Kuinka riistaviettisiä koiranne ovat,vai osaavatko peräti "saalistaa"
Riistavettisyys
3
117
Vastaukset
- Rive33
Oma koiramme on saavat kiinni mm. Oravia ja linnun
- gg
Kaverini vehnäterrieri ei piittaa edes jäniksistä, mutta sukulaiseni jackrussellinterrieri on valmis lähtemään minkä tahansa villieläimen perään. Yleensä terriereillä on riistaviettiä, mutta sen hallittavuus vaihtelee yksilöittäin. Oman perheensä pienempiä lemmikkejä terrierit kumminkin oppivat pitämään laumansa jäseninä, jos pennusta saakka niihin tottuvat, eli peinempi lemmikki on talossa ennen koiraa.
- fdghjkluyiuiooip
Itse olen omistanut pari foksia toinen hyvin riistaviettinen mutta silti pystyi pitämään hyvin vapaana ilman että lähti käsistä.
Ja toinen hyvin vähäinen riistavietti ja pysyi yksinään pihassakin aitaamattomalla alueella maalla ja tietenkin lenkeillä helppo pitää vapaana..ei lähtenyt siis jänön perään edes pihasta(tosin fretti olisi saanut kyytiä jos olisi päässyt lähelle..hyvin erikoistunut ;)).
Eli yksilöstä kiinni..ja myös siitä onko viety luolalle ja opetettu riistan perään.
Näyttelylinjaiset lienee hieman vähemmän riistaviettisiä, itselläni oli käyttölinjaisia. (jälkimmäinen tosiaan tuskin olisi mennyt käytössä eli näinkin käy joskus. No itse en metsästä vain tokoilen eli ei haitannut mutta luulen metsästäjän ollessa kyseessä olisi myynnyt kotikoiraksi :))
Hyvin vahvaviettiset lähtee siitä huolimatta saaliin perään mutta luolatouhu vahvistaa aina saalistusviettiä.
Fokseilla sanoisin olevan hallittavissa oleva saalistusvietti.
Ja omani purki sen vinkuleluihin ja hakuun. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522175
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411413Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.961397- 1681291
- 681071
- 35978
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59930Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46849