Colombia

BailaBarranquilla

Heippa.
Olemme miettineet talvilomamatkaa Kolumbiaan, alueelle Cartagena, Barranquilla, Soledad. Onko joku käynyt ko. paikoissa, mitä kaikkea voi tehdä ja nähdä ym? Kuinka turvallista on Kolumbiassa liikkuinen, ja mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon? Kaikki vinkit ja kokemukset ovat erittäin paljon tervetulleita!
Kiitos jo etukäteen kaikille asiallisita vastauksista!

3

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VivaColombia!!

      hei!

      Itse olin barranquillassa kk verran, vuonna 2007, vietin myös muutaman päivän cartagenassa,bogotassa sekä santa martassa.. Barranquillassa itsessään ei hirveästi ole nähtävää, santa marta oli todellla todella hieno paikka eikä niinkään kaukana barranquillasta..Santa martassa menimme retkelle ja vietimme päivän myös playa blancalla, saarella, johon lähti pieniä veneitä n. puolen tunnin välein..ehdottomasti kannattaa suunnata myös Tayrona luonnonpuistoon santa martassa.. Cartagenassa kuin myöskään santa martassa ja barranquillassa ei vuonna 2007 ainakaan vielä ollut hirveästi turismia ainakaan eurooppalaisia ei näkynyt missään, muutaman amerikkalaiseen törmäsin cartagenassa, mutta sen jälkeen varmastikkin on turismi lisääntynyt paljon ainkin mitä on katsonut matkatoimistojen sivuja cartagenaan on alettu järjestämään matkoja.. Cartagenassa menimme kaupunki kierrokselle turisti bussilla joka lähti ainakin rannalla olevan hotel costa del solin edestä, en muista yhtään paljonko lippu maksoi tuolle kierrokselle, se on kokemisen arvoinen.. bussi pysähtyi muutamssa paikassa jossa pääsi ulos kiertelemään ja ihmettelemään kaikkea..Itse olin kolombiassa paikallisen tuttavani luona jonka kanssa kiersin joka paikassa, mutta hän ainakin neuvoi että illalla pimeän tulon jälkeen ei yksin kannata liikkua ainakaan pienillä syrjäisillä kaduilla. Itse liikuin kuitenkin yksinkin ilta myöhään cartagenassa ja barranquillassa enkä kokenut oloani turvattomaksi..Tietenkin maalaisjärki mukaan niinkuin joka paikassa ja hyvin selviää, laukkuaan ei saa jättää sekunniksikaan vartioimatta..

      Muuten toivotan teille erittäin hyvää matkaa! Kolumbia on erittäin kaunis maa ja ehdottomasti vierailun arvoinen! mikäli haluat lisää tietoa vastaan kyllä kysymyksiin sitä mukaa mitä muistan vielä.. :)

      • O

        Hola!

        Olemme menossa marraskuussa Kolumbiaan ja suuntana on Bogotan lisäksi Cartagena sekä Santa Marta. Yhteensä päiviä meillä on vain 10, joista 2-3 ajattelimme viettää Karibian rannikolla. Miten suosittelisit jakamaan päivät Cartagenan ja Santa Martan suhteen? Voiko Tayrona parkiin tehdä vain päivän reissun ja jos niin osaatko kertoa sinne matkaamisesta enemmän? Tarvitaanko keltakuumerokotuksen lisäksi muita rokotuksia? Entä kysytäänkö todistusta rokotuksesta? Onko sinulla joitakin vinkkejä mitä tehdä kyseisissä kaupungeissa? Tuo playa blanca kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta.
        Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista!


    • stahlsa

      Cartagenaan ei minusta montaa päivää tarvi...vanha kaupunki on äkkiä kierretty ja jatkuva myyjien hätistely alkaa ärsyttää. Siellä saattaa myös sataa kaatamalla, joten on hyvä varautua siihenkin.

      Rokotustodistuksia ei kukaan kysellyt ja ei meillä kyllä keltakuumerokotusta ollutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      528
      5852
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      2006
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1971
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      113
      1801
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1588
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1587
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      60
      1207
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      68
      1045
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe