Harkinnassa tontti jossa kallio pohja ja siitä pari kysymystä
Tarkoitus tehdä pieni talo (noin 90m2) ja autotalli/katos ja ensimmäinen ajatus että betonilaatalle korkeimmalle kohdalle tonttia, oikeastaan kaksi mahdollista paikkaa ja autotalli sitten siihen viereen.
Eli kuinka kallista puuhaa on louhia taloon vesi, viemäri ja sähkö liittymät? Löytyvät rajalta.
Onko talo järkevintä ottaa korkeimmalle kohdalla mihin se olisi mahdollista tehdä ja jos ei ota tuohon niin miten pinta vesien johtaminen?
Ja yleensäkin onko mitään arviota siitä miten kalliiksi tuollainen pienen talon pohjan tekeminen ja liittymät voisi tulla, autotalli tai katos on tarkoitus tehdä samalla ja ainakin varaston osalle betonipohja.
Itse on tarkoitus vain kaataa puut mutta muuten saisi vieras hoitaa hommat.
Alustavasti budjetoin että 25-30 tuhatta ja sillä pitäisi jotain olla jo tontilla....olenko täysin hakoteillä? Paikka on pienehkö kunta.
Kalliolle.....
Pohja80
2
286
Vastaukset 2
- ...
Naapurilla ainakin 1.5 m syvän kanavan louhinta maksoi reilu vuosi sitten n. 3300 €.
Matkaa oli jotain 20-30 metriä.
Pohjista ja muista kustannuksista ei ole tietoa,kun teki viemäröinnit vanhaan taloon. - inssi..
Käytä suunnittelijaa, kun et näytä osaavan. Ja miksi laatalle perustaisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44887Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45672
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498