Minkä painoiset rullat vai kannattaako vaihtaa ollenkaan?

Speedfight 3

Eli siis auttaako jos vaihtaa täysin vakio skootteriin kevyemmät rullat? kyseessä siis Peugeot Speedfigt 3 vm. 2011 ilmajäähdytteinen 2-tahti. ja jos vaihdan niin minkä kokoiset? vakio rullat kai 16*13mm ja 8,5g.

19

13883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaa123557

      Jos on takuu niin en tiedä kannattaako ruveta vaihtamaan. kertokaa muutkin mielipiteenne.

      • Rullat on kuluvia osia eivätkä kuulu juuri mitenkään takuuseen joten jos koet että haluaisit moposkootterisi lähtevän liikkeelle hieman "rivakammin" niin vaihda esim grammaa kevyempiin... optimaalisen tuloksen saa vain kokeilemalla koska esim kuljettajan paino vaikuttaa kiihtyvyyteen tässätapauksessa...
        Jos kevennät "liikaa" rullien painoa niin huippunopeudet vähenee... Moottori toki huutaa kuin viimeistäpäivää ja kiihtyykin mutta keskipakovoima ei jaksa painaa lautasia yhteen joten huiput pienenee... kuten sanoin vain kokeilemalla...
        Kerro toki mihin painoon päädyit kokeiltuasi eri painoisia rullia


      • Opetelkaafysiikkaa

        Keskipakoisvoimaa ei ole olemassa...


    • Alan-insinööri

      Kannattaa ensin ottaa selvää (en siis tarkoita nyt millään lauseellani sinua, PappaSkootteri), miten variaattori toimii ja mitä osaa rullat hoitavat siinä. Rullat määräävät sen, millä kierroksilla moposkootteri käy koko tehoalueensa (käytännössä siis kiihtymisen) läpi. Näin ollen vakioskootterissa (jotain kiinanihmeitä lukuunottamatta) vakiorullat ovat OPTIMAALISIMMAT.

      Variaattori toimii aivan eri tavalla kuin vaihdemopot! Kun variaattorin säädöt ovat optimaaliset, sekä kiihtyvyys ETTÄ huippunopeus ovat parhaat mahdolliset.

      Tiivistettynä: ÄLÄ VAIHDA vakioskootteriin rullia.

    • tiivistykseen pieni lisäys...
      jos et ole tyytyväinen alkuperäiseen kiihtyvyyteen vakio rullilla niin vain kokeilemalla voit optimoida sen... vakiot yleensä parhat mutta mielipiteitä on monia... kuten kirjoittajiakin...

    • jjoo1212

      On se kumma jos ei ole tyytyväinen parhaaseen mahdolliseen kiihtyvyyteen. :D

    • mutta...

      kevyemmät rullat kannattaa hommata vasta kun moposta on vaihettu esim. putki tai kone. noin 1 - 1.5 grammaa vakioita kevyemmät rullat ja samalla kannattaa vaihtaa sopiva vastapainejousi

      • kkkkkbb

        Jos on prikka otettu pois niin kannataako silloin laittaa kevyempiä rullia?


    • speed fight 3

      itelläni on myös speedfight 3 vm: 2010 hukkaputki tukittu ja rajotinlevy otettu pois ja rullat on 7.5g muutenhan skode on vakio :)

    • Phösöö :D

      Tuota kun vaihtais mun peugeot speedfight 2 nuo variaattorin rullat niin kannataisiko ostaa 8,5 grammaset vuosimalli on 2005

    • Keeway ukko

      Millä saan tukittua Keeway f-actista hukkaputken. Onko olemassa keinoa ettei tarvis käyttää rälläkkää ja hitsikonetta?

      Asiallisia vastauksia kiitos...

      • HAISULIPALLO!

        Hampurainen pakoputkeen niin öiköhän se siitä tukkiinnu..


    • jamama

      Voi vittu, hommaa kivekset ja poista ees niitä kureja siitä skobasta. Mikä ihmeen juttu siinä on, kun aina kaikki jonnet haluaa parempaa kiihtyvyyttä, mutta nopeuden lisäys ehdoton vittutikki. Myy skootterisi tai aja vakiona.

    • sf3

      ei se paljoo auta jos poistaa sen rajotinlevyn ja tukkii hukkaputken ja poistaa sen ilmaputsarista sen kumitötsän, nimimerkillä kokemusta on

      mulla itelläni on sf3 vm 2010 ilmajäähy, huiput ei lisääntynyt paljoo mitää, ja kiihtyvyys ei parantunu paljoo paskaakaa.
      hetikun hommasin tehoputken ja vähä muuta osaa ni sit rupes kiihtymää ja kulkemaan !

      • Anonyymi

        Luulen että sulla on ollu sama ongelma kun mun omassa, eli pakoputki tukossa, se selittää monta asiaa kun ei viritykset auta yms. Hyvä että nyt kulkee!


    • Anonyymi

      Toimiiko variaattori esim kolmella rullalla koska silloinhan siinä on vähemmän painoa kun on 3 rullaa vähemmän?

      • Anonyymi

        Vitun idiootti :DDD


    • Anonyymi

      5,5 g rullat on parhaat ainaki niissä on hyvä kiihtyvyys ja vääntö jotenkin ja prikan voi ottaa pois niin on hyvä skoba

    • Anonyymi

      Minulla kanssa speedfight3 2t ja vaihdoin juuri rullat ja tyhjennetty vakio putken niin kannattaako vaihtaa rajoittamaton CDI kun rullatkin ja putki vaihdettu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe