitäisi yleensä olla keskiarvo lukioon "pääsyvaatimuksena"? Taidat vähän juksata....

        "Missä lukiossa pääsee noin huonolla (5,7) keskiarvolla sisään. Eikös yli 7 pitäisi yleensä olla keskiarvo lukioon "pääsyvaatimuksena"? Taidat vähän juksata.... "

        Kyllä tuo voi aivan totta olla. Suomessa on vaikka kuinka paljon suhteellisen tasokkaita lukioitakin, joihin on matala keskiarvoraja tai ei ole ollenkaan keskiarvorajaa.

        Täällä ei ole lukioon YHTÄÄN MITÄÄN keskiarvorajaa, ja lukio on silti ollut joka vuosi Suomen 50 parhaan lukion joukossa. Kaikki hakijat pääsevät automaattisesti sisään, kunhan vain on peruskoulu käyty. Lukion rehtori on sanonut, että keskiarvorajaa ei koskaan aiota edes laittaa, koska kaikilla lukioon haluavilla tulee olla mahdollisuus päästä lukioon ja näyttää lukiossa kykynsä, jos peruskoulussa menestyminen ei vielä ole niin hyvää ollut.


    • 11 + 12

      9.1

    • P15515taijotain

      Suurinpiirtein 8,5 ja nyt ekalta jaksolta jo ehti pari ainetta nousta.

    • Lukiolainen2011

      Lukuaineet oli 8.42 ja kaikki aineet 8.2. Samaa rataa menee vieläkin, tosin oon vasta ekalla ;(

    • ampire

      10,0. :)

    • ASDSADDGFDGHFHJH

      8,3 lukuaineet. Jos keskiarvon on siinä kasin ympärillä, niin hyvin lukiossa pärjää.

    • hrrrr

      Moi, täs on viel vuosi aikaa ennen kun on yhteishaku ja onko 7,8 mahollisuus nostaa helposti 8,5-6?Ja riittääkö se?

      • Lumikki

        Saat varmasti nostettua ks:tasi vajaan numeron (tai ylikin) jos todella haluat. Seiska luokan jutut eivät vaikuta päättötodistukseen enää paljoakaan, kasi enemmän ja viimeisen vuoden arvosanat eniten (vaikka kuka mitä väittäisikin). Viittaile tunneilla, jo sillä saat jonkin verran ylöspäin numeroasi. Panosta heikoimpiin aineisiin oikein kunnolla. Itse päätin tsempata ruotsin kanssa oikein kunnolla ysillä, ja sain sen seiskasta ysiin! Että ihmeiden aika ei ole ohi..

        Ja kyllä sä sillä kasillakin jo sisään pääset, mutta mihin, se on eri juttu. Mut ihana kun jollain on tavoitteita! Keep going

        P.S Mä pidän blogia opiskelujutuista ja muusta, että jos kiinnostaa, niin osoite on http://matkallaaikuisuuteen.blogspot.com/


    • ekanvuodentyttö

      noin. 8.6?

    • cutiepies

      Keskiarvo taisi olla siinä ysin paikkeilla.

    • Lukuaineet taisi olla 7.9 ja koko todistuksen 8.4 kun menin lukioon ja oon nyt siis ekaa vuotta, ekan jaksotodistuksen ka. 7.5 ja kohta kun tulee toinen jaksotodistus niin on vähän sellanen tuntuma että toi keskiarvo olis nousemaan päin...

    • likka--80

      Menin lukioon 6.5 keskiarvolla ja kohta lukion päättäri kädessä keskiarvolla 7,2

    • tunturipollo

      Lukioon hain 9.1 keskiarvolla, parin koeviikon jälkeen ka on laskenut 8.5, eli aika paljon, mutta ei sillä tokarilla ole loppujen lopuksi niin paljon väliä, kun kirjotuksiin panostaa

    • lll...

      Lukioon mennessä ka noin 8,8.
      Lukuaineiden taisi olla 9,0?

      Nyt olen kolmannella ja lukion todistuksen keskiarvoa en ole laskenut. Villi veikkaus että asettuu 8-8,5 välille. Kaikki muut paitsi englanti menee hyvin (ko aineen keskiarvo noin 6,5..)

    • student

      Oli semmonen 7.2 varmaankin. Nyt noussut aika roimastikin, ja nyt lukion tokalla.

    • ?

      Menin lukioon 8.1 keskiarvolla

    • keskiarvoni oli

      9,6

    • ______:::::::::::::

      Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9.38 ja lukiokurssien keskiarvo on jatkanut tuosta nousujohteisena nämä kolme vuotta.

    • ><<..><<

      Lukioon lukuaineiden keskiarvolla 10,0. Nyt kun kaksi jaksoa käynyt niin keskiarvo jotain >9,7.

    • 10+14

      Lukioon mennessä keskiarvo vähän päälle 8 ja päättötodistuksessa jotain 7.5 paikkeilla. Nyt yliopistolla keskiarvo jossain 3 ja 4 välissä.

    • seiska+neljä

      Lukioon hakiessa keskiarvo oli 8,35 ja ekan jakson jälkeen noussut aivan tarpeeksi hyvin 8,7. Ruotsi tuottaa kyllä hieman ongelmia (nej nej, en ole ruotsissa hyvä), mutta tavoitteena senkin parantaminen tulevien vuosien aikana. Lukioon vaan, tunnen muutamia oppilaita ketkä pääsivät sisään ~7 keskiarvolla. (:

    • hajotkaa paskaanne

      lukioon 7,68 keskiarvolla, nyt keskiarvo 7,5 lukiossa. peruskoulussa en lukenut koskaan MIHINKÄÄN kokeeseen ja käytös oli aina 6-7 kun mölisin takarivissä, olen siis lukion ekalla pitkä matikka ja pitkä fysiikka tähtäimes :D

      hajotkaa kirjoihinne lukiossakin luen vaa edellisen illan kokeisii ja huonoin numero oli 6 ruotsis muuten 7-8 :D

    • dffgfgddgr

      Aika tasan 9 keskiarvolla lähdin lukioon, jonne pääsee periaatteessa vitosenkin keskiarvolla. Ei siis minkään valtakunnan merkitystä mun yläasteen keskiarvolla.

    • riitti

      Lukuaineiden ka oli tasan 8.

    • sjfaxnv

      tais olla 9.4

    • lukionkakkonen

      Mulla oli peruskoulun päättötodistuksessa lukuaineiden keskiarvo 8,9 ja nyt lukiossa on pudonnut huimasti, keskiarvo viime torkkarissa oli 8. Ehkä pitäisi panostaa kouluun, mutta ei jaksa. Mutta kohta on pakko alkaa tekemään hommia ja PALJON, kun kirjoitukset alkaa häämöttää syksyllä.. IIK

    • tokavuos

      Lukioon hakiessa kaikkien aineiden ka 7,2 ja lukuaineet jossain 7,0 tienoilla. Oon lukiossa toista vuotta ja keskiarvo jossain 6,3 tietämissä.

    • adsafa

      Minulla olisi aika tehdä yhteishaku lukioihin, keskiarvoni on tällä hetkellä suunnilleen siinä 8.6-8.7 tienoilla. Mäkelärinteen lukio (9), oulunkylän lukio(8.67), sekä helsingin luonnontieteen lukio(8,2).

      Mäkelärinne olisi mulle ihan se paikka mihin haluaisin, mutta ilman tuon rajan laskemista tuskin sinne pääsen. Oulunkylään minun keskiarvoni saattaisi juuri riittää, mutta talvisin joudun kulkemaan sinne 2 bussilla. Luonnontieteen lukioon pääsisin yhdellä bussilla talvisin suhtkoht nopeasti, mutta keskiarvoni on hieman suurempi rajaan verrattaessa.

      Mikä lukio olisi teistä paras minulle?

      Kokemuksia näistä lukiosta?

      kiitos.

    • xXZXx2

      9,6 noinniinkun muistaakseni.

    • abilukiossa

      Lukioon menin noin kasin keskiarvolla ja on nyt hieman tippunut. Töitä on kyllä täytynyt tehdä, etenkin nyt kirjoituksiin yritän oikeasti panostaa :)

    • hesmus

      Oma keskiarvoni oli 9,3. Lukion päättötodistuksessa tulee olemaan 8,7. Töitä on kyllä tehty tuon eteen. :D En kuitenkaan tee lukion pättötodistuksella mitään, vain ylioppilastutkintotodistus otetaan huomioon siellä mihin minä haen. Mutta on se silti ihan kivan näköistä, kun paperissa on hyviä numeroita. :)

    • Aksu'*

      Täällä päin ainakin alin lukuaineiden keskiarvo millä voi päästä lukioon on 7,33..Uskotte varmaan että vituttaa ku itellä on just 7,25, mut hain sentää tonne naapurikunnan lukioon minne pääsee jollain vajaa 7:n keskiarvolla. Ja eikös lukiota voi vaihtaa kesken lukuvuoden jos suorittaa kurssit hyvin arvosanoin?

      • Aksu'*

        Ja aattelin silti nostaa lukuaineita että teoriassa voisin päästä tänkaupungin lukioihin mutta haluun pelata varman päälle ja hain siksi huonompaan johon pääsen varmasti.


    • kkuutti

      Päälle ysin, ehkä 9,5? Nyt lukuaineiden keskiarvo päättötokarissa 9,9 ja kyllä tein helvetisti töitä.

    • Mie menin lukioon tuolla 7,7 keskiarvolla, eli hieman keskivertoa heikommalla keskiarvolla kai. Lukio on sujunut ihan hyvin, keskiarvokin on edelleen sama. Olen kolmannetta vuotta lopetteleva abi ja viikon päästä loppuukin viimeinekin jakso.
      Kirjoitin viisi ainetta = ruotsin, englannin, psykologian, historian ja äidinkielen arvosanoin A, M, M, M ja C.
      Eli kyllä lukiosta selviää hieman heikommallakin keskiarvolla, kohan jaksaa lukea sitten kokeisiin. Uskon kyllä että olisin pystynyt parempaakin.

    • lukio lukematta

      Olisinkohan menny jollakin 8 keskiarvolla sisään ja vuos sitten kirjotin hyvät paperit. MAA L, fysiikka ja kemia E, ENA M ja äidinkieli C helposti pääs tekulle ja nyt intis.

    • jorsikainen

      vitosel jormalan rikos luqioo

    • helppo keikka

      Ka 7.1 ja 4 ällää tuloksena. T:22v pojka

    • Z

      Lukuaineiden keskiarvo oli 8.8, kaikkien aineiden hieman matalampi (pirskutan taideaineet...) Nyt neljän ällän ylioppilas ja ka. suunnilleen sama kuin peruskoulunkin päättyessäkin. Riittää mulle ihan hyvin.

      "Minulla olisi aika tehdä yhteishaku lukioihin, keskiarvoni on tällä hetkellä suunnilleen siinä 8.6-8.7 tienoilla. Mäkelärinteen lukio (9), oulunkylän lukio(8.67), sekä helsingin luonnontieteen lukio(8,2).

      Mäkelärinne olisi mulle ihan se paikka mihin haluaisin, mutta ilman tuon rajan laskemista tuskin sinne pääsen. Oulunkylään minun keskiarvoni saattaisi juuri riittää, mutta talvisin joudun kulkemaan sinne 2 bussilla. Luonnontieteen lukioon pääsisin yhdellä bussilla talvisin suhtkoht nopeasti, mutta keskiarvoni on hieman suurempi rajaan verrattaessa.

      Mikä lukio olisi teistä paras minulle?"

      Sillä, että oma ka. on lukion pääsyrajaa korkeampi ei ole mitään merkitystä. Minä aloitin opiskelut lukiossa, jonka pääsyraja oli 8.33 ja siirryin sieltä lukioon, jonne pääsee kunhan kielet ja matematiikka ovat vähintään kutosia. Ainut ero on oikeastaan se, että täällä olen erityisen hyvä oppilas, kun entisessä koulussa olin vain vähän keskitasoa parempi. Opetus kuitenkin on aivan yhtä laadukasta - ehkä jopa vähän parempaa pienten luokkakokojen takia.

    • mörkööö

      Päälle ysin arvelisin. :) Ja voi hitsi numerot on tippunu lukiossa :(

    • Katto Kassinen

      lukioon menin 6.8 keskiarvolla kirjotin 5 L:ää ja 4 M:ää tällä hetkellä opiskelen Australiassa lääkäriksi :).

    • -Abi-

      Onpas täällä fiksua porukkaa. Oma keskiarvo oli vain 7.6 eikä koskaan ole ollut kuin 8.2 . No, täytyy myöntää, että vähän vaikeaa on parissa aineessa ollut.

    • Aidan ali

      Lukioon tasan 9 lukuaineiden keskiarvolla. Peruskoulu meni omalla painollaan. Lukion vedin ihan läskiks, koska en ollut koskaan tottunut mitään koulun eteen tekemään ja sama meno jatkui kirjoituksissakin. Kaikki numerot 4-10 löyty papereista ja päästötodistuksen keskiarvo karvan alle 7. Kirjotukset kylmiltään 40-asteen kuumeessa AABCCC, mutta lakki sentään tuli. Jatko-opiskelut sujuneet huomattavasti kivuttomammin ensin AMK:ssa ja sittemmin yliopiston puolella, joihin molempiin pelkillä pääsykokeilla sisään ykkösellä. Jälkeenpäin vähän kaduttaa, ettei lukiossa opiskelu napannut, mutta enpä toisaalta niille todistuksille oo vielä mitään käyttöä keksinyt. Enemmän kaduttais, jos ois lukiossa kolme vuotta elämästään tuhlannut pänttäämiseen.

    • ogjvidhv

      Mulla lukuaineet oli 9.33 peruskoulussa, nyt tais viimeks olla 9 keskiarvo. Tulee kyl laskee ku luen ma, ke ja fy ni ne aineethan on tunnetusti vähän haastavampia ja vaatii älliä ja jaksamista, mutta lukuaineista saa kepeesti kymppejä jos haluttaa, myös kielet menee kasin ja ysin välillä.

      Meijän lukioon pääsee kaikki 7 keskiarvost ylöspäin joten myös niitä seiskan oppilaita tulee tänne! Mutta silti tälläkin hetkellä komeillaa suomen lukioiden eliitissä, 35 parhaan joukossa. (ja lukioitahan on yli 400) :DD

    • jjhhoo

      Täälläpä on hyviä keskiarvoja kaikilla. Itse pääsin lukioon 7.9 keskiarvolla. Vähintään piti olla 7.6 kyseiseen lukioon.

    • anita54

      lukuaineiden keskiarvo oli 7.Siellä pärjää jos viitsii vähän lukea kun vain pääsee lukioon.Minä pääsin armosta 9.luokka oli mulla yhtä lentoa (yleensä yli 8 keskiarvo)

    • Jonssi96

      Yhteishaun aikana hain oman paikkakuntani lukioon 7,92 keskiarvolla ja päättötodistuksessa nousikin jonkin verran, 8,15 oli keskiarvo ja sainpa siinä pienoisen stipendin. Nyt vaan täytyy odottaa jos edes pääsen lukioon :) !

    • yo09

      Peruskoulun päättötodistuksen ka. oli 9,0 (siis sekä lukuaineiden että kaikkien aineiden, kaikki numerot oli ysejä...)
      Lukion loputtua ka. oli 8,3 ja sain kirjotuksista seuraavat:
      Äikkä E
      Englanti E
      Bilsa M
      Ruotsi C

      Tiedän tarinoita, joissa on mennyt toisinpäin. Eli peruskoulussa ei ole pärjännyt, mutta lukiosta saanut loistavat arvosanat. Vinkki kaikille lukioon menijöille: käykää lukio kunnolla ja panostakaa opiskeluun! Minua kaduttaa todella, että lukio meni niinkin huonosti.. Tiedän, että potentiaalia olisi ollut enemmän ja olisin voinut pärjätä paljon paremmin.

    • yo myös

      "Minua kaduttaa todella, että lukio meni niinkin huonosti.. Tiedän, että potentiaalia olisi ollut enemmän ja olisin voinut pärjätä paljon paremmin."

      Ei mennyt itsellänikään kaksisesti, mutta ei harmita, koska pääsin kuitenkin haluamaani jatko-opiskelupaikkaan. En kuitenkaan tee lukion tai ylioppilaskirjoitusten arvosanoilla nykyään enää yhtään mitään, vaan ainoastaan sitten lukion jälkeisellä koulutuksella on lukion jälkeen merkitystä.

    • dude

      heiii mulla on täällä selainen ongelma että hain lukioihin ja ka on 7,41 mua pelottaaa niin paljon jis vaan en pääse sisään mua kadutttaaa vaan miks en ees panostanut ylä-asteen aikana en käynyt tuneilla ja tälle häiritsin tunteja, mutta mulla on nyt selkeä tavoite jos pääsen lukioon panostan kunolla!!!!!!!! kyllä älliä löytyy cya ppl

    • jo kirjottanut

      7,8. aikamoinen loppukiri tuli otettuu, jotta sai edes muutaman varteenotettavan vaihtoehdon mihin mennä.

    • ylioppilas2012

      Peruskoulussa se oli jotain 7,8
      Lukiossa tippui 7,33
      Tippumisen syynä olivat kielet, jotka tuottivat tosi paljon hankaluuksia lukihäiriön takia. Mutta nyt olen kuitenkin käynyt lukion ja saanut lakin päähän! :)

    • oppa lukio

      kuka pääsit lukio 7 keskiarvolla?

    • vantaalainentäällä

      mä pääsin 7.1 keskiarvoll,a ja vielä maailman parhaaseen lukioon :)

    • ytrrt

      8.3 keskiarvolla. Ja tänne pääsee vaikka kutosen keskiarvolla kun ei ole mitään keskiarvorajaa, pieni maaseutulukio kun on.

    • Täyden kympin oppila

      Lukuaineet: 10,0
      Kaikki aineet: 10,0
      :)

    • tsiu

      Eipä sitä keskiarvo koko totuutta kerro oppilaasta. Eivät kaikki hallitse kaikkia aineita ja oma taktiikkani oli keskittyä nimenomaan niihin, jotka kirjoitin. Oma peruskoulun päättötodistuksen keskiarvoni oli 8.83 ja lukion 8.0. Kirjoitin kuitenkin LEEMMM-paperit satsilla äidinkieli, terveystieto, yhteiskuntaoppi, historia, englanti ruotsi.

    • dfghjk-

      yläasteella 8.6
      nytr lukion päättyessä 6,5

    • 45sdfa

      8.4

      1. kurssin kaikkien aineiden keskiarvo oli 8

    • lukio on helppoo

      Ite menin keskiarvolla 8.6. 2. jakson jälkeen keskiarvo 7.45. Numerot vaihdelleet 5-10 väliltä.

    • minäpä vaan

      9.6 oli kun ysiltä pääsin. Ja kyllä, nämä "en paisko työtä paiskonpas" tyypit, en paiskonut:D Harrastin 1 päivä ennen koetta lukemista, mutta yli ysejä aina tuli kymppiin asti ja pikkukokeista samaten ja sitten se muusta näytöstä nousi kymppiin. Tein kuitenkin läksyt ja olin tunneilla, näin sitä oppii.

      Lukiossa ei toimi sama juttu:D Nyt teen läksyt, luen enemmän kokeisiin (aika laiskasti vieläkin, ja maksan siitä...) lukuarvo on tällä hetkellä muistaakseni kaikista aineista 8.8 (laskee filosofia ja kemia joita en vain pystynyt ymmärtämään) mut sit ne vahvat aineet on ollut kymppejä ja toisella vuodella on alkanut puhkeemaan taas tää kymppikupla:) (varmaan se että sai pakolliset opis alta ja nyt saa keskittyä niihin itseään kiinnostaviin..) en kuitenkaan ota ressii keskiarvosta, enemmän keskityn sit kirjotuksiin...

    • paskakoulussa :)

      7,25 XD

    • pitsialushousut

      Mulla on keskiarvo laskenut melkein numerolla lukiossa. Päättötodistuksessa 9,3 ja nyt se on noin 8,4. Terveisin abiturientti, joka ei ole jaksanut puurtaa lukiossa ihan täysillä :)

    • Lukuaineet 8,3

    • abcdghjvh

      Lukuaineiden keskiarvo oli 9. Kaikkien aineiden oli varmaan vähän huonompi, tosin sitä en viitsinyt laskea, kun ei lukiossa ole mit'ään väliä kuviksen yms. numeroilla.

    • 8ka

      8 kun tulin lukioon ja nyt abouttia 7 melkeen kolmen vuoden jälkeen.
      Lukioon vaan kuhan pääsee ja kiinnostais.
      Itteäni ei vaan nappaa hirveen moni aine ja niistä 5 tai 6 ja ne mitkä taas kiinnostaa nii 9-10.

    • fururur

      Lukioon 8,5 keskiarvolla. Eka vuosi oli lukemaan opettelemista ja keskiarvo laski 7,9. Nyt toisena lukiovuonna keskiarvo on noussut taas 8,3 ja olen tyytyväinen :)

    • taikuri3

      Lukuaineet oli ysillä 9,08 ja nyt lukion tokalla 8.3. Tärkeintä panostaaa aineisiin jotka kokee tärkeänä tai joista pitää.

    • sdfghjklöhgjhkilioåp

      Itsellänihän keskiarvo ysillä oli 7,5, ei siis mikään kovin hyvä. Lukiossa kuitenkin on mennyt tosi hyvin vaikka kaikki sanoivat että numerot tippuvat. No itselläni ne on pysynyt täsmälleen samanlaisina ja jotkut numerot ovat jopa parantuneet.

    • 3¨4

      6,9

    • ghhh

      Ysillä taisi olla lukuaineet jotain 8,5. Eniten lukiossa tippuu numerot niillä, jotka vetäsi sen peruskuouln lukematta läpi, kuten minä. Ne ketkä joutunu pikkusen töitä tekemään siihen kasiin, niin heillä huomattavasti paremmat mahdollisuudety pitää keskiarvo tai jopa sitä nostaa, kun on tottunut työskentelemään.

      Onneksi itse olen alkanut saamaan hieman tätä motivaatiota opiskeluun, ekan ja tokan kurssin numerot oli 2kpl 8, 3kpl 7 ja 3kpl 6, eli alle 7 ka..

      Nyt kuitenkin 3. jaksossa tulossa luultavasti kaseja 4kpl ja 1 ysi, eli keskiarvo nousisi kaikissa sinne 7,4 tuntumaan.

    • asdfghjklää

      menin 7.4 ka.lla, toisin täälläpäin kaikkiin pikku lukioihin pääsee 7.0 ka.lla

      toisin lukiossa ON vaikeampaa ja ka.ni tippui 5.9, mutta en kyllä lukenut kokeisiin, jos olisin olisi ollut ylempi, ja viime keväänä jätin kesken, koska pääni ei olisi kestänyt yo.kokeita.

    • lukio1

      7,9 ja 7,2 piti olla että pääsi :)

    • lindaeveliina

      8,6 ja suunnilleen samana on pysynyt

    • jaahaass

      9,0 oon menossa

    • 2721231232

      Yläasteen päättärin ka 6.3, lukuaineiden 6.5. Lukiossa ka on noussut 7.8:aan ihan vain sillä, että kuuntelen tunneilla ja luen kokeisiin niitä edeltävänä iltana.

    • ammis4667

      Lukioon ei kannata mennä jos ei omaa noin ysin keskiarvoa, kun ottaa huomioon, että lukio on vaikeampaa ja tarvitaan hyvä menestys, että se paperi olisi hyödyllinen. Poikkeuksena ehkä, että ylioppilaspohjaisille ammattikoululinjoille voi päästä yllättävän huonolla keskiarvolla. Itse menestyin vain ammattikoulussa, lukion kävin turhaan, peruskoulussakaan en ollut motivoitunut.

    • turhiavuosia

      8,5 keskiarvolla pääsin sisään.
      Lukiossa keskiarvo lopahti 7 tasolle masennuksen ja huonojen kotiolojen takia. Olisi pitänyt ottaa heti välivuosi kun ei ollut mieltä opiskella. Nyt kun haluaisin päästä eteenpäin elämässäni niin pitääkin korottaa arvosanoja ja uusia yo-kokeita että pääsisin haluamaani koulutukseen.

    • Nostanut

      Mulla ylästeen keskiarvo 7,2. Siitä kuusi vuotta eteenpäin ja aloitin lukion. Nyt ekan jakson jälkeen numerot olleet 8-9.

    • Keskiarvoni

      Lukuaineiden ka: 9,75
      Pisteet: 9,81

    • PienluokaltaLukioon

      Pienluokalta lukioon: KA tasan 5. Peruskoulussa ei koulu kiinnostanut. En kuitenkaan KA:llani päässyt mihinkään lukioon (ylläri..), mutta erään pikkukylän lukion rehtori antoi minulle mahdollisuuden kesällä opiskella ja "näyttää kynteni). Koko kesä meni opiskellessa ja sain historian ja yhteiskuntaopin korotettua kutoseen. Ei silti olisi KA roottänyt, mutta hän jostain kumman syystä päästi minut lukioon.

      4v lukiossa meni, ja tuolla KA:lla sain oikeasti paiskia hommia! Sain kuitenkin lukiosta KA:ksi 7,4 joka omasta mielestäni oli minulle saavutus!

    • lahjakasolavi

      ka 6.9 (matematiikka 10) kotona maalaistalossa tekemistä riitti muutenkin, eikä koulua arvostettu yhtään. Tunneilla seikkailin mielikuvitusmaailmassani.

    • HuimaNousu

      7,74 oli yläasteen k.a. Ja lukiossa nostin keskiarvon -> 7,8.
      Sittemmin oon opiskellut maisteriksi, lisensiaatiksi ja lopulta tohtoriksi.

    • YO2015

      Lukuaineet 9,25, kaikki 9,5. Menin tasoiseeni lukioon, tein paljon töitä, opiskelu oli mielekästä ja sain hyvät paperit.

    • minäsetässä

      Hain lukioon keskiarvolla 8.0
      7.5 keskiarvo kannattaa varmaan vähintään olla jos lukioon hakee.

    • keskiarvojajee

      Olisiko se ollut jotain 9,4-9-7, en oo ihan 100% varma. Mut kuitenkin jo mukavasti yli ysin. Muut aineet sitten laskivatkin keskiarvoa mukavasti. Nyt olen vuoden ollut lukiossa, ja lukuaineiden keskiarvo ehkä 9,2, eli hieman on ka laskenut.

    • Eläjä

      Itsellä oli vain noin 9,8. Pääsin kuitenkin haluamaani lukioon. Nyt lukiossa lukuaineiden keskiarvo on laskenut noin ysiin.

    • näinminä

      Lukioon 7,64 keskiarvolla. Lukiosta 8,3 keskiarvolla. Yo-todistus LLLMB. Samana vuonna yliopistoon, jossa taso 4 ja 5 välillä.

    • fndhn

      lukioon menin 7,8 keskiarvolla ja lukiossa nostin sen 9,9 :) töitä tein ihan tosissani, mutta motivaatio oli kohdillaan :D

    • raakaatyötä

      Lukuaineet 10
      Eipä sitä ole paljoa ollut aikaa muistella..

    • eci____

      8,7 ysillä ja 8,4 lukiossa. LEEEM rivi yo paperissa

    • yo15

      Lukioon mennessä muistaakseni 8,92 ja lukiosta päästessä olikin sitten 8,4.

    • jjjjjjjo

      Joku 9.2-9,5 en nyt tarkkaan kiinnittänyt huomiota.

    • lukiohuu

      menin lukioo 9,5 keskiarvolla (lukuaineet) ja en tehny mitenkään hirveesti töitä kunhan tunnilla viittasin about kokoajan ja luin viikon-päivän ennen koetta tekemällä muistiinpanot kirjasta ja tankkaamalla niitä

    • amerlhotp

      8,6

    • pärjäähuonollakinka

      7,3 nykyään opiskelen aalto-yliopistossa. Matikka ja luonnontieteet onnistu aina, mutta muut lukuaineet ei kamalasti kiinnostanut ja lukematta meni lukiossakin. Lukiosta keskiarvo oli luokkaa 7 ja kirjoitukset ACMEL järjestyksessä äidinkieli, englanti, kemia, pitkä matematiikka ja fysiikka.

    • 9.46

      9.46 , kaikki aineet 9.2. Meen syksyllä lukioon ja yritän nostaa tota keskiarvoo 9.8:saan. En oo ikinä lukenu kunnolla kokeisiin mitä ny alueen 2-3 kertaa läpi muistiinpanoineen nii nyt lukiossa yritän opetella lukemaan kunnolla.

    • Mul oli 7,89 kun menin lukioon

    • Anonyymi

      Itellä 10.0 keskiarvo haistakaapa siitä ähäkutit... Ei oo paljoo tarvinnut töitä paiskia, koska olen huippu älykäs yksilö hahaa...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2405
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      366
      2185
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe