APUA!!

Epätoivoinenomistaja

Sain hamsterin lauantaina ja nyt musta tuntuu että se raapii nenäänsä hirmusasti. Sen nenä on ihan punainen ja siitä tulee verta!! mitä pitäis tehdä mikä sen nenää kutittaa. voisko se olla että sen nenään on menny joku vai onks sillä joku allergia. pitääkö se viedä lääkäriin ja että onko se vakavaa.. Kiitos etukäteen vastauksesta!!.. ja ihan kuin se ei olis sukinu turkkiaan ;(( vastatkaa pian.. voiko se olla uuteen kotiin muuttamisen aiheuttamaa tressiä. Eli hamsteri mikä on kyseessä on 5vkonen. Ja se kutiaa ja raapii itseään muualtakin kuin nenästä..

19

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      Ei se stressiä ole.. kannattaa viedä eläinlääkäriin! Mistä ostit hamsterisi? Eläinkaupoissa myydän usein myös sairaita yksilöitä, joten lemmikit kannattaa ostaa kasvattajalta!!

    • Epätoivoinenomistaja

      ostin hamsterin kasvattajalta ja tuli mieleen että kun käytän puruna mörttiröpöä ni että voisko se olla niin kovaa että se hankais ja sitte sitä alkaa kutittamaan??.

    • ..

      Ei se mörtistä ja röpöstä aiheudu.. Itse käytän myös kummallakin hamsullani sitä samaa "purua"

    • Epätoivoinenomistaja

      niin mutta en sekoita sitä minkään muun purun kanssa käytän sitä paljaalteen. Ja mietin myös että voiko olla että se raapii sen takia että sen karva vaihtuu aikuiskarvaksi, ku se on vasta ihan vauva ja turkki on vauvaturkkia.

    • ..

      Kyllä mörttiä ja röpöä pitääkin käyttää pelkästään! Eihän siinä mitään ideaa ole, jos siihen on sekoitettu tavallista purua!! Jos sun hamsteri ei ole pitkäkarvainen, niin voit käyttää sillä ihan tavallistakin purua! Eikä hamstereilla vaihdu karva niin selkeästi, kuin esim. koirilla tai kaneilla, eli ei se ainakaan "vauva karvastaKAAN ole kiinni! Syytä kutiamiseen ja raapimiseen en osaa kuitenkaan sanoa : /

    • Epätoivoinenomistaja

      okei täytyy seurata tilannetta ja viedä sitte eläinlääkäriin jos alkaa pahentua, eikä mene ohi.

    • Epä_toivoinen

      Mulla on kääpiö kani ja se on kasvanu hurjaa vauhtia, sillä alkaa olla liian peni häkki tiiättekö mistä sais halvalla kanin häkin.. :)
      HELP ME

      • Sedä

        Minkä kokoinen häkki kanillasi on? Koonhan pitäisi olla ainakin 100 mielellään 120cm. Pidäthän kaniasi paljon vapaana koska se ei ole häkkieläin?


    • aölkjds

      Selaa netistä käytettyjä häkkejä (Keltainen Pörssi, Huuto.net jne.) tai esim. zooplus.fi myy halpoja häkkejä.

    • 16+3

      Tuli mieleen että jos se ois vaikka allerginen jollekkin ruualle jota annatte.

    • et.

      Joo no entä ku oon kuullut että talouspaperi aiheuttaa kutinaa. voisko se olla siitä..

    • ..

      tuskin talouspaperista.. mut voithan sä kokeilla laittaa talouspaperin sijaan vessapaperia :)

    • ep.

      mä lopetin talouspaperin käytön ja nyt mä käytän eläinkaupasta ostettua jyrsijänheinää. On auttanut ei enää raavi niin paljon.

    • F

      WC paperi on kyllä parempaa kuin talouspaperi, mutta vaikea kuvitella että tuommoinen siitäkään voisi johtua.

    • Et

      Epäilen että se on allerginen paistetulle, marinoidulle lihalle. Kun oon antanu sitä pestynä mutta aika vähän. Ja eilen sen nenää ei vielä kutittanu ja tänään kutitti. Ja eilen annoin sille ruuaksi riisiä ja vähän sitä lihaa ja porkkanan palan. Nyt ratkesi tääkin arvoitus.. En enää anna sitä täytyy kai sitte ostaa pilttejä ja antaa niitä. Ja hei muuten tiiätteks sietääkö hamsterit vähän suolaa vai onks ettei saa antaa ollenkaan suolaa eikä mitään maustetta. Ajattelin vaa ku useissa pilteissä on suolaa tai muita mausteita. Tai siis sietäääkö ylipäätään missään ruuassa suolaa.

    • Et

      Please!! vastatkaa joku asiasta tietävä!! :00

    • ..

      ei se suola siinä piltissä haittaa! voit kokeilla antaa hamsulles myös juustoo, raejuustoo, tonnikalaa tai jtn muuta kalaa yms. ;)

    • Et.

      okei kiitos vastauksistanne!! =)

    • Anonyymi

      Mitä teen kun Hamsterini raapii nenäänsäniin kovaa että siitä tulee verta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe